Bukefalos 28 år!

Bukes fotoutmaning!

Jag gav mig ut i skogen i morse, när det äntligen(!) var lite sol framme. Jag tycker det är jättesvårt att fotografera naturbilder och framförallt svårt att fånga hur fint ljuset är, men idag fick jag en bild som är betydligt bättre än väntat :p Var supernöjd när jag såg den i kameran. Nu däremot, nu börjar jag fundera på hur den skulle kunna bli bättre. Känns som om det saknas.. något.
DSC_5461_zps02b05fcd.jpg
Jag tycker den är jättefin! Det enda är väl att hunden är lite för kamouflerad i omgivningen, men det får ju inte direkt att ändra på ;)
 
Jag gav mig ut i skogen i morse, när det äntligen(!) var lite sol framme. Jag tycker det är jättesvårt att fotografera naturbilder och framförallt svårt att fånga hur fint ljuset är, men idag fick jag en bild som är betydligt bättre än väntat :p Var supernöjd när jag såg den i kameran. Nu däremot, nu börjar jag fundera på hur den skulle kunna bli bättre. Känns som om det saknas.. något.
DSC_5461_zps02b05fcd.jpg


Den här bilden skulle göra sig i poster storlek, där man kan se hunden ordentligt bland alla löv och träd :)
 
Det gick sådär med fotandet den här veckan igen, så det får bli en gammal bild..... :meh:

Bilden tagen från stugsistan där man klär sina båtar med massa ljus och sen åker de på led nerför älven, väldigt fin är det.

IMG_1675_redigerad-1-2_zps9bb51a18.jpg
 
Senast ändrad:
Nu kommer mitt bidrag. Bilden är tyvärr lite oskarp då jag inte fick reda på fokusen ordentligt, fattar inte riktigt vad som hände. Men jag gillade ändå bilden så den får bli mitt bidrag :D men ni behöver ju inte granska den allt för noggrant ;)

dsc5638.jpg

Dock är källan till det röda ljuset inte så rolig, det är en ladugård som brinner någon mil bort... :cry::cry:
 
Nu kommer mitt bidrag. Bilden är tyvärr lite oskarp då jag inte fick reda på fokusen ordentligt, fattar inte riktigt vad som hände. Men jag gillade ändå bilden så den får bli mitt bidrag :D men ni behöver ju inte granska den allt för noggrant ;)

dsc5638.jpg

Dock är källan till det röda ljuset inte så rolig, det är en ladugård som brinner någon mil bort... :cry::cry:
Mycket läcker bild! Men som du sa, tråkig orsak :( Hoppas det inte blev för stor skada.
 
@Ninnurur Det verkar som att 10-15 kor har brunnit inne... :cry: Fy fan alltså... Ladugårdarna är inget att göra åt men de försöker rädda övriga byggnader. Vi såg djurbilar åka från alunda och de har tagit hand om de djur som de lyckades få ut. Usch :cry:
 
Vet inte exakt vilken gård, bara att den ligger mellan Alunda och Gimo. Går att läsa om det på UNT, dom uppdaterar efterhand.

Nä fy, nu ska jag sluta vara OT med såna här hemskheter...
Jo jag läste också på UNT. Hoppas de får bukt på allt snart!

-------------------------------------------------
Nu vill jag se fler bilder!

@zassoo - din bild hade ju troligen blivit bättre om du haft stativ. Vad har du för inställningar?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp