Bröstförstoring

Fast det kan visst vara ett bra plus att veta? Jag vet själv hur otroligt osäker jag var på min kropp när jag hade min första, och andra, pojkvän. Det var läskigt och många tankar om vad han skulle tycka. Sedan lärde jag mig att han, som kille, faktiskt gillar mig och min kropp hur operfekt jag än var. Men det visste jag inte då och de tankarna störde en hel del. :)

Nä, det håller jag nog inte med om. Fokus blir ju flyttat från individen i sig - person X som funderar på att operera sig - till pojkvän Y eller random killar i hela världen. För att dra ett dåligt exempel: Jag funderar på om jag ska äta en pizza till middag. Hjälper det mig att få veta att "killar gillar inte tjejer som äter pizza"? Troligen inte. Troligen blir jag bara ännu mer osäker och tror att andra saker i mitt liv också måste godkännas av killar.

Det är vad jag tänker i alla fall.
 
Jag håller med :). Sen är det så kan jag tycka att absolut, vi kan diskutera ideal och normer och idéer om vad män och kvinnor finner attraktivt. Det är en sak. Att komma in och säga "naturligt är bäst" som nån form av representant för många killar däremot, det anser jag vara nåt helt annat.

Jag skulle aldrig heja på att en tjej inte gör en bröstförstöring för att "killar minsann föredrar naturligt". Det är väl lika jävla huvudlöst som att operera brösten för snubbars skull?

Absolut! :) Och det sista stycket är ungefär kärnan i vad jag egentligen vill ha sagt :D
 
Hon har input från en person vad denne personen finner attraktivt. I min värld känns det lite egocentriskt, som om TS skulle vara mån om att just du gillar hennes bröst. Som om jag skulle svara "men vadå, små bröst är ju asfint". Jaha, det kan ju jag tycka men vad spelar det för roll för TS? Du representerar ju knappast alla män i världen, menar jag.

Jag fixar inte snubbar som går in i diskussioner om tjejers utseende med "jag tycker X är finast/jag föredrar X". Som om hela världens tjejer går runt och funderar över vad nån allmän snubbe tycker om hennes kropp. Som om ens penis gör en allvetande och i position att okeja andras kroppar.

Jag vet att du menar väl med det du skriver men när flera påpekar att det kanske inte är så sympatiskt trots allt så kan du väl åtminstone fundera över vad de skriver? Istället för att bara slå ifrån dig menar jag.

Nej, vad det handlar om är att du inte gillar mig eller killar i allmänhet eller framförallt inte på buke. Det kan man tolka mellan raderna eftersom du kallar mig "snubbe". Men som sagt det är inget nytt att buke är fientligt mot killar.
Nej, min åsikt är lika mycket värd som någon annans. Sen har jag aldrig sagt att små bröst är asfint. Jag har eller aldrig sagt att jag tycker X är finast. Däremot har jag sagt att jag föredrar Naturligt. Är det att okeja någon annans kropp? Jag förstår inte var du får allt ifrån!? Sen börjar du blanda in penisar också? Vad har det med saken att göra? Är det nåt fel med att jag har det?
Så det är inte så sympatiskt av mig att ge min syn på saken. Som förövrigt var precis i linje med Con´s svar. Men eftersom hon är kvinna höjer ingen ögonbrynen :grin:
 
Nej, vad det handlar om är att du inte gillar mig eller killar i allmänhet eller framförallt inte på buke.
Haha, herregud. Jag gillar visst vissa killar, precis som att jag gillar vissa tjejer. Det handlar inte om att "gilla" någon eller inte, det handlar om att inte tycka om ett visst beteende. För mig är det beteende som du uppvisar här väldigt typiskt för vårt samhälle. Killar känner att deras åsikter om hur tjejers kroppar ser ut är så jädra viktiga. Svar som ditt kommer upp i massa diskussioner och det gör mig faktiskt arg. Om det är viktigt att det finns killar som gillar små bröst, ja, då är det väl viktigt att det finns killar som gillar stora? Min slutsats är att man inte ska gå så mycket på vad just killar gillar eller inte gillar. Våra kroppar är våra kroppar och ni måste faktiskt inte godkänna hur de ska se ut.

Mitt problem var alltså inte att du svarade i tråden, inte heller att lyfta en debatt kring samhällets ideal och normer. Mitt problem var att du oombett drar in i diskussionen vad du och vissa killar tycker om. Som om det borde vara viktigt för TS. DET är mitt problem. Jag känner att jag uttryckt det rätt tydligt, om du läser mina inlägg. Vidare har jag skrivit att jag förstår att du menar väl men att jag tycker att du kanske borde ta till dig vad flera säger här. Det är allt. Du vill få det till att jag tycker illa om dig men jag bemöter alltså bara det du skriver i tråden. Det som flera reagerat på.

PS. Finns flera killar på Buke jag gillar. De är sympatiska och vettiga och beter sig alltid väldigt respektlöst och trevligt. Sluta få det att låta som att du representerar alla killar, här eller IRL. Det gör du inte.
 
För övrigt argumenterar jag på precis samma sätt när tjejer på Buke i liknande trådar hänvisar till vad kollar faktiskt gillar och dylikt. Och så har jag alltid gjort :). Cons post har jag inte sett men om hon skrivit och uttryckt samma åsikt som du och argumenterat på samma sätt kan lika gärna mina svar till dig vara riktade till henne med.
 
Haha, herregud. Jag gillar visst vissa killar, precis som att jag gillar vissa tjejer. Det handlar inte om att "gilla" någon eller inte, det handlar om att inte tycka om ett visst beteende.
Då kan du väl svara mig varför du kallar mig för "snubbe" ? Dels nedvärderar du mig genom att kalla mig snubbe. Dels nedvärderar du män i allmänhet för att dom har penis?

Killar känner att deras åsikter om hur tjejers kroppar ser ut är så jädra viktiga.
Okej, så det är där skon tryter. Vi killar ska inte uttrycka sig om den kvinnliga kroppen alls. Så du tycker TS ska omkring med sin vaneföreställning om att alla killar gillar stora bröst och ingen giller små bröst? Nu säger jag inte att hon har det. Men det är ett möjligt scenario. Det är också troligt att det handlar om ideal. Vare sig det är en kvinnas eller mans så har det påverkat henne till tankar om operation. Jag tror därför det är bra att få input från båda könen.


Mitt problem var alltså inte att du svarade i tråden, inte heller att lyfta en debatt kring samhällets ideal och normer. Mitt problem var att du oombett drar in i diskussionen vad du och vissa killar tycker om. Som om det borde vara viktigt för TS. DET är mitt problem.
Om hon tycker det är viktigt eller inte är väl upp till henne att göra. Det är en åsikt av flera. Varje beslut man fattar, särskilt ett stort beslut som en operation. Ju mer input och feedback du får desto större chans att du kan göra ett vettigt beslut. Sen får TS lägga så mkt vikt hon vill på en persons åsikt. Jag säger inte att hon ska lägga mer vikt på min åsikt än någon annans.
 
Då kan du väl svara mig varför du kallar mig för "snubbe" ? Dels nedvärderar du mig genom att kalla mig snubbe. Dels nedvärderar du män i allmänhet för att dom har penis?


Okej, så det är där skon tryter. Vi killar ska inte uttrycka sig om den kvinnliga kroppen alls. Så du tycker TS ska omkring med sin vaneföreställning om att alla killar gillar stora bröst och ingen giller små bröst? Nu säger jag inte att hon har det. Men det är ett möjligt scenario. Det är också troligt att det handlar om ideal. Vare sig det är en kvinnas eller mans så har det påverkat henne till tankar om operation. Jag tror därför det är bra att få input från båda könen.



Om hon tycker det är viktigt eller inte är väl upp till henne att göra. Det är en åsikt av flera. Varje beslut man fattar, särskilt ett stort beslut som en operation. Ju mer input och feedback du får desto större chans att du kan göra ett vettigt beslut. Sen får TS lägga så mkt vikt hon vill på en persons åsikt. Jag säger inte att hon ska lägga mer vikt på min åsikt än någon annans.
Men herregud! Hur kränkt kan man bli? Kallar min sambo för antingen min partner eller min snubbe, för min del är det sak samma, resten är ju i samma stil.
 
Då kan du väl svara mig varför du kallar mig för "snubbe" ? Dels nedvärderar du mig genom att kalla mig snubbe. Dels nedvärderar du män i allmänhet för att dom har penis?


Okej, så det är där skon tryter. Vi killar ska inte uttrycka sig om den kvinnliga kroppen alls. Så du tycker TS ska omkring med sin vaneföreställning om att alla killar gillar stora bröst och ingen giller små bröst? Nu säger jag inte att hon har det. Men det är ett möjligt scenario. Det är också troligt att det handlar om ideal. Vare sig det är en kvinnas eller mans så har det påverkat henne till tankar om operation. Jag tror därför det är bra att få input från båda könen.



Om hon tycker det är viktigt eller inte är väl upp till henne att göra. Det är en åsikt av flera. Varje beslut man fattar, särskilt ett stort beslut som en operation. Ju mer input och feedback du får desto större chans att du kan göra ett vettigt beslut. Sen får TS lägga så mkt vikt hon vill på en persons åsikt. Jag säger inte att hon ska lägga mer vikt på min åsikt än någon annans.

Jag kan bara uttrycka min åsikt och det är att du är minst lika välkommen här som någon kvinna, man, hen eller något annat. Från första början, vad jag har uppfattat, så har du skrivit enbart i all välmening. En man ska väl kunna få ge sunda råd lika mycket som kvinna! Jag kan verkligen inte förstå vad problemet är när syftet är detsamma som kvinnornas råd. Varför skulle det rådet vara mindre värt bara för att man inte råkar ha samma sak mellan benen?
Näe, har man problem med att en man ger råd om kvinnokroppen så är det nog något större som ligger och skaver.
Om vi vill ha jämställdhet i samhället kanske vi kvinnor också ska sluta tro att alla mäns åsikter bottnar i något sexistiskt...
 
För att ge något till tråden.
Jag har en kompis som gjorde en förstoring, hon gick från platt till kanske D?
Hon är idag väldigt nöjd. Jag tror det är viktigt att ta något som ser "rimligt" ut, dvs relativt nära det man haft tidigare. Inte för att på något sätt se naturlig ut, utan för att själv vara nöjd med förändringen i längden så det blir "du" och inte "du och dina tuttar". I dina ögon.
 
När någon funderar över en bröstoperation behöver du inte svara vad som i andemeningen är "jag går igång på dina bröst som de är, du behöver inte operera dem för min kåthets skull". Ingen annan i tråden har sexualiserat frågeställningen så.
Fast det där har du själv läst in mellan raderna, jag läste att han inte lägger så stor vikt på bröst, han gillar naturligt och har sett alla olika storlekar och former. Vart någonstans står det om kåthet undrar jag?
 
När någon funderar över en bröstoperation behöver du inte svara vad som i andemeningen är "jag går igång på dina bröst som de är, du behöver inte operera dem för min kåthets skull". Ingen annan i tråden har sexualiserat frågeställningen så.

Wow, hur kan man misstolka mitt svar så? När jag svarade att jag aldrig har lagt någon stor vikt på brösten? Det är ju så fall ni själva som ser dom sexualiserade eftersom ni tar så illa upp av mitt svar.
 
Wow, hur kan man misstolka mitt svar så? När jag svarade att jag aldrig har lagt någon stor vikt på brösten? Det är ju så fall ni själva som ser dom sexualiserade eftersom ni tar så illa upp av mitt svar.
Men hur menar du om du inte menar på ett sexuellt vis?
 
Näe, har man problem med att en man ger råd om kvinnokroppen så är det nog något större som ligger och skaver.
Wow, vilken härlig känga till folk som faktiskt försöker lyfta upp problematiken med sexualiserande och "godkännande" av kvinnokropppar! :up:

Min gissning är t.ex att det "som ligger och skaver" är att vi lever i ett patriarkalt samhälle där många mår dåligt på grund av rådande skönhetsideal och där kvinnor i princip alltid är dem som ska anpassa sig för att vara godkända av män...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Viva
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 796
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 229
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 611
Senast: Tofs
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp