Bukefalos 28 år!

Bukemännen och kvinnorna

Fixering vid ytan är en korrelation till att nätdejting är så ytligt.

Nätdejting blir vad man gör det till. Jag nätdejtade jättemycket innan jag träffade min man (på nätet). Jag hade inga uppgifter om utseende i min presentation, och när jag väl lade upp en bild var det inte "selfie tagen uppifrån med pussmun och klyfta" utan en bild på mig i varmfodrad lagårdsoverall och vintermössa. I stället presenterade jag vem jag var, på ett sätt som förhoppningsvis skulle sålla bort humorbefriade, korkade och oseriösa personer.

Detta ledde till att jag grovt räknat fick svar från två kategorier personer. Dels typen som siktar på allt som rör sig, och dels en hel del ganska dejtbara män. Jag dejtade i princip alla som verkade trevliga nog att fika med en timme och på slutet var i stort sett alla mina dejter just fikadejter. Och så snart som möjligt, inte en massa brevväxlande där man bygger upp luftslott av förväntningar.

Jag valde fikadejter eftersom det är ganska kravlöst, det är inte lika laddat som t ex en middag, det är inte dyrt, man är på "neutral mark" om man är på ett fik, och man binder sig inte att vara med den andra personen mer än en halvtimme - timme. Och så är det ingen alkohol inblandad.

Förutom att jag blev gift så har den här typen av dejtande stärkt min sociala kompetens som sjutton, och jag har lärt mig massor om människor. Jag har t ex dejtat massor av blyga, nervösa killar och fått slipa min småpratsförmåga och sociala kompetens. För man blir ju bättre på det ju fler gånger man utsätter sig för situationen.
 
Jättestor skillnad! Frön finns i mellanösternmat och nordafrikansk, per definition gott, alltså.

Blad finns i asiatisk mat, som bara är god i vissa fall.

Så pass! Jag är inte överdrivet förtjust i asiatiskt, så då finns det kanske fortfarande ett skäl för mig att fortsätta undvika bladen.
 
Ja, blyghet i kombination med social kompetens. Jag är dålig på "small talk" och det blir inte bättre av att jag blir jättenervös inför tjejer. Hur menar du att man ska söka hjälp för det ?

Kroppen har jag inga hängups för... Jag vill bara se bättre ut ? Vill inte de flesta det ? :)
Du blir jättenervös inför tjejer?
Testa att se dem som människor istället.

Kvionnor och män är av samma art. Vissa är trevliga och dem vill man bli vän med. Andra är det inte. De låter man passera.

Och inga hang ups om kroppen? Du måste skämta?
Kolla dina egna inlägg - hur många handlar om kroppen.
Det är osunt många.
 
"spotta varandra" Vad är det för uttryck ?
Och hur ska man veta det ? Många tjejer har ju uttalat sig om att man inte vill ha tips från män på gymmet eller vill prata med främmande män.
Ett uttryckt inom klättring; to "spot" someone, att stå nedanför och vara beredd att lätt ta emot ifall klättraren faller så hen inte kräschar med ryggen före ner i mattan.
 
Fascinerande. Just nu pågår tre trådar där en och samma person ska lära sig hur han får en dejt. Saknar nog motstycke i Bukehistorien.
Fast man måste beundra envisheten hos de som svarar gång efter annan och glatt kastar sig över nästa tråd och svarar o svarar ........
 
Vad gäller fysisk kontakt, oavsett kön... jag är gärna fysisk med de jag tycker om men det är jag som sas godkänner den kontakten. Är man inte inbjuden till det blir jag inte glad om någon försöker krama mig. Det gör att jag är noga med att se till att fysisk kontakt från min sida är välkommen.

Mina vänner kramar jag gärna :love:
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
380
Senast: Glimra
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 459
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp