Bukemännen och kvinnorna

Marie kan jag ändå på något vis stå ut med, men Gustav måste ju ha en diagnos? :confused:

Jag har sett en kvart ungefär av det programmet och det tog mig 30 sekunder att inse att karln (Gustav?) absolut saknar några hjärnceller och att kvinnan (Marie?) har tagit det som sin livsuppgift att sköta om honom.
 
Haha, jag tänkte också på det. Kolla Matt Preston, han är som ett hus jämfört med de andra.
Men det är ju skillnad, han är ju en man med pondus!
Aha. Jag har ju inte sett henne någon annanstans. Jag tyckte att hon var dösnygg.

536872407bf00f3ef732ef8c0a837e55


(Och George! :love: När jag får en australisk terrier ska den heta George)

Jag vet inte om Nigella gått ner eller om fotot är fixat, men hon var väldigt mycket mer omfångsrik över höfter och lår i det avsnitt jag såg henne för många år sedan. Nu tycker jag ju att hon har alltid varit väldigt snygg men jag förvånades som sagt när jag såg henne då eftersom jag är mer van att se henne som på bilden du la in. Här tycker jag hon ser ut att ha helt normal kroppsvikt och naturligt kurvig. Så tragiskt att det här räknas som övervikt. Sjuka ideal. :crazy:
 
Lundadialekt är dialekten som talas kring Lund och inte samma som lundensiska, även om de har mycket gemensamt men lundensiskan är mera universitetspräglad.
När jag växte upp i Lund fick jag veta att det fanns en dialekt öster om järnvägen (universitetsdialekten) och en väster om (med skorrande r). Båda dialekterna är ändå tydliga för stan tycker jag. Kommer du ut till Dalby så är det en mycket bredare Skånska. Jag är uppväxt öster om järnvägen så på mig stämmer det bra i alla fall.
 
Senast ändrad:
Det ÄR svårt att höra vad danskar säger. Tom för deras egna barn.
http://spraktidningen.se/artiklar/2012/10/stackars-danska-barn
De pratar fort, har brist på konsonanter och sväljer ändelserna.

Min pappa är dansk och pratar danska med mig. Jag kan själv knappt uttala ett ord trots hemspråksundervisning. Min lillebror har bott i Köpenhamn flera år och pratar fortfarande svenska fast med danska ord. Jag är övertygad att om man lär sig korrekt danska i vuxen ålder så är man ett språkgeni.
 
Tycker oftast jag förstår danskar som är från Köpenhamn tex och runt där. Men Jylland och framför allt nord-jylland och jag känner mig helt lost ofta.

Norska funkar oftast fint, utom den där hemska nord-norskan.

När jag var yngre fattade jag inte ens vad danskar som pratade engelska sade.
Läsa danska/norska språken funkar däremot fint.

Menar du verkligen nordnorska? Som de pratar i tex Narvik? För den är ju inte svårförståelig? Bergensernorska däremot...
 
Det finns facebookgrupper för "Tjocka kvinnor som söker en man".
Jag känner mig lite kluven. Det känns obehagligt på ett sätt.
Samtidigt blir jag rätt störd på min egen reaktion dvs att när jag såg gruppen och vilka som var med där så blev jag typ förvånad att det var en hel del män jag tyckte var snygga. Och då blev jag irriterad på mig själv för att jag blir förvånad över att "snygga män gillar tjocka kvinnor."
Jag tror att tanken att är man tjock så är man automatiskt inte attraktiv är djupt inpräntad i ryggmärgen hos mig. Men rent logiskt tänker jag ju att det inte är så och jag är på samma gång riktigt bra att peppa min kompis som inte vågade skriva in sig på dejtingsida pga vikt.
Men det finns ändå något djupt inpräntat i ryggmärgen....
Ja, det finns ju olika aspekter på det där som inte är behagliga. Dels fetischgrejen som du nämnde, dels de män som vill ha cred för att de "gillar stora kvinnor".
 
Men det är ju skillnad, han är ju en man med pondus!


Jag vet inte om Nigella gått ner eller om fotot är fixat, men hon var väldigt mycket mer omfångsrik över höfter och lår i det avsnitt jag såg henne för många år sedan. Nu tycker jag ju att hon har alltid varit väldigt snygg men jag förvånades som sagt när jag såg henne då eftersom jag är mer van att se henne som på bilden du la in. Här tycker jag hon ser ut att ha helt normal kroppsvikt och naturligt kurvig. Så tragiskt att det här räknas som övervikt. Sjuka ideal. :crazy:
Ja, verkligen sjukt. Detta var den säsong som sändes 2016, det är enda gången jag sett henne. Men hon var med i ett avsnitt 2011 också, den säsongen har jag inte sett.
 
*Mindblown över att ha hittat denna tråd och därmed insett att flera användare jag trott vara kvinnor de fakto är män.* :angel:

Intressant att min hjärna könsfördelar allt så smidigt åt mig innan jag hinner lägga närmre eftertanke vid det. Smakar faktiskt lite bittert, vill vara bättre än så.
 
Min pappa är dansk och pratar danska med mig. Jag kan själv knappt uttala ett ord trots hemspråksundervisning. Min lillebror har bott i Köpenhamn flera år och pratar fortfarande svenska fast med danska ord. Jag är övertygad att om man lär sig korrekt danska i vuxen ålder så är man ett språkgeni.
Jag undrar om det är svårare att lära sig till bra uttal på ett språk som är väldigt likt ens eget.
För att man då är för influerad och inte kan släppa det man har med sig i ryggmärgen.

Har hört utflyttade svenskar på norsk tv ett par gånger. Det verkar rätt först för det är norska ord, men låter ändå konstigt. Sen märker jag att människan är ju svensk. Språkmelodi och uttal är svenskt med norska ord liksom klistrade utanpå bara.
Fast det krävs att jag tänker aktivt för att komma på att det är därför.
 
Har hört utflyttade svenskar på norsk tv ett par gånger. Det verkar rätt först för det är norska ord, men låter ändå konstigt. Sen märker jag att människan är ju svensk. Språkmelodi och uttal är svenskt med norska ord liksom klistrade utanpå bara.
Fast det krävs att jag tänker aktivt för att komma på att det är därför.
Såg en intervju med King Diamond en gång. Han talade engelska men jag hörde bara danska då han pratade med dansk språkmelodi. Det tog en bra stund innan jag uppfatta att han faktiskt pratade engelska och inte danska.
 
Jag undrar om det är svårare att lära sig till bra uttal på ett språk som är väldigt likt ens eget.
För att man då är för influerad och inte kan släppa det man har med sig i ryggmärgen.

Har hört utflyttade svenskar på norsk tv ett par gånger. Det verkar rätt först för det är norska ord, men låter ändå konstigt. Sen märker jag att människan är ju svensk. Språkmelodi och uttal är svenskt med norska ord liksom klistrade utanpå bara.
Fast det krävs att jag tänker aktivt för att komma på att det är därför.
Den norska språkmelodin är ju ett kapitel för sig. Några gånger har jag försökt se norska krimserier på tv men det går bara inte. De låter ju käcka och glada hela tiden! Alla från seriemördaren till brottsoffrens anhöriga och alla poliser låter som "Herlig, nå ska vi gå på tur och spise kvikklunsj hele uka :up::up::up:"
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp