Bröstförstoring

Även mina har vuxit efter 20 års åldern. Hade a-kupa som 18 åring och har b-c idag (30 år)

Sen tycker jag du kan börja spara pengar, jag antar att du kommer ha stora möjligheter att få ihop pengar snabbt när du får ett jobb. Så kan du ta ett beslut då, tuttar eller så har du en rejäl slant till resa, bil eller boende.
 
Jag förstår att du menar väl. Men det blir väldigt väldigt konstigt när en kille kommer in i en tråd, och talar om för en tjej vad hon ska göra med sin kropp baserat på hans preferenser.
Tro det eller ej. Det finns killar som läser på buke också :).
Varför får inte vi ge våran syn på saken? Jag har inte sagt vad hon ska göra.
Utan som de flesta andra att hon bör tänka över saken. Jag tror att det ligger någon föråldrad syn hos tjejer att killar bara gillar stora bröst. Vilket är falskt.
Sen kan hon ju ha tusen anledningar till varför hon vill operera sig. Som inte alls har med killar att göra. Men ju mer input desto bättre resonerar jag :).
 
Senast ändrad:
Jag tänker att problemet ligger i att TS inte över huvud taget ska bry sig om "vad killar tycker". Vem bryr sig vad killar tycker? Kvinnor har faktiskt andra motiv till att göra saker än att attrahera män.

Se mina tre sista meningar.
Jag kan ju inte veta hennes motiv.
 
Se mina tre sista meningar.
Jag kan ju inte veta hennes motiv.

Dessa la du till efter att jag skrev mitt inlägg.

Oavsett - jag anser inte att "vad killar tycker" ens ska dras upp som motivering till varför någon ska göra eller inte göra något. Det är viktigt att man visar för unga tjejer att deras val inte ska behöva ha någonting att göra med någon annan persons åsikt om vad som är snyggt eller inte. (Likväl som jag som tjej inte bör säga att "tjejer

Med det sagt tror jag inte alls att du menade något illa men jag förstår att det kommenterades. Och även om du inte sa åt TS vad hon ska göra - jättebra - så drog du ändå fram "vad killar gillar"-kortet vilket känns lite onödigt.
 
Dessa la du till efter att jag skrev mitt inlägg.

Oavsett - jag anser inte att "vad killar tycker" ens ska dras upp som motivering till varför någon ska göra eller inte göra något. Det är viktigt att man visar för unga tjejer att deras val inte ska behöva ha någonting att göra med någon annan persons åsikt om vad som är snyggt eller inte.

Med det sagt tror jag inte alls att du menade något illa men jag förstår att det kommenterades.

Nej, om du tittar på tidpunkten så ser du att jag la till det innan ditt inlägg eftersom jag visste att ett svar som ditt skulle komma :). Trodde inte att det skulle gå så fort bara...

Absolut. Men rent hypotetisk vilken annan anledning skulle det kunna vara. Om inte det inte är för att man vill se snyggare ut?
Finns det någon annan praktisk fördel med större bröst? Det är väl snarare mer praktiskt med mindre då?. Jag tror att hon ser det som ett sätt för henne att boosta sin självkänsla. Men det finns andra sätt att boosta den än att skära i kroppen.
 
Nej, om du tittar på tidpunkten så ser du att jag la till det innan ditt inlägg eftersom jag visste att ett svar som ditt skulle komma :). Trodde inte att det skulle gå så fort bara...

Absolut. Men rent hypotetisk vilken annan anledning skulle det kunna vara. Om inte det inte är för att man vill se snyggare ut?
Finns det någon annan praktisk fördel med större bröst? Det är väl snarare mer praktiskt med mindre då?. Jag tror att hon ser det som ett sätt för henne att boosta sin självkänsla. Men det finns andra sätt att boosta den än att skära i kroppen.

Hon kanske vill se snygg ut för sin egen skull och inte för att "killar gillar".
 
Dessa la du till efter att jag skrev mitt inlägg.

Oavsett - jag anser inte att "vad killar tycker" ens ska dras upp som motivering till varför någon ska göra eller inte göra något. Det är viktigt att man visar för unga tjejer att deras val inte ska behöva ha någonting att göra med någon annan persons åsikt om vad som är snyggt eller inte. (Likväl som jag som tjej inte bör säga att "tjejer

Med det sagt tror jag inte alls att du menade något illa men jag förstår att det kommenterades. Och även om du inte sa åt TS vad hon ska göra - jättebra - så drog du ändå fram "vad killar gillar"-kortet vilket känns lite onödigt.
Fast det kan visst vara ett bra plus att veta? Jag vet själv hur otroligt osäker jag var på min kropp när jag hade min första, och andra, pojkvän. Det var läskigt och många tankar om vad han skulle tycka. Sedan lärde jag mig att han, som kille, faktiskt gillar mig och min kropp hur operfekt jag än var. Men det visste jag inte då och de tankarna störde en hel del. :)
 
Hej. Jag är en tjej på 18 år och jag har verkligen INGA bröst. Jag har funderat på att förstora brösten väldigt länge, för dom verkar inte växa. Jag är väldigt smal så det spelar nog in mycket. Problemet är att jag inte har råd för tillfället. Min mamma vet hur mycket jag vill det här och hon står bakom mitt beslut till 100%. Är det osmart att låna pengar av sina föräldrar för att senare betala 1000 kr i månaden i cirka 2,5 år när jag har fått heltidsjobb? För jag vill ju inte vänta. Det är inte så kul att inte ha några bröst alls. Hur hade ni gjort? Hur har ni gjort? Någon som har erfarenheter ifrån bellakliniken i Stockholm?
Som de flesta har skrivit så råder jag dig att vänta.

Sedan vet jag inte hur du äter och tränar. Men håller du någorlunda god kost och motion så tycker jag du ska rata förslaget om att gå upp i vikt. Att gå upp i vikt är ok om det innebär att en börjar äta rätt från att inte gjort det eller börja träna och bygger muskler(alltså om det är ett aktivt val -likadant för att gå ner i vikt). Annars är det inget du mår bättre av och jag avråder helt från det rådet. Dessutom ger det marginell skillnad!
 
En liten reflektion apropå den riktning diskussionen har tagit. Att en kvinna skulle kunna låta operera sig på ett sätt som, sådär händelsevis, anpassar hennes kropp till ett rådande skönhetsideal "för sin egen skull" är för mig en provocerande tanke. Eller snarare, jag köper den inte. Även om hon nu inte opererar sig med det uttalade motivet att bli mer attraktiv för män är det till syvende och sist ändå det hon gör (för vilka är det som ligger bakom skönhetsidealen i ett patriarkat och varför anses de så otroligt viktiga att efterleva för kvinnor?). Fanns det ingen idé om att stora bröst är vackert tvivlar jag på att någon skulle lägga sig under kniven för att förstora sina bröst liksom.

Så i sak tycker jag att @Hero har en poäng även om det inte är särdeles intressant att höra vilken typ av tuttar som behagar just honom.
 
Gå upp några kilo så får du se.

Varför får så många för sig att det hjälper med att gå upp i vikt? Och varför skulle man vilja lägga på sig fettvikt om man i övrigt trivs med sin kropp och mår bra?
Det är väl ändå genetiskt om man är platt som en pannkaka eller får stora bröst och fettprocenten på kroppen påverkar föga. Att gå upp i vikt kan istället bara göra att det ser ännu mer oproportionerligt ut.


Sedan ang att man skulle tro att brösten är mindre än de är och trots allt ändå har a/b-kupa, det är skillnad på små bröst och obefintliga, det senare existerar också och det är inte kul när folk säger att man ska vara nöjd med sina små bröst när man inte ens har små bröst.

TS, tycker som några andra här att du ändå kanske kan vänta ett par år, spara ihop pengar under tiden och sedan om det inte händer något och du fortfarande mår dåligt över det så operera dig om du fortfarande vill.
 
Tro det eller ej. Det finns killar som läser på buke också :).
Varför får inte vi ge våran syn på saken? Jag har inte sagt vad hon ska göra.
Utan som de flesta andra att hon bör tänka över saken. Jag tror att det ligger någon föråldrad syn hos tjejer att killar bara gillar stora bröst. Vilket är falskt.
Sen kan hon ju ha tusen anledningar till varför hon vill operera sig. Som inte alls har med killar att göra. Men ju mer input desto bättre resonerar jag :).
Fast du sexualiserar henne. Det är inte så trevligt. (Hetero)sexistiskt faktiskt. Ett gott råd till framtiden: tänk dig för innan du antar att en kvinna är fokuserad på att sexuellt attrahera män.
 
Jag har små bröst. Har alltid haft komplex över det men nu när jag är 24 tänker jag annorlunda än vad jag gjorde när jag var 18 och ville operera. Inte många år sedan jag var helt inställd på att få det gjort, som du ser. Nu känner jag mest varför operera något som inte är trasigt!
 
Men nu har hon input från en kille´s synvinkel också...
Hon har input från en person vad denne personen finner attraktivt. I min värld känns det lite egocentriskt, som om TS skulle vara mån om att just du gillar hennes bröst. Som om jag skulle svara "men vadå, små bröst är ju asfint". Jaha, det kan ju jag tycka men vad spelar det för roll för TS? Du representerar ju knappast alla män i världen, menar jag.

Jag fixar inte snubbar som går in i diskussioner om tjejers utseende med "jag tycker X är finast/jag föredrar X". Som om hela världens tjejer går runt och funderar över vad nån allmän snubbe tycker om hennes kropp. Som om ens penis gör en allvetande och i position att okeja andras kroppar.

Jag vet att du menar väl med det du skriver men när flera påpekar att det kanske inte är så sympatiskt trots allt så kan du väl åtminstone fundera över vad de skriver? Istället för att bara slå ifrån dig menar jag.
 
En liten reflektion apropå den riktning diskussionen har tagit. Att en kvinna skulle kunna låta operera sig på ett sätt som, sådär händelsevis, anpassar hennes kropp till ett rådande skönhetsideal "för sin egen skull" är för mig en provocerande tanke. Eller snarare, jag köper den inte. Även om hon nu inte opererar sig med det uttalade motivet att bli mer attraktiv för män är det till syvende och sist ändå det hon gör (för vilka är det som ligger bakom skönhetsidealen i ett patriarkat och varför anses de så otroligt viktiga att efterleva för kvinnor?). Fanns det ingen idé om att stora bröst är vackert tvivlar jag på att någon skulle lägga sig under kniven för att förstora sina bröst liksom.

Så i sak tycker jag att @Hero har en poäng även om det inte är särdeles intressant att höra vilken typ av tuttar som behagar just honom.


Jag har reflekterat i banor som påminner om dina tankar, är det helt omöjligt att inte vara ett offer för samtidens ideal? Kan man göra något för sin egen skull? Men jag måste säga att för min del, även om det här låter lite suspekt, så har jag så länge jag kan minnas varit fascinerad vid stora bröst. En fascination som vid eftertanke kommit tidigare än när jag blev medveten om vad som ansågs som skönhetsideal eller inte. Ett av mina tidigaste minnen har skevt nog med stora bröst att göra. Nu är jag såklart inte naiv nog att inte tro att idealen kan påverka innan man blir medveten om den. Men en liten input. Synen på vad som man själv tycker är vackert, kan nog inte undgå att påverkas av samhället, men jag ser faktiskt inget problem med att försöka se ut som man själv skulle vilja. Om det inte gått överstyr förstås.
 
Nej, om du tittar på tidpunkten så ser du att jag la till det innan ditt inlägg eftersom jag visste att ett svar som ditt skulle komma :). Trodde inte att det skulle gå så fort bara...

Absolut. Men rent hypotetisk vilken annan anledning skulle det kunna vara. Om inte det inte är för att man vill se snyggare ut?
Finns det någon annan praktisk fördel med större bröst? Det är väl snarare mer praktiskt med mindre då?. Jag tror att hon ser det som ett sätt för henne att boosta sin självkänsla. Men det finns andra sätt att boosta den än att skära i kroppen.

När jag läste ditt inlägg fanns inte de meningarna, du ändrade i så fall medan jag skrev. Men det spelar ingen roll.

Inte vet jag? Det kan finnas alla möjliga anledningar, men oavsett så finns det liksom ingen anledning att komma med argumentet att "men killar tycker". Det hör inte hit.
 
Inte vet jag? Det kan finnas alla möjliga anledningar, men oavsett så finns det liksom ingen anledning att komma med argumentet att "men killar tycker". Det hör inte hit.
Jag håller med :). Sen är det så kan jag tycka att absolut, vi kan diskutera ideal och normer och idéer om vad män och kvinnor finner attraktivt. Det är en sak. Att komma in och säga "naturligt är bäst" som nån form av representant för många killar däremot, det anser jag vara nåt helt annat.

Jag skulle aldrig heja på att en tjej inte gör en bröstförstöring för att "killar minsann föredrar naturligt". Det är väl lika jävla huvudlöst som att operera brösten för snubbars skull?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Viva
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 747
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 229
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 611
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp