Bukefalos 28 år!

Bukehästar i Västernorrland!

Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Hade inte mitt släp behövt få bromsarna justerade och bli besiktigat så hade du ju kunnat fått låna det, nu står det mest och skäms och får körförbud om ett par dagar. :banghead:
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Hade inte mitt släp behövt få bromsarna justerade och bli besiktigat så hade du ju kunnat fått låna det, nu står det mest och skäms och får körförbud om ett par dagar. :banghead:

Vad är det som behövs fixas med bromsarna? Har ju en sån där väldigt händig och "mek"intresserad karl annars och besiktningen kan vi isf självklart stå för så har du ett körklart släp sen när vårat egna är klart :)

Kallblodskillen min är supersnäll att köra.
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Grillning låter jättetrevligt!

Mitt sto sparkade sig själv före påsk och prickade benhinnan, så hon har stått på box plus på klinik eftersom penicillinet inte tog som det borde. Lymfangit som ett brev på posten och vet rekommenderade 1 tim skritt 3 ggr/dag så jag har gått ner 4 kg sedan påsk. Inget ont som inte har något gott med sig :p
Nu är det tänkt att jag ska få börja trava nästa vecka vilket vi ser fram emot!

Min vackre valack tränas mest i dressyr men går även hoppträningar regelbundet, nu siktar vi på dressyrstarter i början av juni. (Han behöver egentligen inte vara bra på något, det räcker med att han står i hagen och är snygg!)
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

*kl*

Tänkte kolla om det finns några Alnö-bor kvar i den här tråden som kan tipsa om lite ridvägar där.

img_9329_517fda389606ee316cb52b1d.jpg
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Är det ni som har köpt Åslunds gård?

Iaf finns hur mycket som helst därifrån, haka på någon från Älva, det är en uppsjö med folk därifrån. Rid bara över vägen från Älva gård, eller förbi Älva och ta höger genom travbanan och vidare bort.. du har bra utgångsläge därifrån :D

Vill du kan jag skriva ned några vägbeskrivningar om du inte får någon respons från grannen ;-)
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

*kl*

Nu hoppar jag in i den här tråden efter att ha smygläst i några veckor.

Till hösten flyttar jag och mitt lilla fjordstuteri tillbaka hem igen. :D Jag kommer att bo utanför Sollefteå och planen är att bygga ligghall + vinterhage under sommaren, för att till våren bygga sommarhage.

Sedan vill jag gärna ha uppvärmd sadelkammare, men det får bli en senare fråga. ;)

Bildbombar med mina nuvarande fjordingar, håller på att förhandla om att låna ytterligare ett dräktigt sto.

Hampus, min första uppfödning, idag 16 år.

bild_804_51a24e74e087c367951fe0bc.jpg


Ariel, inköpt som sex månaders fölunge och idag 6 år och högdräktig (inte på bilden...).

120512-003_202353984.jpg
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Japp det är vi :-) jag har inte vågat hälsa på hos grannen än, men har en bekant som jobbar där. Dock är hon rätt ny vad jag förstod och kunde inte tipsa om några vägar än. Men det låter ju bra att dom finns i alla fall :-D
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Åhå! En till Uppsala-bo som flyttar hit upp! (Om än du flyttar hem igen! ;) ) Vart utanför Sollefteå hamnar ni? *nyfiken i en strut*
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Jag har min kuse uppstallad hos Öhmans på Sätervägen om du vet vars de är? Brukar rida runt lite här å där, hänger gärna på om du ska ut å rida någon dag :D
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Jättegärna! Min häst ska bara skrittas nu ett tag, men vill du ha skrittsällskap så är jag på. Ska bara bli klar med flytten först så jag får tid att rida igen.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 829
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 082
Senast: MiaMia
·
Träning Måste erkänna att jag varit en riktig torrboll efter depritionen jag hade för ett par år sedan. Jag gör ingenting spännande längre...
2
Svar
29
· Visningar
2 308
Senast: Yrja
·
K
Hästvård Hej! Jag vet inte om frågan varit uppe tidigare, har sökt lite men hittar så otroligt mycket, så om det blir tjatigt ber jag om ursäkt...
Svar
11
· Visningar
1 009
Senast: EmblaAsk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta nackstöd på bil
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp