Bukefalos 28 år!

Bukes valvaka

Jag kan inte minnas att du kommit med speciellt extrema förslag på just det här området. Ett evigt tjat om att vi inte har råd och plats och dåliga metaforer som överfulla livbåtar där vi starkt privilegierade svenskar riskerar att drunkna är det jag minns.
Ja det var under mina förtvivlade försk att förklara vad som skulle hända om inget gjordes. Och då var epitetet extrem ett av de saker som användes. Rasist, fascist och vissa bruna uttryck kom ju även de på tal.
Men nu har det hela ju satt sig så att säga. Regering o riksdag men några små undantag ställer sig ju bakom de förslag som är nära nog är en blåkopia av vad jag marknadsförde här i forumet. Inte utan att man börjar undra ;)
 
Jag tror hon menar Gustav Kasselstrand (har för mig att jag såg nåt i blaskorna om det). Han (och resten av gänget runt honom) fick dock respass och är inte SDs ungdomsförbund längre.
Jag Googlade på hans namn och ansiktet såg bekant ut, så ja, det var nog han i filmen. Intressant ändå att han då (ett år sedan?) var den som höll "kurser" i bl.a. partiets ideologi. Han blev inte direkt utbuad av deltagarna, måste jag tillägga.....
 
14963262_1263180943732291_6728304326895749210_n.png
 
Extremt felaktiga?

PS. Vi satt aldrig i den sjunkande livbåten och hade inte gjort nu heller även om invandringen hade dubblerats istället för minskats rejält. De sjunkande båtarna handlade om flyktingar i Medelhavet. DS.
Du missförstod med vilja då, och du gör det nu med.
Sverige är för många som flyr, en livbåt en möjlighet till en ny tillvaro. Där tror jag vi är överens.
Att Sverige som "livbåt" har ändliga resurser inser nog även du.
Det var det enda jag hävdade.
Och att svaret på detta var att anpassa oss till Europeiska krav o villkor annars skulle våra resurser tänjas över bristningsgränsen.
Vilket också skedde. Då agerade äntligen regering o riksdag.
För du är väl inte så naiv att inte inser att inflödet fortsatt om inte barriärerna hade rests i Europa?
 
Ja det var under mina förtvivlade försk att förklara vad som skulle hända om inget gjordes. Och då var epitetet extrem ett av de saker som användes. Rasist, fascist och vissa bruna uttryck kom ju även de på tal.
Men nu har det hela ju satt sig så att säga. Regering o riksdag men några små undantag ställer sig ju bakom de förslag som är nära nog är en blåkopia av vad jag marknadsförde här i forumet. Inte utan att man börjar undra ;)

Egentligen är det meningslöst att diskutera frågan, de som inte ser helheten och lever i verkligheten kommer att med näbbar och klor försvara sin ståndpunkt. Även om deras idé är underbar kan den oftast inte möta verkligheten. J.fr Feministisk Snöskottning, vilken fullträff. :D
 
Jag Googlade på hans namn och ansiktet såg bekant ut, så ja, det var nog han i filmen. Intressant ändå att han då (ett år sedan?) var den som höll "kurser" i bl.a. partiets ideologi. Han blev inte direkt utbuad av deltagarna, måste jag tillägga.....

De fick avsked på grått papper, hela deras "falang" och SDU las helt enkelt ner och man startade ett nytt ungdomsförbund. Man kan inte ha ett sådant som inte skriver under på moderpartiets värdegrund.
 
Jaså? Vad kallar du det då? Med egna ord helst om du kan. Könsneutral är ordet, vafan nu kön har med snö att göra, förutom att båda är 3 bokstäver.
http://www.dn.se/sthlm/stockholm-infor-jamstalld-snorojning/
Det står ju i artikeln du själv länkar till... Kvinnor går och cyklar i större utsträckning än män och därför halkar de oftare i snön. Vad är det som är verklighetsfrånvänt med att hålla gång- och cykelvägar fria från snö och is? :confused:
 
Det står ju i artikeln du själv länkar till... Kvinnor går och cyklar i större utsträckning än män och därför halkar de oftare i snön. Vad är det som är verklighetsfrånvänt med att hålla gång- och cykelvägar fria från snö och is? :confused:
Kan det ha ngt att göra med att bussarna vilka även de används oftare av kvinnor o barn inte tar sig fram om inte vägarna är röjda. Inte heller ambulanser o andra utryckningsfordon. Därför måste prio nr ett vara att fixa till vägar o gator, sedan kan man ta cykel o gångbanor.
Det är väl ingen som hävdat att de senare inte ska röjas, frågan var väl prioriteringen , vad som i första hand ska röjas. Och där verkar ju Stockholm ha nyktrat till och ska väl välja vägnätet först i fortsättningen ;)
 
Jaså? Vad kallar du det då? Med egna ord helst om du kan. Könsneutral är ordet, vafan nu kön har med snö att göra, förutom att båda är 3 bokstäver.
http://www.dn.se/sthlm/stockholm-infor-jamstalld-snorojning/

Problemen med snöskottningen i Stockholm nu, beror främst på två saker, vad jag noterat: 1) Idioter som gett sig ut med sommardäck och/eller bristande kunskaper gällande vinterväglag vilket lett till att plogbilar har haft svårt att ploga; 2) Allmän brist på snöröjning
 
Nu har jag inte hängt med hela vägen här, men jag vill dela med mig av min amerikanska väns upplevelse och kom inte på någon bättre tråd än denna att göra det i.

Min vän Hannah är en av de många amerikaner som desperat försöker att få electorates i hela landet att tänka till en extra gång innan de röstar med sin stat och på så vis släpper in Trump i Vita Huset. Hannah skickade sitt första brev i söndags kväll, och fick sitt första svar i går.

Hannahs brev:

hannah_email_582af6ea9606ee22fc5ac86e.jpg


Svaret från elektoraten:

electorate_reply_582af6e7e087c313b8aea27b.jpg


Visst är det fint att folk är så respektfulla och professionella nuförtiden? Speciellt sådana här människor, som sitter med signifikant politisk makt i ett av världens mäktigaste länder. Så fint av honom att ta lite av sin dyrbara tid för att författa ett så nedlåtande, oartigt svar. I Comic Sans, dessutom! Bara en sådan sak.

Jag undrar i mitt stilla sinne vad det är för "legal action" han tänker sig, och emot vad. Det kanske hans ilk kan hjälpa honom att klura ut.
 
Det vet han nog inte själv. Men eftersom avsändaren var en kvinna så vidarebefordrar han det till kvinnoorganisationen i partiet. :banghead: Djupt beklämmande svar på så många sätt.
Visst! Jag undrar vad (om något) som hade varit annorlunda ifall det var 1) en man och 2) en person med ett annorlunda klingande efternamn som skrev.
 
En sak kan jag inte begripa. Jag har läst och hört (på nyheterna) om att folk röstade så här på grund av att de var trötta på eliten, de ville ha någon som kunde slå tillbaka, för den lilla fattiga (vita) människan osv.
... Och så väljer de Trump av alla människor.

Han som växte upp i ett rikt hem och har ärvt det mesta av sina föräldrar? Han som bor i ett hem som består mera av guld än något annat? Praktiskt taget mannen som föddes med en silv-.. förlåt, guldsked i munnen. Honom tror de ska föra deras talan. Han?!

Detta kan jag inte begripa. Han kan ha stått utanför den politiska eliten men det råder ingen tvekan om att han ingick/ingår i en annan sorts elit också.
Längre bort kan man nog inte hamna från de väljare som röstade på honom. Och jag fattar inte att väljarna inte såg detta.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 465
Senast: Trissa
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 155
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp