Bukefalos 28 år!

Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

sånna har jag oxå gjort. jag tog den lägsta sidan 10cm och den högsta 40cm.

29mars014.jpg


litet hinder:
29mars019.jpg

Välter inte stöden om man lägger bommen på översta.. Eller ska man ha typ en sten i?
 
Sv: Bygga egna hinder???

nä de välter inte. man kan väl lägga en sten i om man vill, men man vill ju att de ska välta om hästen skulle slå i bommen. ( om man har på 1-3 höjden )
 
Sv: Bygga egna hinder???

har gjort ett par hinder nu! :D
använde stöd platta så att den inte skulle blåsa omkull, höjderna är:
40cm
50cm
70cm

jag köpte långa staketstolpar på grangården som jag slipade och målade. blev perfect!

här är några bilder:
http://www.pixbox.se/alb_show_id356828_page0.html
klicka på bilderna så att ni ser hela :)
 
Sv: Bygga egna hinder???

hur långa blev dina bommar? finnsd et så långa staketstolp så de räcker till bommar.
 
Sv: Bygga egna hinder???

hur långa blev dina bommar? finnsd et så långa staketstolp så de räcker till bommar.

jag köpte staketstolpar som var 2,50m och så sågade jag av "spetsen" längst ner så nu är dom ca 2.40m långa:p
 
Sv: Bygga egna hinder???

vad kostade en sån där stolpe? och tycker du att den känns för kort?

jag tycker att lösningen med stöden är toppenbra! Måste skaffa fram material!
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag har oxå bommar som är 240cm, och det blir inte för smalt. och så är det bra om hästen kan hoppa på något smalare hinder.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Är det vanliga stängselstolpar som man har till hagar ?

Ni örebroare visste nåt ställe där ni köpte bommar billigt, var var det nånstans?
 
Sv: Bygga egna hinder???

vad kostade en sån där stolpe? och tycker du att den känns för kort?

jag tycker att lösningen med stöden är toppenbra! Måste skaffa fram material!

frågade du mej?
isåfall stolpen kostade 54kr/st jag tycker dom inte alls känns för korta bara som tyräninghinder dessutom här det bra träning för mig och hästen då jag lär honom hoppa nu... han måste koncentrera sig mer och han e så dukig! :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

hade ju valat måla mina hinder med men har bara falu rödfärg och vit färg inte så kul... har ju i och försig grönt och brunt stallfärgen invängig!
 
Sv: Bygga egna hinder???

Skitsnyggt. Ska lätt ha blommönster på mina bommar när jag köper in för att måla dem .
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 442
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
7
· Visningar
570
Senast: Bison
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
953
Senast: a1agnlju
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp