Buke trivia

  • Har du träffat bukefalister IRL? Ja , känner en tjej sedan många år tillbaka som jag sen såg på buke, ingen jag umgås med dock.
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist? Ja
  • Har du träffat en partner på Buke? nej
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv. nej
  • Har du någonsin skickat ett sådant? nej
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd? Ja.
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året? nej
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller? ja, oftast
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist? nej
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke? nej
  • Har du någon på Ignore? nej
  • Vet du någon som ignorerar dig? nej
  • Har du någonsin blivit varnad? nej
  • Har du någonsin blivit bannad? nej
 
  • Har du någonsin skickat ett sådant?
Tror att jag en gång har "påmint" om en fråga i ett PM, och eftersom användaren troligtvis lämnat tråden för att hen inte ville besvara frågan så kan väl PM:et sägas vara oönskat.
Förlåt, men varför gör man det? Om du dessutom trodde att personen lämnat tråden på grund av frågan så känns det ju väldigt märkligt att PM:a för att fråga samma sak?
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?
  • Ja
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Ja, flera gånger.
  • Har du träffat en partner på Buke?
  • Nej
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Ja
  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Nej, det tror jag inte.
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Nej
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Nej
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Oftast
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Nej
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Nej
  • Har du någon på Ignore?
  • Nej
  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • Nej
  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Ja
  • Har du någonsin blivit bannad?
  • Nej
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?
  • Yes, både medvetet och omedvetet!

  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Nej.

  • Har du träffat en partner på Buke?
  • Nej.

  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Något halvkasst raggmeddelande som dock var mer tråkigt än sliskigt.

  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Någon jag PM:at kanske tycker att allt från mig är oönskat. :D Men nej, jag har inte skickat något medvetet drygt s.a.s.

  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Nej.

  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Ja, för att kunna starta anonyma trådar.

  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Nej.

  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Nej.

  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Nej.

  • Har du någon på Ignore?
  • Ja.

  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • Jag skulle bli förvånad om någon inte hade mig på ignore, men jag vet inga specifika användare som har det.

  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Japp, en ynka gång! Jag svarade på ett par uppenbart olämpliga inlägg som jag anmält och fick därför en prick för otrevligt (?) beteende. Tror att det var runt 2008-2009, kanske ännu tidigare.

  • Har du någonsin blivit bannad?
  • Nej.
 
  • Har du träffat bukefalister IRL? Japp

  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist? Ja, har också kopplat ihop flera människor från hästforum på FB med nick här.
  • Har du träffat en partner på Buke? Nej

  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv. Inte som jag kommer ihåg

  • Har du någonsin skickat ett sådant? Nej

  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd? Nej

  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året? Nej

  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller? Ja, eller kollar mest för att se om det är en kommentar

  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist? Ja

  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke? Nej

  • Har du någon på Ignore? Japp

  • Vet du någon som ignorerar dig? Ingen aning

  • Har du någonsin blivit varnad? Nej

  • Har du någonsin blivit bannad? Nej
 
Förlåt, men varför gör man det? Om du dessutom trodde att personen lämnat tråden på grund av frågan så känns det ju väldigt märkligt att PM:a för att fråga samma sak?

Eftersom jag själv ofta missar notiser (här får jag inte så många, men på fb t ex) och därmed lätt glömmer att jag har ett inlägg att besvara i en tråd, tänkte jag att det kanske var samma för denna person. Av svaret jag fick förstod jag dock att det var högst medvetet att strunta i frågan. Men jag visste alltså inte det när jag skickade PM:et.
 
Eftersom jag själv ofta missar notiser (här får jag inte så många, men på fb t ex) och därmed lätt glömmer att jag har ett inlägg att besvara i en tråd, tänkte jag att det kanske var samma för denna person. Av svaret jag fick förstod jag dock att det var högst medvetet att strunta i frågan. Men jag visste alltså inte det när jag skickade PM:et.
Aha, trodde du var med på det när du skickade det.
 
Nej, så dryg är jag inte :D
:D

Tycker faktiskt att det av nån anledning är lättare att hålla ordning på notiserna i det nya forumet. Facebook är ju hopplöst...
Jag tycker att det är väldigt smidigt här inne. Häromdagen blev jag taggad i en tråd dock och fick ingen notis men i övrigt är det väldigt lättöverskådligt tycker jag (och nu så får jag en sån där "hur i hela friden klarade vi oss förut här inne, utan taggar och notiser vid citat???"-känsla :D).
 
Jag tycker att det är väldigt smidigt här inne. Häromdagen blev jag taggad i en tråd dock och fick ingen notis men i övrigt är det väldigt lättöverskådligt tycker jag (och nu så får jag en sån där "hur i hela friden klarade vi oss förut här inne, utan taggar och notiser vid citat???"-känsla :D).

Håller med, de funktionerna är riktigt bra (utom när det inte funkar via mobilen :mad:)!
Är dessvärre svårt allergisk mot rosa, men funktionerna i nya forumet väger nästan upp...(enda negativa med citatfunktionen - att det blir ännu mer rosa i mitt synfält :arghh:)
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?
Ja, en del hundmänniskor
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
Ja, har hänt någon enstaka gång, fler gånger med bekanta/släktingar/personer från stället jag är uppväxt på
  • Har du träffat en partner på Buke?
Nej, men dejtade en snubbe härifrån för lääänge sen, osäker på om han är kvar på buke
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
Inte vad jag kommer ihåg
  • Har du någonsin skickat ett sådant?
Kanske :angel:
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
Nope
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
Nej, är för paranoid
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
Nja, skriver så sällan här att om jag får en notis vet jag redan vilket inlägg det gäller
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
Ja
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
Nej
  • Har du någon på Ignore?
Ja, en första och enda person. Älskar i nya forumet att man inte ens ser att personen skrivit, även om det ibland blir smått omöjligt att förstå diskussionen innan jag kommer på att folk inte skriver random konstiga saker, de svarar på inlägg jag inte ser.
  • Vet du någon som ignorerar dig?
Nope
  • Har du någonsin blivit varnad?
Nope
  • Har du någonsin blivit bannad?
Nope
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?
  • Ja, några stycken, men inte efter att ha bestämt träff via buke så att säga.

  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Japp

  • Har du träffat en partner på Buke?
  • Nixpix

  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Ja, tyvärr. Det var en användare som satte i system att först skriva väldigt otrevliga grejer i trådar. När detta uppmärksammades även av andra så skickade användaren PM. Till slut kändes det så obehagligt att det rapporterades till moderator.

  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Nej

  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Nej

  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Nej

  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Såklart, det är ju hela grejen!

  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Ja. På tal om det skänkte jag en liten slant en gång till en bukefalist som fick en blomma efter en jobbig tid. Jag vet fortfarande inte vilken bukefalist det var, men tänkte en del på det då att det hade varit spännande att veta vem det var. Oviktigt nu.

  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Nej, inte vad jag kan minnas. Däremot har jag ringt myndigheter efter att fått råd på Buke

  • Har du någon på Ignore?
  • Nej

  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • Nix

  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Nope. Alldeles för snäll för det:cautious:

  • Har du någonsin blivit bannad?
  • Nej
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?
Ja, flera.
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
Ja. Eller inte direkt känner, men som jag vet vem det är.
  • Har du träffat en partner på Buke?
Nej.
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
Ja.
  • Har du någonsin skickat ett sådant?
Nej det tror jag inte, och jag hoppas ingen mottagare har uppfattat det så.
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
Inte vad jag minns.
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
Tror inte det, bortsett från en ulvlek där vi hade dubbelnick.
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
Ibland, ibland inte.
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
Ja, fast inte på buke.
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
Nej.
  • Har du någon på Ignore?
Ja, en.
  • Vet du någon som ignorerar dig?
Nej, men jag är nyfiken!
  • Har du någonsin blivit varnad?
Nej.
  • Har du någonsin blivit bannad?
Nej.
 
  • Har du träffat bukefalister IRL? Förhållandevis få och sällan. Knappt ett tiotal, i olika sammanhang.
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist? Nej, men det händer att jag undrar om några mer ytligt bekanta hänger här. Eller jo, en har dykt upp här som jag identifierat från IRL. Men det var någon som jag tror mig ha introducerat fenomenet Bukefalos för från början.
  • Har du träffat en partner på Buke? Nej. (Jag hoppades ju länge på HerrHingst, men nu verkar han tragiskt nog ha försvunnit.) :cry:
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv. Nej, det är jag nog alldeles för anonym och slätstruken för. I min Buke-inkarnation åtminstone. Jag får ju inte många "önskade" PM heller iofs. :idea:
  • Har du någonsin skickat ett sådant? Se föregående.
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd? Om jag hade känt ett behov av att be om ursäkt för något jag skrivit i en tråd, så hoppas jag att jag hade kunnat skriva ursäkten också i tråden. Så nej.
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året? Nej, aldrig någonsin faktiskt. Skulle jag försöka, så skulle jag garanterat göra en blooper och svara med "fel" nick, så jag gör nog klokast i att låta bli också i fortsättningen.
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller? O ja. :)
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist? Nej
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke? Nej
  • Har du någon på Ignore? Nej, jag har haft tillfälligt någon gång men tröttnade på det och tog väck ignorerandet igen ganska snabbt.
  • Vet du någon som ignorerar dig? Nej
  • Har du någonsin blivit varnad/bannad? Nej
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?
  • Yes, har flera nöra vänner som ör bukefalister.

  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Nope
  • Har du träffat en partner på Buke?
  • Oh no.

  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Japp. Från två olika troligen manliga nick förra året fick riktigt creepy pm. Tror dock jag vet vem de var från.

  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Nä.
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Ja, jag tror det. I alla fall försökt förklara mig.
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Nej.
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Ibland.
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Nä.
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Nä.
  • Har du någon på Ignore?
  • Japp.

  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • Nä, men troligen.

  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Aldrig.

  • Har du någonsin blivit bannad?
  • Nepp.
 
Senast ändrad:
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
Det här tycker jag är så himla spännande med Buke, för det händer med jämna mellanrum att jag ser någon på stan/på gymmet/i hundsammanhang och tänker "undrar varifrån jag känner igen den personen". Efter lite funderande brukar jag komma fram till att det är härifrån :D

Samma på FB, både när jag får upp vänförslag men även i forum där, att jag känner igen folk pga saker från buke :)

Tidigare hade jag vänner och bekanta som jag hittat på buke efter det att jag lärt känna dem IRL men nuförtiden är det bara på andra hållet, att jag träffat folk IRL efter det att jag sett dem här :) (Och jag hoppas verkligen att typ min familj inte hänger här, det hade känts väldigt märkligt! Men om det skulle vara så, får jag väl säga hej mamma ;) :D)
 
Kul trådstart!

  • Har du träffat bukefalister IRL? Ja
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist? Nej, dock åt jag lunch en gång, såg en person jag trodde jag kände och sökte med ett leende ögonkontakt för att hälsa innan jag kom på att det var en bukefalist som jag sett på bild.
  • Har du träffat en partner på Buke? Nej, bortsett från middags/umgänge/promenad-partner. Typ.
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv. Nej, bara något som varit riktigt korkat.
  • Har du någonsin skickat ett sådant? Nej, med reservation för hur andra uppfattat det men skickar sällan/aldrig pm.
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd? Nej, så nu säger jag ett förlåt till alla!
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året? Nej, aldrig använt.
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller? Ibland, jag klickar i alla fall för att få bort den röda siffran.
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist? Nej, missat insamlingarna.
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke? Nej
  • Har du någon på Ignore? Nej, aldrig använt den funktionen.
  • Vet du någon som ignorerar dig? Inte nu, tidigare har jag haft starka misstankar om vems ignorelista jag legat på.
  • Har du någonsin blivit varnad? Nix
  • Har du någonsin blivit bannad? Nä, bukemaffians consigliere skulle ingen våga banna.
 
  • Har du träffat bukefalister IRL? Ja, ca 15-talet. Ett par har blivit mina bästa vänner.
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist? Japp, visade sig att jag hade en erkänd Bukis i den ingifta släkten.
  • Har du träffat en partner på Buke? Nej
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv. Nej
  • Har du någonsin skickat ett sådant? Nej
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd? Nej
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året? Aldrig
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller? Ofta men inte jämt.
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist? Ja, men inte på buke utan utanför forumet då vi blivit vänner.
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke? Nej
  • Har du någon på Ignore? Nej
  • Vet du någon som ignorerar dig? Nej
  • Har du någonsin blivit varnad? Nej
  • Har du någonsin blivit bannad? Nej
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?
  • Ja, ett fåtal.

  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Ja, har hänt ett par gånger.
  • Har du träffat en partner på Buke?
  • Nej.

  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Nej.

  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Nej.

  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Nej.

  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Nej.

  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Ja.

  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Nej.

  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Nej.

  • Har du någon på Ignore?
  • Nej.

  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • Det tror jag inte.

  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Nej.

  • Har du någonsin blivit banad?
  • Nej.
[/QUOTE]
 

Liknande trådar

Tjatter (Föreslår copy+paste på frågorna så att inte allt hamnar i citat) Har du någon gång bytt nick? Har du/har du haft dubbelnick? PM-ar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 669
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp