Bukefalos 28 år!

Bukemännen och kvinnorna

PS: jag älskar Nigella för hennes böcker är verkligen fantastiska, men jag kan förstå motståndet mot kladdet. Men det är ju lite hennes usp, antagligen är det meningen att det ska dra tankarna till typ 9 1/2 vecka osv.

Jag gillar även att hon var en av de första större kvinnorna (missförstå mig rätt här, hon är väl max en 42:a) i UK som fick tv-tid och fick vara snygg och fixad och inte bara någon komisk figur eller morsa i en såpa.

Och så är hon faktiskt väldigt ödmjuk. Skriver ofta om att hon är en ”cook” och inte en ”chef” och det tycker jag ändå är sympatiskt.
Ja fast sen fick hon ju banta när hon blev lite äldre och fulare enligt norm. Jag tycker alltid att det är toppen med medelålders kvinnor som får tid i rutan!
 
Ja fast sen fick hon ju banta när hon blev lite äldre och fulare enligt norm. Jag tycker alltid att det är toppen med medelålders kvinnor som får tid i rutan!

Oj, det har jag missat. Hon blev ju väldigt tunn ett tag i samband med skilsmässa (och kokain, tror jag) men jag visste inte att det var något tvång.
 
Jag kan förstå att folk stör sig på dem av olika anledningar men pga att de kommer från Stockholm ursprungligen tycker jag är märkligt att störa sig på.
En fattig bonde i Norrland får bli ett annat program. Mandelmanns flyttade de till Skåne av ganska självklara anledningar ;)
Nu förstår jag inte alls vad du menar faktiskt. allt växer ju så bra här i växtzon 8!:crazy:;)
 
Jag blev riktigt förbannad när jag såg förra avsnittet och Marie satt hos en ko som försökte kalva, för i :devil: när inget kommer och kon kämpar känner man efter! :rage: Kalvstackaren var helt svullen i huvudet efter att ha suttit fast när den till slut kom ut efter att de lyckats lirka loss navelsträngen som satt mellan frambenen på den. :mad: :banghead: Ren jävla tur att de inte förlorade både ko och kalv. :crazy:

Marie kan jag ändå på något vis stå ut med, men Gustav måste ju ha en diagnos? :confused:
Märkligt att hon inte gjorde nånting, vilket avsnitt var detta? (Har bara sett några avsnitt på förra säsongen och ett på denna säsong)
 
OT (om det nu finns OT i den här tråden) :p

Jag älskar verkligen Buke! :love:
Här kan man sitta och skratta till en trams tråd och ändå lära sig massor om ämnen man inte ens visste fanns! Utbildande tidsfördriv!
Super för en sån som jag som har problem med det sociala och oftast inte vågar prata med människor. :up::up:
 
Lite så är det nog men jag, som har problem med käckhet, skulle inte gilla en kvinna som höll på så heller. Det är väl nån käck en i Äntligen hemma eller nåt som jag får myrkrypningar av för hon låter som om hon typ leder Bolibompa. Obs - det behöver inte vara någon som arbetar med programmet nu, det var hemskt längesen jag såg det.

Det är hurtigheten, myyyyysigheten och det konstanta, maniska leendet som ger mig något slags reptilhjärnevibbar - Fel! Defekt! Stöt bort, jaga iväg, döda! Gäller även för kvinnor som uppvisar samma drag. Och irländska settrar.
 
Det är hurtigheten, myyyyysigheten och det konstanta, maniska leendet som ger mig något slags reptilhjärnevibbar - Fel! Defekt! Stöt bort, jaga iväg, döda! Gäller även för kvinnor som uppvisar samma drag. Och irländska settrar.
Men irländsk setter (om de är de röda) är ju tvärtom! Varje gång jag lyckas få ögonkontakt med en så är det blankt. Det är ingen hemma.
 
Jag ser faktiskt en hel del likheter med Ernst.

2dfc22d33d97649dd6c0706726eecbde--far-side-comics-far-side-cartoons.jpg
 
Jo fast de kommer väl från Stockholms innerstad från början. Det som retar gallfeber på mig är att de är så medelklassiga och stadsbor från början och då får man göra teve! Ingen fattig bonde från norrlands inland här inte.

Gustav är från Lidingö från början, och vad jag har hört är de mer över- än medelklass. Om nu det spelar någon roll. De har ju som sagt levt på sin gård i över tjugo år. Han var läkare innan de flyttade ner och hon biolog, tror jag.

Angående kalvningen så visst, hon kunde absolut gjort något tidigare, jag är inte så himla kalvningsvan, men det är förmodligen inte helt glasklart när det är dags att rycka in och inte. En del ringer ju veterinär alldeles för sent också. Jag tycker att deras djurhållning verkar fullt rimligt (och de har ju dessutom blivit "friade" de gånger de anmälts...)
 
Märkligt att hon inte gjorde nånting, vilket avsnitt var detta? (Har bara sett några avsnitt på förra säsongen och ett på denna säsong)
Senaste avsnittet, men det är väl bättre TV att hon sitter framme vid huvudet hos kostackaren än där bak där den stackars kalven åkte fram och tillbaka vid varje krystvärk.
Angående kalvningen så visst, hon kunde absolut gjort något tidigare, jag är inte så himla kalvningsvan, men det är förmodligen inte helt glasklart när det är dags att rycka in och inte.
Nu var det här varken deras första kalv eller första förlossningen på gården så jag tycker det är förbannat dåligt att låta det pågå utan att kolla upp varför kalven inte kommer ut efter lång tid. En stork kalv kan behöva hjälp att komma ut och nu var det ju navelsträngen som hindrade, det hade hon upptäckt mycket snabbare om hon suttit i rätt ände på kon! :mad:

För övrigt så tycker jag nog att djuren verkar generellt ha de bättre än hos många bönder, men kalvningen gjorde mig riktigt upprörd och förbannad.
 
PS: jag älskar Nigella för hennes böcker är verkligen fantastiska, men jag kan förstå motståndet mot kladdet. Men det är ju lite hennes usp, antagligen är det meningen att det ska dra tankarna till typ 9 1/2 vecka osv.

Jag gillar även att hon var en av de första större kvinnorna (missförstå mig rätt här, hon är väl max en 42:a) i UK som fick tv-tid och fick vara snygg och fixad och inte bara någon komisk figur eller morsa i en såpa.

Och så är hon faktiskt väldigt ödmjuk. Skriver ofta om att hon är en ”cook” och inte en ”chef” och det tycker jag ändå är sympatiskt.
Jag tror säkert att hon är en väldigt trevlig människa, men jag klarar inte av hennes ständiga slickande och fingrande. :crazy: När de sände hennes program i USA så visades inget under midjan, när jag såg ett avsnitt från Masterchef i Australien såg jag henne i helfigur för första gången och förvånades över hur stor hon faktiskt är/var.

Skillsmässan var väl väldigt smutsig har jag för mig så inte så konstigt att hon såg ut som ett vrak ett tag.
 
De som jag har hört haft kritik mot Mandelmann tror jag främst hade väntat sig ett annat program.
TV4 gör ju lite mysiga trevliga familjeprogram. Ville man ha ett mer dokumentärt program om hur det är att vara bonde i Sverige så är det ju ett helt annat program. Tv4 gör ju just mysprogram medan SVT gör ju mer dokumentära program.
Sen förstår jag inte kommentarer om att de "kommer från Sthlm från början och är ju överklass eller övre medelklass." Vad innebär det då? Ska det inte vara tillåtet att visa dessa på tv? Samt är det fel att flytta?
Så jag kan förstå kritik om djurhållning är dålig men den övriga kritiken om "Stockholmare från övre medelklass" låter så elitistisk för mig.
 
PS: jag älskar Nigella för hennes böcker är verkligen fantastiska, men jag kan förstå motståndet mot kladdet. Men det är ju lite hennes usp, antagligen är det meningen att det ska dra tankarna till typ 9 1/2 vecka osv.

Jag gillar även att hon var en av de första större kvinnorna (missförstå mig rätt här, hon är väl max en 42:a) i UK som fick tv-tid och fick vara snygg och fixad och inte bara någon komisk figur eller morsa i en såpa.

Och så är hon faktiskt väldigt ödmjuk. Skriver ofta om att hon är en ”cook” och inte en ”chef” och det tycker jag ändå är sympatiskt.

Jag har inga problem med henne utöver kladdandet i maten men det är verkligen otrevligt.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
382
Senast: Glimra
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 461
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp