Brutet griffelben och djupt sår

Jag skulle trava några dagar innan större hage, annars är risken för explosion stor. Motion, pyssel och lite mentala utmaningar, sen mycket mat och lite större hage. Dom busar gärna ändå, men då är dom inte helt knäppa i alla fall. Vanliga hästar, min är knäpp ändå. :banghead::p

Tänker så med, trav i paddocken!
Hon ska få gå i en hage sen där det inte gått nån sen somras så där finns det gräs :) ska lägga ut hö med

Hoppas nu bara att det ser bra ut på onsdag...
 
Paddocken är en isbana och likaså stallplanen.
Ska försöka gå ikväll med henne i en av hagarna för hennes bakben är svullna igen.
Halva sjukhagen är lera så tror hon står och trycker i ena änden av den bara o inte rör sig.

Imorgon är det återbesök på kliniken
 
Det gick bra!

Har ju missuppfattat och trott de skulle ta bort den nedersta delen av benet men de tyckte brottet var för högt upp så därför har de lämnat den för att läka ihop.
Hon hade inte ont alls när veterinären klämde. Inte halt i skritt men markerar lite i trav. De kan ju ha o göra med att hon inte travat på ca 2½ månad.

Röntgenplåtarna visar att de läker bra. Kan bli ett överben men det blir mer på baksidan av benet och kommer inte ge en tydlig böld som man ser utanpå utan den göms i mjukdelarna så att säga.

Men de vill fortsätta med box/sjukhage 4 veckor till. Fått lugnande för promenader nu också.

Vet att jag borde vara jätteglad men är less på box/sjukhage. Just pga att hennes bakben svullnar upp nu igen och roddandet med fodring mitt på dagen varje dag.

Allt går att lösa men jag är less. Vill bara vara hemma från både jobb och stall i 1 vecka
 
23621331_10155023177806099_257918676486209014_n.jpg
 
Så skönt ändå att det verkar läka ok!!!

Förstår att du är less. Svullnar benet även i sjukhagen? Och hur funkar det med SMHN?
 
Så skönt ändå att det verkar läka ok!!!

Förstår att du är less. Svullnar benet även i sjukhagen? Och hur funkar det med SMHN?

Ja nu verkar det även svullna fast hon är i sjukhage om dagarna.
Tittade på henne igår när jag red och hon står bara o trycker i ett hörn av hagen. Börjat rata höt nu igen med..

SMHN? :o
 
Antar att du menar hönät? Ja det har hon i boxen men hon har blivit riktigt bra på att bävra ur de där näten :P
Borde kanske ha i sjukhagen med men finns inget bra ställe att hänga det på.

Men vi är mycket folk i stallet o annars åker jag ut på lunchen o ger!
Bara jag som bli gnällig i perioder...
 
Japp, småmaskigt hönät. (Ha ha, prova att skriva småmaskigt med autocorrect får du se.....:D). Finns även för badkar, kanske en idé att ha i hagen?
Fortsätter att hålla tummarna för er! :)
 
Nu har vi återbesök igen den 15de December
24059160_10155050974806099_2206233322803634536_n.jpg

Pigg o galen! Slet sig på promenaden i paddocken och drog några repor :crazy:
Sparka bakut varje steg sen hoppa hon typ jämfota!?

Hon såg inte halt ut iaf...:nailbiting:
 
Haha :D är din frisk nu? Har hon skadat sig fler än en gång?
Yes!

Men ja, hon leker så mycket att hon skadar sig en gång om året :cautious: den här gången var det bara en muskelskada/sträckning så det gick fort att rehabilitera. Bara några veckor till så kan vi börja hoppa igen :D
 
Yes!

Men ja, hon leker så mycket att hon skadar sig en gång om året :cautious: den här gången var det bara en muskelskada/sträckning så det gick fort att rehabilitera. Bara några veckor till så kan vi börja hoppa igen :D

Åh, en gång om året :o hoppas inte min är likadan
Får se sen när hon ska släppas ut till de andra. För den nya hästen som kom i somras, innan Blanca skada sig hatade hon och nu har hon tagit över i hagen och sparkar åt alla de andra hästarna...
 

Liknande trådar

Hästvård Hästen fick i somras ett sår (det kanske snarare uppkom)strax bredvid 'sporren' på ett framben. Redan då reagerade jag på att det var...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: caballus
·
Hästvård För en dryg vecka sedan fick min häst två sår av spark från annan häst. Ena såret på insidan av vänster fram och det andra högt upp på...
2
Svar
25
· Visningar
10 657
Senast: Görel
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 602
Senast: höstmåne
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 123
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp