Buke trivia

  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Bara om jag orkar, har jag typ femton-tjugo notiser går jag sällan in på dem.

När man skrivit en massa nonsens i någon av dårtrådarna och sedan får migrän i två dygn - då kan man mötas av typ 38 notiser när man orkar ta sig hit igen. Inte att rekommendera.
 
När man skrivit en massa nonsens i någon av dårtrådarna och sedan får migrän i två dygn - då kan man mötas av typ 38 notiser när man orkar ta sig hit igen. Inte att rekommendera.
Haha! Jag brukar inte vara aktiv i dårtrådar eller ha migrän (thank god) men det kan fan bli en hel del ibland ändå. När jag är lite extra lysande liksom :angel: :D ;).
 
Fast alltså. På Buke går man väl in i diskussioner på ett helt annat sätt än man gör i verkligheten? För i verkligheten kan man ju inte bete sig som en sociopat och bara "ÖH URSÄKTA MEN DET DÄR VILL JAG NOG HA EN KÄLLA PÅ" så fort nån vid en middag säger nåt man är skeptisk till. Jag tar ju så mycket mer diskussioner här än jag gör IRL, just för att IRL så måste man ibland vara mycket mer diplomatisk. Sen kan man väl absolut, i diskussioner, vara jävligt på och träffsäker men i vanligt hej-hej-chitchat vara lite tyst och rar?

Menar mest att jag inte tycker att det du skriver ovan är särskilt märkligt. Inte heller om den personen är precis lika bitsk och välformulerad (kan man väl förvisso vara även om man är blyg) IRL också när den är i situationer där den känner sig bekväm och avslappnad.

Jag måste vara sociopat, ser jag. :angel:

Det fall jag tänker var lite speciellt, det gällde en person med stenhårda åsikter och lika hårda nypor i diskussioner. IRL sa hon knappt flasklock, enligt den som träffat henne.
 
Jag måste vara sociopat, ser jag. :angel:

Det fall jag tänker var lite speciellt, det gällde en person med stenhårda åsikter och lika hårda nypor i diskussioner. IRL sa hon knappt flasklock, enligt den som träffat henne.
Äh, vem är väl inte det ibland? :D

Jo, jag hajar vad du menar men jag tänker att en träff i verkligheten säger typ ingenting alls egentligen. Jag skulle lätt kunna gå på en buketräff och inte säga mycket alls, det betyder inte att jag inte är lika jobbig i verkligheten som på Buke ;) :D
 
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
Många gånger, ganska underhållande i vissa fall då de ljuger eller förskönar kraftigt antingen på buke eller irl eftersom de tror de är helt anonyma :p
  • Vet du någon som ignorerar dig?
Nej, kan man se det någonstans?

Nej, det kan man inte se.

Men du har alltså kunnat identifiera bukefalister IRL flera gånger? Kul! Jag har aldrig gjort det men det skulle vara skitkul att plötsligt inse att gud, hon måste vara X-nicket från Buke.
 
  • Har du träffat bukefalister IRL? Jajamän!
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist? Nope
  • Har du träffat en partner på Buke? Nej
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv. Nix
  • Har du någonsin skickat ett sådant? I wish!
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd? Nej
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året? Nej
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller? Oftast
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist? Nej
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke? Nej
  • Har du någon på Ignore? Nej
  • Vet du någon som ignorerar dig? Vem skulle vilja ignorera moi?!
  • Har du någonsin blivit varnad? Niet
  • Har du någonsin blivit bannad? Nej
 
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Ja, några gånger förr. Bland annat när stallägarens dotter (i stallet där min dåvarande medryttarhäst stod ihop med stallägarens häst, bara) utförligt och väldigt oanonymt använde buke för att spy galla över helt påhittade saker som hennes jäääätteelaka inhyrningar hade för sig :rofl:
Det är ju roligt :laugh:

Men jag kom på, jag ljuger. Jag har faktiskt identifierat en en gång. Det är skitlängesedan men jag minns att det var jättejobbigt, jag kände att jag måste tala om det för henne så att jag liksom inte skulle kunna smygspionera på henne.

Jag skrev ett långt PM som jag filade på i evigheter där jag kom ut som mandalaki på Buke och ville att hon skulle veta det osv. Urtöntigt.

Sedan svarade hon bara typ Okej, det är lugnt :D
 
  • Har du någon på Ignore?
Ja, en första och enda person. Älskar i nya forumet att man inte ens ser att personen skrivit, även om det ibland blir smått omöjligt att förstå diskussionen innan jag kommer på att folk inte skriver random konstiga saker, de svarar på inlägg jag inte ser.

Men precis :laugh:

Plötsligt börjar folk man alltid uppfattat som vettiga att skriva saker rätt ur det blå och man fattar inte vad som tagit åt dem förrän man ser att det står "visa ignorerat material" längst ner.
 

  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
Många gånger, ganska underhållande i vissa fall då de ljuger eller förskönar kraftigt antingen på buke eller irl eftersom de tror de är helt anonyma :p

Ja! Förut hängde en tjej här som jag vet vem det är IRL, hon hade EN häst som hon typ lufsade i skogen med. Enligt henne själv hade hon dock flera och tävlade på elitnivå.
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?
  • Ja.
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Ja, fast inte sen jag lade hästeriet på hyllan.
  • Har du träffat en partner på Buke?
  • .
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Inte vad jag kan minnas.
  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Det tror jag inte.
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Nej.
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Ja, fast det klädde mig inte så jag outade mig själv.
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Oftast, men inte alltid när de kommer i flock i samband med flams och trams.
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Ja.
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Nej.
  • Har du någon på Ignore?
  • Inte för tillfället.
  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • Nej, men nu blev jag nyfiken.
  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Nej.
  • Har du någonsin blivit bannad?
  • Nej.
 
:rofl: :up:

Vi hade en annan gök också ett tag, ibland kallade han sig Niklas men vi kallade honom Stövel-Nicke. Han dök upp typ tre gånger om året och frågade om ridstövlar. Patetisk typ:laugh:
Åh, just det!!!! Honom hade jag glömt! Hur många av oss fick PM från honom om bilder?
 
  • Har du träffat bukefalister IRL? Ja, ca 15-talet. Ett par har blivit mina bästa vänner.
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist? Japp, visade sig att jag hade en erkänd Bukis i den ingifta släkten.
  • Har du träffat en partner på Buke? Nej
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv. Nej
  • Har du någonsin skickat ett sådant? Nej
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd? Nej
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året? Aldrig
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller? Ofta men inte jämt.
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist? Ja, men inte på buke utan utanför forumet då vi blivit vänner.
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke? Nej
  • Har du någon på Ignore? Nej
  • Vet du någon som ignorerar dig? Nej
  • Har du någonsin blivit varnad? Nej
  • Har du någonsin blivit bannad? Nej
En släkting till och med? Kul grej. Har du gett dig till känna?
 
  • Har du träffat bukefalister IRL? Ja

  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Har du träffat en partner på Buke? Ja

  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv. Ja

  • Har du någonsin skickat ett sådant? Endast som svar på ovan

  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd? Nja, möjligen svar på meddelande om tråden men inte direkt, i så fall ber jag om ursäkt i tråden.

  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året? Nej aldrig

  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller? Ofta

  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist? Nej

  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke? Nej

  • Har du någon på Ignore? Nej

  • Vet du någon som ignorerar dig? Nej

  • Har du någonsin blivit varnad? Nej

  • Har du någonsin blivit bannad? Nej
 

Liknande trådar

Tjatter (Föreslår copy+paste på frågorna så att inte allt hamnar i citat) Har du någon gång bytt nick? Har du/har du haft dubbelnick? PM-ar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 669
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp