Bukeöden vi minns – så gick det sen

Jag undrar ibland över hon som hade en rätt speciell fux av ovanligare ras... budjonny eller nått?
Postade hela tiden jättefina bilder på honom, men försvann sen. Undrar om inte hästen eller matten blev skadad?
 
Minns en användare som hette @Twiggy_M tror jag, som hade en så vacker, svart hingst. Har för mig att hennes syster, som jag tappat nicket på, ofta red den, och hon fotade?
 
Jag undrar ibland över hon som hade en rätt speciell fux av ovanligare ras... budjonny eller nått?
Postade hela tiden jättefina bilder på honom, men försvann sen. Undrar om inte hästen eller matten blev skadad?

Reperis togs bort 2014 :( fick gaffelbandsskada och pensionerades sen en senskada på det om jag kom ihåg rätt.
Tjejen hade en nackskada har jag för mig
 
Jag minns en tjej som lånade ut sin högt älskade häst på foder långt bort, och hästen fick en pinne i knäet redan någon av de första dagarna hos FV. Och det var lite trassel hit och dit med vem som skulle betala hur mycket, vem som skulle sköta (tror en bukefalist åkte och hälsade på hästen på sjukhuset åt ägaren?). Tror att hästen var en mörkbrun valack som hette/kallades Prinsen. Den har jag tänkt på ibland, hur det gick för häst, ägare och FV.

Minns även när jag var ny på buke, en tjej hade en vit arab (?) som hette Ella som hon gjorde frihetsdressyr och grejer med, jag var såå sjukt imponerad av det paret. Och har undrat ibland var de tog vägen, för plötsligt bara slutade hon posta på buke.

Det stämmer som @sassiball skrev att det var min prins som punkterade knäleden :heart

Allt läste sig då.. men tyvärr är han på dom gröna ängarna sedan 8e december :cry::cry:
Han föll handlöst några ggr och vi åkte till klinik för att utreda och dom kom fram till att han hade skador på ryggmärgen antagligen pga en instabil kota i halsen.. vilket gjorde att hans bakben inte hängde med, signalerna gick inte fram tillräckligt snabbt från hjärnan till musklerna. Så jag blev tvungen att ta det värsta beslutet jag någonsin tagit och låta honom galoppera vidare, bara 7 år ung :cry: :cry:
 
Kommer ihåg en fux utan tecken som förekom mycket i bildtrådar. Det är nog några år sen..
Har för mig att han var en handfull och ägaren även åkte av och skadade sig? Användaren hade ett kort namn. Undrar lite om hon har kvar honom eller ej..
(väldigt vag beskrivning tyvärr)

En ung tjej som hade egensinnig travardam? Mörkbrun har jag för mig. I Stockholmsområdet. Sista jag hörde var att travaren gick på lösdrift och hon red ej.

Och Mieldo? Med ridskolehästen, den svarta med speciell exteriör. Köpte inte hon en egen? Hon visade ofta bilder förr på hästen från ridskolan och red ofta utan sadel :)
En mörk egensinnig travardam kommer jag också ihåg, hette den inte Anna?
 
Det stämmer som @sassiball skrev att det var min prins som punkterade knäleden :heart

Allt läste sig då.. men tyvärr är han på dom gröna ängarna sedan 8e december :cry::cry:
Han föll handlöst några ggr och vi åkte till klinik för att utreda och dom kom fram till att han hade skador på ryggmärgen antagligen pga en instabil kota i halsen.. vilket gjorde att hans bakben inte hängde med, signalerna gick inte fram tillräckligt snabbt från hjärnan till musklerna. Så jag blev tvungen att ta det värsta beslutet jag någonsin tagit och låta honom galoppera vidare, bara 7 år ung :cry: :cry:

Åh nej, vad jättetråkigt att höra. :( Så sorgligt när de måste gå före sin tid.
 
Googlade och hittade honom på en Facebook-sida där det stod att han blivit valack och var då till salu. Inlägget var från 2013.
 
Det var en tjej som tog hand om en övergiven, i princip vild skäck? Ett sto, Dakota star eller liknande vill jag minnas att hon fick heta?
Skulle ridas in o grejas, nån som vet vad som hände med den?

Wild Dakota Star
Sökte runt lite och det verkar som att hon togs bort

"
Wild Dakota Star, vi kallade henne för Wimsan. Hon kom till oss september 2008.

Hennes mamma var fjording/fullblod. Pappan vet man inget om. Hon blev akut sjuk i en muskelsjukdom som satte sig i käkarna. Så oerhört tungt att ta beslutet att låta henne somna. Så vacker själ både på utsidan som insidan. 3/11-2014 blev hennes sista dag i livet. Hon är begravd här på gården och har en fin plats dit vi kan gå och tända ljus och se tillbaka på allt fint vi hade tillsammans med världens vackraste lilla häst. "
 
Wild Dakota Star
Sökte runt lite och det verkar som att hon togs bort

"
Wild Dakota Star, vi kallade henne för Wimsan. Hon kom till oss september 2008.

Hennes mamma var fjording/fullblod. Pappan vet man inget om. Hon blev akut sjuk i en muskelsjukdom som satte sig i käkarna. Så oerhört tungt att ta beslutet att låta henne somna. Så vacker själ både på utsidan som insidan. 3/11-2014 blev hennes sista dag i livet. Hon är begravd här på gården och har en fin plats dit vi kan gå och tända ljus och se tillbaka på allt fint vi hade tillsammans med världens vackraste lilla häst. "

Nej vad tråkigt..:(. Verkar vara många av de man kommer ihåg som inte finns kvar längre :cry:

Tack för infon!
 
Minns @Van Remo's häst med samma namn, btw. Han var lika gammal som min, så vi hängde i samma tråd. Så stor och vacker!

Den stora röda? Figurerar i samma tråd som mig om -10 eller du kanske menar tidigare häst :)

Kommer ihåg den övervuxna connemaran. Kommer inte ihåg hur det gick men kände igen nicket TS postade för ett tag sedan om hästlivet i australien :)

Kommer ihåg en del från när man började hänga här. Reperis var det inte en import från början? Hade för mig att tjejen red en riktigt häftig ponny innan som hon hoppade högt med :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp