Bukefalos 28 år!

Bruksprovet 2022 (SWB)

Visst är det så att det är publikfritt i år igen? Så tråkigt när det är nästan på hemmaplan :-(
Har inte sett att man gått ut med något ännu, men man får väl räkna med det.

Hade sett fram mot att kunna se alla hingstarna på plats någon gång, har aldrig haft råd med hotell hela provet utan bara sett fas 2.
 
Men jag tyckte den va fin! Kanske lite mer hårig än de andra som brukar visas men det är bra att stå ut i mängden 👌
Hehe ja om man bortser från att det är fel kön, storlek och ras så hyser jag gott hopp om att hon ska växa upp och bli en tjusig tjej i framtiden 😊 Slutkapat i tråden, jag ska försöka hålla mig till rätt tråd i fortsättningen
 
Hittills tyvärr inga som lockar mig stammässigt och då tycker jag själv om Irco Marco blod väldigt mkt.. :o Hoppas jag blir överraskad när jag kan se dom löshoppa och visas upp.
 
En skäck anmäld, Unique Ice T (SWB f.-19). Kan någon berätta något om mödernet? Ser inte superimponerande ut så här på pappret men det kanske finns något jag missat.
 
En skäck anmäld, Unique Ice T (SWB f.-19). Kan någon berätta något om mödernet? Ser inte superimponerande ut så här på pappret men det kanske finns något jag missat.

Oh så roligt det var att få lägga in honom i min databas! Massor med spännande förfäder.

Undrar om inte Tosca V kommer från samma uppfödare som Miranda V (stod i samma stall som henne nåt år). Taggar @Robina som kanske vet?
 
Oh så roligt det var att få lägga in honom i min databas! Massor med spännande förfäder.

Undrar om inte Tosca V kommer från samma uppfödare som Miranda V (stod i samma stall som henne nåt år). Taggar @Robina som kanske vet?
Om det är den Miranda jag tänker på så tvivlar jag. Hon tror jag är född på Irland, och korsning med Irish cob, men jag vet inte säkert. Här är i alla fall Mirandas sida på blup: https://www.blup.se/sv-SE/horses/40682-miranda-v
 
Om det är den Miranda jag tänker på så tvivlar jag. Hon tror jag är född på Irland, och korsning med Irish cob, men jag vet inte säkert. Här är i alla fall Mirandas sida på blup: https://www.blup.se/sv-SE/horses/40682-miranda-v

Nä, hon är född i Sverige, har svenska varmblod både på fädernet och mödernet. Jag har fått tag på längre stam, har för mig att både farfar och morfar var samma hingst. :) Sen "tror man" att farmor och mormor var irish cob iom att bägge var skäck, men säkert vet man ju inte.

Men då släpper jag den tanken att V:et stod för nåt slags stuteri förr. :)
 
Nä, hon är född i Sverige, har svenska varmblod både på fädernet och mödernet. Jag har fått tag på längre stam, har för mig att både farfar och morfar var samma hingst. :) Sen "tror man" att farmor och mormor var irish cob iom att bägge var skäck, men säkert vet man ju inte.

Men då släpper jag den tanken att V:et stod för nåt slags stuteri förr. :)
Okej, jag "minns" ju bara vad som sas när hon var 4 år och innan nuvarande ägare, och det är ju över 20 år sedan så det är ju inte så konstigt att jag inte minns...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nästa vecka är det dags för Bruksprovet för de hingstar som ska verka inom SWB-avel. Under en veckas tid samlas hingstägare på Ridskolan...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På fredagen är det testridning av de 4-åriga hingstarna som gäller på bruksprovet. Ridsport är på plats i Strömsholm och rapporterar...
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Takire
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 023
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp