Bukefalos 28 år!

Brukar ni få skavsår "där nere"?

Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Kan man göra det:idea: ...fast det blir nog privat plastikkirurg isf, man får ju inte ens friskvårdsbidrag för ridning:devil: så plastkoperation är nog inte att tänka på, men kanske man kan skylla på något annat:angel:
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Säg att du får ont när du sitter på bandyklubban eller nåt..hehe... kanske avvek från tråden nu, men ändå!
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Kan man göra det:idea: ...fast det blir nog privat plastikkirurg isf, man får ju inte ens friskvårdsbidrag för ridning:devil: så plastkoperation är nog inte att tänka på, men kanske man kan skylla på något annat:angel:

Får man inte friskvårdsbidrag för ridning? Det var det värsta jag hört?
Ridning är ju bland de bästa sporter som finns vid dålig rygg tex!
Vad är det för okunnigt pucko som bestämt det?
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Javisst kan man göra plastikoperation av blygdläpparna, men man får ju bekosta det själv. Samma sak som med dom läppar, som sitter högre upp. Fast dom får man väl inte skavsår på, så man blöder! Det ska va´bitsår i så fall, men då får man ju skylla sej själv! Borde verkligen få bidrag för att rätta till det som är felskapt, så man LIDER av det!:devil:
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Felskapt är väl att ta i... funktionen de är skapta för fungerar väl?? :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Så är det iaf, vi har 750 kr i friskvårdsbidrag/halvår här på jobbet och mina fryser alltid inne pga att jag har hästarna. Mina jobbarkompisar går på Friskis&Svettis, gym mm. men hur ska jag hinna gå på det ens en gång i veckan med två hästar att sköta och träna:confused: . Frågade om jag kunde få det till träning med hästarna men ridning, golf och segling räknas som "lyxsport".
Irriterat påpekade jag att den som sagt det kan få ta hand om mina hästar en vecka och försöka finna lyxen i att klafsa ut i en lerig hage, träna två hästar från marken och/eller rida dem, skotta ut två skitiga boxar, köra in hö och halm mm. Men fick bara ett irriterat svar att "hästarna är ju frivilligt" och det är tydligen inte gymmet eller (har aldrig hört tala om tvångsgym iaf)???
Vi hade stegräknare på jobbet och jag hade milsvida mer steg än någon av mina jobbarkompisarna, tyvärr var jag så upptagen att jag inte hann registrera alla.
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Hoppsan, de är väl till för att skava runt på en hästrygg, eller har jag missuppfattat användningen:confused: :confused:
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

HAHAHA, ja tänk om folk visste om dessa problem asså. Då hade man nog inte snackat om lyxsport.... (säger hon som beställde tid för fortvård för att vägra låta pengarna brinna inne ett år till :devil: )

O nä, någon annan funktion än att gnugga sadel kan inte jag heller finna..
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Jag kom fram till att mitt problem sitter i ridbyxorna. Dom har en jätteknepig söm i skrevet. ><
Finns det byxor utan eller med minimal söm där nere?
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Jag har oxå samma problem.. Eller hade.. Förut red jag väldigt svankigt och satt mer på "musen" än på baken.. Genom att dra fram/upp rumpan och sluta svanka har problemet försvunnit, har även fått andra bonusar som stilla underskänkel, sänkt häl, rätt läge med hela skänkeln och att det blir lättare att sitta ner.. Sådan skillnad på en så liten sak :smirk:
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Du får väl hålla en kurs för oss:idea: , kan du typ kalla den ngt med gym eller frisksport eller nåt´så vi får bidrag för den:idea: .
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Känner igen eländet!
Här kommer några tips som hälpt mig(vid distansträning).
1.Trosor i microfiber utan sömmar-bommul skaver när man blir svett.
2.Distansridbyxor(vadderade),gärna med strumpbyxor under-bättre glid.
3.Skön sadel,älskar min distanssadel den kan jag rida många skavfria mil i.
4.Be ngn kontrollera din sitts, broblemen bli värre om du sitter och hänger frammåt.
5.Hjälper inger annat så får du tejpa blygdläpparna,inget kul om du skall rida långt och behöver stanna och kissa- men vad gör man inte....

//FPL
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Känner igen eländet!
Hjälper inger annat så får du tejpa blygdläpparna,inget kul om du skall rida långt och behöver stanna och kissa- men vad gör man inte....

//FPL
:eek: aj, aj kan bara tänka mej vad som händer när tejpen ska bort.
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

seriös fråga nu?
Hur tejpar man då?
Är det liksom "stoppa in och tejpa ihop"? *rodnar lite*
Fungerar det verkligen?

Vannsinnigt trött på skavsår...
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Precis!
Välj en "sårtejp"-finns bra på apoteket,den är nästan lite elastisk.
Men som sagt det är inte roligt om man blir kissnödig i skogen....och det är kanske de längre passen som man behöver det som bäst!
//FPL
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

knapplån.

det bästa alla kategorier är att raka sig. helt krasst.

jag rider 7-8 hästar om dan och har inte sett röken av ett skavsår sen jag började raka mig.
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Hej!

Jag får skavsår när jag rider barbacka, trots bra balans.. Min häst är lite överbyggd, så man åker alltid fram och då blir det skav ibland..
Fast det värsta jag varit med om i skavväg var en av mina gamla favvisar på ridskolan, som jag red en 2 timmarlektion på och fick blödande blåsor överallt där nere. Direkt efter skulle jag till Gröna Lund och åka... Det var den minst roliga gången på "grönan" utan problem.. Att sitta på bussen dit gjorde ont och den gick framåt..

/ Lavinia, som insett att lite finare märkestrosor funkar ganska bra trots "skarven"
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

Nej, det hjälper tyvärr inte för mig.
Spelar ingen roll vilket som för mig...
Ska prova tejpning när de långa turerna eller intensiva dressyrpassen är iantågande.
 
Sv: Brukar ni få skavsår "där nere"?

*kl*
jag är väl lyckligt lottad då som aldrig haft problem med det :p Ändå jobbade jag utomlands ett tag och red ungefär 8 hästar/dag :)
 

Liknande trådar

Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 024
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 773
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Jag har dragits med tidvis ganska rejäl smärta vid ridning under flera år. För ett par år sen sökte jag hjälp genom sjukvården och då...
Svar
8
· Visningar
672
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 656
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp