Bukefalos 28 år!

Bukemännen och kvinnorna

Jag tror säkert att hon är en väldigt trevlig människa, men jag klarar inte av hennes ständiga slickande och fingrande. :crazy: När de sände hennes program i USA så visades inget under midjan, när jag såg ett avsnitt från Masterchef i Australien såg jag henne i helfigur för första gången och förvånades över hur stor hon faktiskt är/var.

Skillsmässan var väl väldigt smutsig har jag för mig så inte så konstigt att hon såg ut som ett vrak ett tag.
När hon varit med i MC sa någon annan jag pratade med samma sak: att hon var stor. Men jag såg inte det! Jag såg bara en skitsnygg, kurvig kvinna i sanslöst välskräddad klänning.
 
Gustav är från Lidingö från början, och vad jag har hört är de mer över- än medelklass. Om nu det spelar någon roll. De har ju som sagt levt på sin gård i över tjugo år. Han var läkare innan de flyttade ner och hon biolog, tror jag.

Angående kalvningen så visst, hon kunde absolut gjort något tidigare, jag är inte så himla kalvningsvan, men det är förmodligen inte helt glasklart när det är dags att rycka in och inte. En del ringer ju veterinär alldeles för sent också. Jag tycker att deras djurhållning verkar fullt rimligt (och de har ju dessutom blivit "friade" de gånger de anmälts...)

Jodå, har man riktig kunskap och erfarenhet om djur är det inte alls svårt att veta. Jag har varit med och förlorat kalvar fast vi har haft koll och gått in och hjälpt till tidigt.
 
När hon varit med i MC sa någon annan jag pratade med samma sak: att hon var stor. Men jag såg inte det! Jag såg bara en skitsnygg, kurvig kvinna i sanslöst välskräddad klänning.
Absolut inget negativt, men de har ju i de andra produktioner varit väldigt nog med att inte visa henne stående eller gående i helfigur. Jag vet inte om det stämmer det jag läste en gång att de trodde de skulle tappa tittare i USA om de fick se henne i helfigur, men å andra sidan så är ju inte amerikanarna direkt kända för att vara så små och nätta heller.
 
Absolut inget negativt, men de har ju i de andra produktioner varit väldigt nog med att inte visa henne stående eller gående i helfigur. Jag vet inte om det stämmer det jag läste en gång att de trodde de skulle tappa tittare i USA om de fick se henne i helfigur, men å andra sidan så är ju inte amerikanarna direkt kända för att vara så små och nätta heller.
Aha. Jag har ju inte sett henne någon annanstans. Jag tyckte att hon var dösnygg.

536872407bf00f3ef732ef8c0a837e55


(Och George! :love: När jag får en australisk terrier ska den heta George)
 
Aha. Jag har ju inte sett henne någon annanstans. Jag tyckte att hon var dösnygg.

536872407bf00f3ef732ef8c0a837e55


(Och George! :love: När jag får en australisk terrier ska den heta George)
Jag tycker också hon är skitsnygg.
Sen är det ju som vanligt tröttsamt att det är kvinnan det blir diskussion om. Se på bilden ovan - männen är ju i ungefär samma storlek. Men kvinnan ska vara petite- annars blir hon "stor".
 
Sen blir jag så trött rent allmänt att det typ anses så farligt att "vara stor". Jag har liknande kroppsform (fast jag varit i olika storlekar genom året) som Nigella dvs med mkt bröst och rumpa. Om man då inte ska anses "se stor ut" så måste man ju vara typ underviktig. Min erfarenhet är att även om man går ner i vikt så sitter brösten kvar om man har anlag för att ha det...
 
Jag tycker också hon är skitsnygg.
Sen är det ju som vanligt tröttsamt att det är kvinnan det blir diskussion om. Se på bilden ovan - männen är ju i ungefär samma storlek. Men kvinnan ska vara petite- annars blir hon "stor".
Haha, jag tänkte också på det. Kolla Matt Preston, han är som ett hus jämfört med de andra.
 
Sen blir jag så trött rent allmänt att det typ anses så farligt att "vara stor". Jag har liknande kroppsform (fast jag varit i olika storlekar genom året) som Nigella dvs med mkt bröst och rumpa. Om man då inte ska anses "se stor ut" så måste man ju vara typ underviktig. Min erfarenhet är att även om man går ner i vikt så sitter brösten kvar om man har anlag för att ha det...
Men, gläd dig åt att du blir kontaktad av män som gillar stora kvinnor!





(DJUP ironi)
 
Jodå, har man riktig kunskap och erfarenhet om djur är det inte alls svårt att veta. Jag har varit med och förlorat kalvar fast vi har haft koll och gått in och hjälpt till tidigt.

Okej. Samtidigt tänker jag kanske att det inte är helt orimligt att alla människor ibland tar felaktiga beslut. Jag har inte koll på deras statistik i allmänhet, men de flesta kalvningarna och lamningarna verkar ju gå bra (vilket iofs säkert kan vara bara ren tur, vad vet jag). Hur som helst tycker jag inte att jag utifrån det jag sett av programmet kan säga att jag tycker att de har en usel djurhållning.
 
Ja precis. Det måste kännas så jäkla vidrigt.
Det finns facebookgrupper för "Tjocka kvinnor som söker en man".
Jag känner mig lite kluven. Det känns obehagligt på ett sätt.
Samtidigt blir jag rätt störd på min egen reaktion dvs att när jag såg gruppen och vilka som var med där så blev jag typ förvånad att det var en hel del män jag tyckte var snygga. Och då blev jag irriterad på mig själv för att jag blir förvånad över att "snygga män gillar tjocka kvinnor."
Jag tror att tanken att är man tjock så är man automatiskt inte attraktiv är djupt inpräntad i ryggmärgen hos mig. Men rent logiskt tänker jag ju att det inte är så och jag är på samma gång riktigt bra att peppa min kompis som inte vågade skriva in sig på dejtingsida pga vikt.
Men det finns ändå något djupt inpräntat i ryggmärgen....
 
Angående Mandelmanns djurhållning så gjorde dom ju den smakfulla grejen att skaka ett dött lamm ihop med ett levande i en säck för att det levande lammet skulle ta lukt av det döda. Jag vet att jag frågade här på Buke om det var vanligt, vilket det turligt nog inte verkar vara, eftersom det känns som ett helidiotiskt sätt att hantera ett lamm.

Utöver det så är deras BC så himla himla stressad och ”vallar” typ allt (inklusive skuggor!) vilket bara skrattas åt för det är så gulligt och det är hu en så bra vallhund. Jag tycker det är skrämmande att hålla en massa djur och sen vifta bort när dessa mår dåligt :crazy:
 
Angående Mandelmanns djurhållning så gjorde dom ju den smakfulla grejen att skaka ett dött lamm ihop med ett levande i en säck för att det levande lammet skulle ta lukt av det döda. Jag vet att jag frågade här på Buke om det var vanligt, vilket det turligt nog inte verkar vara, eftersom det känns som ett helidiotiskt sätt att hantera ett lamm.

Utöver det så är deras BC så himla himla stressad och ”vallar” typ allt (inklusive skuggor!) vilket bara skrattas åt för det är så gulligt och det är hu en så bra vallhund. Jag tycker det är skrämmande att hålla en massa djur och sen vifta bort när dessa mår dåligt :crazy:

Nu mår jag illa :cry: Hur har dessa idioter klarat sig från djurförbud?!
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
382
Senast: Glimra
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 461
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp