Bukefalos 28 år!

Bröstförstoring

Ja, det undrar jag också? Varför är det inte kul med små bröst?
Om du vill ha input från en kille. Jag har aldrig lagt någon stor vikt på brösten? De jag har träffat har haft olika storlekar och en av dom hade nästan inga bröst alls. Jag tror dom flesta killar håller med mig om det. Naturligt är bäst :)
Jag älskar mina små bröst, inga ryggbesvär, inte i vägen, klarar mig på sport bh osv. Håller med att naturligt är bäst. :up:
Känns inte så lockande att operera in plast i kroppen med alla risker det innebär.
 
Wow, vilken härlig känga till folk som faktiskt försöker lyfta upp problematiken med sexualiserande och "godkännande" av kvinnokropppar! :up:

Min gissning är t.ex att det "som ligger och skaver" är att vi lever i ett patriarkalt samhälle där många mår dåligt på grund av rådande skönhetsideal och där kvinnor i princip alltid är dem som ska anpassa sig för att vara godkända av män...
Jag tror ju dock att stor del av rådande skönhetsideal inte styrs av män utan faktiskt av oss kvinnor och därför ser jag inget problem med att en man råkar ha en sund syn och åsikt om den kvinnliga kroppen. Enligt många här ska man inte få ha en åsikt om man inte är kvinna, eller ska man säga hetero man?, det hade kanske vart ok om det vara en homosexuell man som inte ser bröst som något sexuellt alls?
De är det jag menar med skaver, vad är själva problemet? Är det misstycket mot att Hero är en man? Är det misstycket mot sexualiseringen? Varför ska ett kön uteslutas? Är det verkligen jämställt då?
Självklart hade jag också reagerat om Heros inlägg var formulerat på annat sätt, skrivit att stora rattar är det enda rätta m.m. Men så är inte fallet. Och jag hatar verkligen när folk läser vad de själva vill mellan raderna och lägger ord i munnen på andra, det är inte okej någonstans oavsett om personen är "välkommen" i diskussionen elle inte. (Senast jag såg är detta ett öppet forum så alla är välkomna och ska inte behöva smutskastas för att man är av ett annat kön)
 
Du spär ju på sexualiseringen (som du vill minska) genom att säga att små bröst visst duger [till att sexuellt attrahera dig/män].

Du menar säkert väl men tänk efter lite.
En fråga, så som jag tolkar detta så ska man varken säga det ena eller det andra? Hur ska man då kunna få fram att alla former och storlekar duger om man inte kan uttrycka det? :)
 
Du spär ju på sexualiseringen (som du vill minska) genom att säga att små bröst visst duger [till att sexuellt attrahera dig/män].

Du menar säkert väl men tänk efter lite.

Men jag skriver ju att jag med fler inte lägger någon stor vikt på brösten för huruvida attraktion kan uppstå? Varför lägger du på hela tiden att brösten är där för att attrahera män ?
 
Men herregud, nu får ni väl ge er? Inte konstigt att ni tror att alla hatar kvinnor och att män är sexistiska svin om ni ska läsa mellan raderna såhär och göra eran egen tolkning utifrån att män är sexistiska bestar som inte har någon självkontroll. Ge er.

Ja, jag fattar att ni är väl medvetna om att samhället är någorlunda ojämnställt. Men det hindrar inte någon från att uttrycka sin åsikt? Hero sa ingenting sexistiskt eller nedtryckande, han lade en kommentar om sin åsikt precis som alla andra här. Skillnaden är väl att han själv inte har bröst, och kanske är det där ni blir kränkta? För att han yttrar en åsikt om något ni anser att han inte kan relatera till eller whatever?

Bara snälla.
 
Att anta att bara för att en man som kommenterar bröst har enbart med attraktion och göra, är det okej verkligen? Är det den enda sanningen?
Om man ser det så så förstår jag äntligen isåfall varför många här tycker att åsikten spär på någon form av sexualisering.
Jag tycker dock själv inte att alla mäns åsikter enbart grundar sig i sexualitet, snälla, ha lite högre tankar om män :)
 
Jag såg det övriga hon skrev också...
Men när man uttrycker sig så dåligt blir lätt att man fokuserar på det negativa.
Vissa hakar upp sig på vissa saker och vill få det till det som hakat upp sig på.
Själv tycker jag det är bra att få input och olika synvinklar oavsett om det är en man eller kvinna som ger dom. De är inte mindre värda bara för att det inte är samma kön som mig, som ger dom.

Tror det är ganska många som förknippar just bröst med sexualisering och kanske är det däri som problemet ligger, speciellt om en man kommenterar om det och delger en syn av det?

De som inte kan respektera andras åsikter utan att anse deras åsikt är den rätta, de ger jag inte mycket för.
 
Wow, vilken härlig känga till folk som faktiskt försöker lyfta upp problematiken med sexualiserande och "godkännande" av kvinnokropppar! :up:

Min gissning är t.ex att det "som ligger och skaver" är att vi lever i ett patriarkalt samhälle där många mår dåligt på grund av rådande skönhetsideal och där kvinnor i princip alltid är dem som ska anpassa sig för att vara godkända av män...
Superbra formulerat Killaoe :). Jag hinner tyvärr inte svara dig @Hero pga ska se Jurassic Park med min älskade snubbe till sambo :D. Jag lägger inget negativt i ordet snubbe och kan tyvärr inte lova att jag aldrig kommer använda det generellt om killar i en tråd igen. Däremot kommer jag aldrig kalla dig snubbe. Ha en trevlig kväll nu och blanda inte ihop kritik mot patriarkatet och manshat :).

@Trani :bow: för att du orkar!
 
Att anta att bara för att en man som kommenterar bröst har enbart med attraktion och göra, är det okej verkligen? Är det den enda sanningen?
Om man ser det så så förstår jag äntligen isåfall varför många här tycker att åsikten spär på någon form av sexualisering.
Jag tycker dock själv inte att alla mäns åsikter enbart grundar sig i sexualitet, snälla, ha lite högre tankar om män :)
Var inte meningen att låta dryg med att skriva snälla... Såg det nu att det kan tolkas så!
 
Men herregud, nu får ni väl ge er? Inte konstigt att ni tror att alla hatar kvinnor och att män är sexistiska svin om ni ska läsa mellan raderna såhär och göra eran egen tolkning utifrån att män är sexistiska bestar som inte har någon självkontroll. Ge er.

Ja, jag fattar att ni är väl medvetna om att samhället är någorlunda ojämnställt. Men det hindrar inte någon från att uttrycka sin åsikt? Hero sa ingenting sexistiskt eller nedtryckande, han lade en kommentar om sin åsikt precis som alla andra här. Skillnaden är väl att han själv inte har bröst, och kanske är det där ni blir kränkta? För att han yttrar en åsikt om något ni anser att han inte kan relatera till eller whatever?

Bara snälla.
Fortfarande. Du anser dig vara mer förtryckt som straight kvinna som gillar rosa än vad minoriteter blir. Chansen att du ska se någon form av sexism, ens i strukturer känns rätt minimal.
 
Fortfarande. Du anser dig vara mer förtryckt som straight kvinna som gillar rosa än vad minoriteter blir. Chansen att du ska se någon form av sexism, ens i strukturer känns rätt minimal.
Har du inget bättre att säga eller något av högre mognad än högstadienivå ber jag dig att inte försöka starta argument med mig eller citera mig överhuvudtaget.
 
Superbra formulerat Killaoe :). Jag hinner tyvärr inte svara dig @Hero pga ska se Jurassic Park med min älskade snubbe till sambo :D. Jag lägger inget negativt i ordet snubbe och kan tyvärr inte lova att jag aldrig kommer använda det generellt om killar i en tråd igen. Däremot kommer jag aldrig kalla dig snubbe. Ha en trevlig kväll nu och blanda inte ihop kritik mot patriarkatet och manshat :).

@Trani :bow: för att du orkar!

Ha så kul! Jurassic World var över förväntan faktiskt :).
Ja (tummen upp), sen kan du ju försöka se på oss män som annat än penisar också...
 
Jag har opererat mig och jag ångrar mig inte en sekund. Gick från b till f. Jag op när jag var 24.

Mina bröst ändrades inte i storlek trots viktskillnader från det jag var 15 till nu. Alla kvinnor i släkten har stora bröst naturligt förutom jag.

Jag tycker du ska boka tid för en konstulation hos kliniken för tips och råd från en som vet dina förutsättningar.

Bestämmer du dig för op så tycker inte jag det är fel av dig att låna pengar av dina föräldrar.

Undrar du något så är det bara att fråga så ska jag svara så gott jag kan :-)
 
Fortfarande. Du anser dig vara mer förtryckt som straight kvinna som gillar rosa än vad minoriteter blir. Chansen att du ska se någon form av sexism, ens i strukturer känns rätt minimal.
Kan det kanske vara så att när man ser sexism i minsta lilla struktur så går man miste om det stora hela? Jag kan inte låta bli att förvånas hur man antar att Heros åsikt bottnar i sex - detta om något är väl ändå skapligt sexistiskt mot män?! Borde man inte försöka påverka detta beteende hos kvinnor lika mycket som hos män?
 
Fortfarande. Du anser dig vara mer förtryckt som straight kvinna som gillar rosa än vad minoriteter blir. Chansen att du ska se någon form av sexism, ens i strukturer känns rätt minimal.
Så med andra ord menar du att alla dom som har en avvikande åsikt än din egen är förtryckta? Intressant.
 
Jag har opererat mig och jag ångrar mig inte en sekund. Gick från b till f. Jag op när jag var 24.

Mina bröst ändrades inte i storlek trots viktskillnader från det jag var 15 till nu. Alla kvinnor i släkten har stora bröst naturligt förutom jag.

Jag tycker du ska boka tid för en konstulation hos kliniken för tips och råd från en som vet dina förutsättningar.

Bestämmer du dig för op så tycker inte jag det är fel av dig att låna pengar av dina föräldrar.

Undrar du något så är det bara att fråga så ska jag svara så gott jag kan :-)
Det är upp till var och en att bestämma sig för vad man vill göra. Man ska bara vara säker, och jag tror att efter en konsultation ska man fundera länge och väl innan man tar beslutet och vara fullt medveten på komplikationer och att resultatet kanske inte blir som man önskar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Viva
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 401
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 337
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp