Brutet griffelben och djupt sår

Idag fick jag ok på att ta bort bandaget. Tog 2 sek innan hon kliat upp de och de rann ut blid :down:

Innan det gick vi första promenaden bort från stallet och det var allt annat än trevligt. Får nog hålla oss i paddocken
 
Man får reservation på försäkringen nu alltså pga griffelbenet? (Fick brev om det idag)
Så om de blir framtida problem med det bekostar de det inte?

Du ska inte få någon reservation alls på existerande försäkring ? Reservation kan du få om du vill höja försäkringen. Då tittar de på tidigare historik och ger dig en reservation på % på det höjda försäkringsbeloppet.

Fick du alltså brev om att du nått något maxtak från F-bolaget ? Är det Agria ?
 
Du ska inte få någon reservation alls på existerande försäkring ? Reservation kan du få om du vill höja försäkringen. Då tittar de på tidigare historik och ger dig en reservation på % på det höjda försäkringsbeloppet.

Fick du alltså brev om att du nått något maxtak från F-bolaget ? Är det Agria ?
Aha, jag har valt att höja försäkringen från travhäst till ridhäst!

Folksam. Där står det reservation " undantag för griffelbensfraktur höger fram och komplikationer därav gällande omfattningsändring från bas till stor"

Men de sa de inget om när jag ville ändra?
Får ringa dem
 
Aha, jag har valt att höja försäkringen från travhäst till ridhäst!

Folksam. Där står det reservation " undantag för griffelbensfraktur höger fram och komplikationer därav gällande omfattningsändring från bas till stor"

Men de sa de inget om när jag ville ändra?
Får ringa dem

Osäker på vad du menar ang försäkring på travhäst till ridhäst nu helt plötsligt ?

Men om den varit försäkrad oavsett tidigare och du valt att ändra försäkringen nu så Ja : då har du fått en reservation helt enligt standard , inget konstigt med det utan helt normalt. försäkringsbeskedet du redovisar illustrerar även detta tydligt och klart .
 
Senast ändrad:
Fast det är ju inget problem annat än att du inte får täckt höjningen ang reservationerna ? Det tidigare försäkringsbeloppet och villkoren behålls ju precis som tidigare .
Jaha, ja såklart! Tänkte lite fel att den reservationen var för "hela" försäkringen så att säga. Den gäller på bas men inte stor.

Har även ändrat försäkringen från travhäst till ridhäst menar jag :)
 
@Nepenthe men oavsett så sätt dig in ang din försäkring eftersom du har så mkt frågor/förvirring vad som gäller osv :) ring bolaget också så du får möjlighet att ställa frågor och få förklarat .
Att förstå vad man tecknat för försäkring är ju verkligen A och O .
 
Jag tror att försäkringen för travhäst har en hel del reservationer redan innan. Men du borde ha ångerrätt i typ 30 dagar. :)
 
@Nepenthe men oavsett så sätt dig in ang din försäkring eftersom du har så mkt frågor/förvirring vad som gäller osv :) ring bolaget också så du får möjlighet att ställa frågor och få förklarat .
Att förstå vad man tecknat för försäkring är ju verkligen A och O .
Ja såklart. Det blev en fråga här nu eftersom jag såg brevet en fredag när de inte har telefontider. Annrs hade jag inte skrivit ut den här
 
A-O är nog ändå att jag har en försäkring och att hästen får all vård den behöver och mår bra :)

Sen att jag ställer en fråga om min försäkring här istället för mitt försäkringsbolag var såklart klantigt
 
Tack för stödet i denna tråd :) det gör skillnad!

Idag ska hon få skor fram och kanske vågar mig ut på en promenad efteråt!
Hon har börjat välta ut vattnet i hagen på bus så måste se till och fästa karet :D
Börjar bli rastlös, alltså....:D Gott tecken! :up:
Lycka till på promenaden!:)
 
Funderar lite på hur man ska göra om jag får ett gott besked på onsdag. Antar såklart att jag får råd från veterinären men vill höra era tankar.
Hon har ju stått i box/sjukhage sen 26 augusti. Måste väl förbereda henne inför större hage?
Promenaderna funkar bara i paddock än så länge men har låtit henne gå över bommar med.

Ska man jobba henne några dagar i trav (om vi nu får det) innan större hage?
Jag är rädd att hon kommer sträcka sig
 
Funderar lite på hur man ska göra om jag får ett gott besked på onsdag. Antar såklart att jag får råd från veterinären men vill höra era tankar.
Hon har ju stått i box/sjukhage sen 26 augusti. Måste väl förbereda henne inför större hage?
Promenaderna funkar bara i paddock än så länge men har låtit henne gå över bommar med.

Ska man jobba henne några dagar i trav (om vi nu får det) innan större hage?
Jag är rädd att hon kommer sträcka sig
Jag skulle trava några dagar innan större hage, annars är risken för explosion stor. Motion, pyssel och lite mentala utmaningar, sen mycket mat och lite större hage. Dom busar gärna ändå, men då är dom inte helt knäppa i alla fall. Vanliga hästar, min är knäpp ändå. :banghead::p
 

Liknande trådar

Hästvård Hästen fick i somras ett sår (det kanske snarare uppkom)strax bredvid 'sporren' på ett framben. Redan då reagerade jag på att det var...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: caballus
·
Hästvård För en dryg vecka sedan fick min häst två sår av spark från annan häst. Ena såret på insidan av vänster fram och det andra högt upp på...
2
Svar
25
· Visningar
10 664
Senast: Görel
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 602
Senast: höstmåne
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 124
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp