Bukefalos 28 år!

Bukes fotoutmaning!

Kul tema @Flixon :) Det ska verkligen bli en utmaning att hitta rätt och inte allt för vanligt (dvs unge på gunga för mig :D). Har jag tur kan det bli fyrbeningar inblandade, men det beror nog på om vädret håller sig på rätt sida :p
 
Kul tema @Flixon :) Det ska verkligen bli en utmaning att hitta rätt och inte allt för vanligt (dvs unge på gunga för mig :D). Har jag tur kan det bli fyrbeningar inblandade, men det beror nog på om vädret håller sig på rätt sida :p
Håller tummarna för fyrbeningar då, det har varit ont om dem i tråden än så länge! :D
 
Det blev inga fyrbeningar den här gången, däremot en bild som jag är grymt nöjd med! Det här är min tolkning av rörelse :)
IMG_0275.jpg
 
Det var nära att det inte blev någon rörelse-bild här, dels pga lat och bekväm soffa, och dels eftersom jag glömt ladda batteriet :p Men jag pallrade mig iväg och batteriet höll ut!
10501906_10154870088165061_2704347443389710218_n.jpg
Kanske ska tillägga att det är tåg som syns på bilden :D Eller närmare bestämt ljuset från tågfönstren.
 
Det blev inga fyrbeningar den här gången, däremot en bild som jag är grymt nöjd med! Det här är min tolkning av rörelse :)
IMG_0275.jpg
Det finns förresten fler bilder från eldshowen som jag tog den här bilden på min blogg, adressen finns i min profil eller så är det det är nicket jag har här .blogspot.com ;)
 
Jag sitter ju i skolbänken hela veckan, 9-15, så när jag kommer ut är ljuset borta :D får se om jag hinner få till något ändå! :)
 
Det är det som är bra med sådana teman som vi haft hittills, ljus, rörelse, halloween och lätt. Det går att tolka nästan hur långsökt som helst ;) Tema träd eller porträtt är inte lika förlåtande :p
Ja vi hade ju liknande fast läxor på fotokursen jag gick, det var jätteroligt :)

Och jag kom på att om jag inte skulle hinna med att ta några nya bilder så tog jag faktiskt lite som kan passa till den första utmaningen. Eller, jag hade kameran framme och fick en idé då helt enkelt :D
 
Jag skulle snarare säga att mörker ger bättre förutsättningar att fota ljus än vad dagsljus gör :-).
 
Jag gav mig ut i skogen i morse, när det äntligen(!) var lite sol framme. Jag tycker det är jättesvårt att fotografera naturbilder och framförallt svårt att fånga hur fint ljuset är, men idag fick jag en bild som är betydligt bättre än väntat :p Var supernöjd när jag såg den i kameran. Nu däremot, nu börjar jag fundera på hur den skulle kunna bli bättre. Känns som om det saknas.. något.
DSC_5461_zps02b05fcd.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp