Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

vad använder man riktit för material då man bygger murar? är de tunga sist och slutligen? vill också bygga en mur :D:d :d :d
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag funderar på att göra som små "kryss" som småsmå "hinderstöd" blir väll egentligen mer cavalletti men endå bra att ha sen kan man ju allti ha de som låga gymnastik hinder :)
 
Sv: Bygga egna hinder???

ja jag tycker med de, jag funderar på om man hittar lagom långa "grenar" som ligger på marken kan man ha dom som bommar tro ? :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jag använde 3mm (eller nåt sånt :D ) masonitskiva, och så reglar i hörnen att spika mot. Min mur är inte alls tung...fast den består ju också av flera separata lådor.
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag funderar på att göra som små "kryss" som småsmå "hinderstöd" blir väll egentligen mer cavalletti men endå bra att ha sen kan man ju allti ha de som låga gymnastik hinder :)

Tipsar om en typ av cavalettistöd som jag uppfann förra året och som är lätta att göra :idea:
Vitsen med dem är att de blir stadiga och att de går att variera på två olika höjder beroende på hur man vrider dem!
Har tyvärr ingen bild, men gjorde en skiss:
cav1.jpg

Det är alltså två plankbitar som man sågat ut lite för bommen upptill, och spikat ihop i vinkel. När man använder dem ser det ut såhär:
cav2.jpg


De funkar faktiskt jättebra, både till cavaletti och att bygga hinder med :banana:

Har funderat på att göra en variant med ännu en vinkel i ytterligare en höjd, så här:
cav3.jpg


Tänk på att ju högre man gör dem, desto bredare plank måste man ha för att det ska bli stadigt :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

Tipsar om en typ av cavalettistöd som jag uppfann förra året och som är lätta att göra :idea:
Vitsen med dem är att de blir stadiga och att de går att variera på två olika höjder beroende på hur man vrider dem!
Har tyvärr ingen bild, men gjorde en skiss:
cav1.jpg

Det är alltså två plankbitar som man sågat ut lite för bommen upptill, och spikat ihop i vinkel. När man använder dem ser det ut såhär:
cav2.jpg




Tänk på att ju högre man gör dem, desto bredare plank måste man ha för att det ska bli stadigt :D


Det blir alltså såna imorgon oxå ;)
 
Sv: Bygga egna hinder???

ah smart just nu använder jag mej av bildäck till cavalettin haha :p.. men de där vore smart att göra :)
 
Sv: Bygga egna hinder???

Sänggavlar funkar utmärkt också,haha xD Det kör vi med och dom är riktigt bra att ha som grindar xD
 
Sv: Bygga egna hinder???

Tänkte bygga några till i sommar. Ngn som har byggt hinder och har tips på material och kanske på hur man gör?
Eller tips på ngn internetsida där det finns beskrivet?

Jag ska också bygga egna hinder i sommar! Jag hade tänkt att ta "mindre" träd :) Och måla i olika färger och som "hinderstöd" tänkte ja ta olika str av stubbar! Det är jättebra skulle ja tro :D Om man vill ha en "vattengrav" kan man ta en blomlåda med vatten under hindret! :) Lite av mina förslag!
 
Sv: Bygga egna hinder???

men stubbar som honder stöd hur har du tänkt då ? bara lägga bommen på dom ?. bli kanske jobbigt om man vill ha ganska högt hinder låt säga 80 - 90 och man inte bara vill ha en bom ;)..
 
Sv: Bygga egna hinder???

Annastesia ; gör det något om jag lånar din superhäftiga idé ??;) :devil: :devil: jättefint!

ifall du har dem kvar så tror jag det finns många som skulle vilja se dem i verkligheten :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

sånna har jag oxå gjort. jag tog den lägsta sidan 10cm och den högsta 40cm.

29mars014.jpg


cavaletti:
29mars015.jpg


litet hinder:
29mars019.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

nä det fungerar bra, nu använder ju inte jag dem så utan jag har dem till cavaleiit men det fungerar, man kan ju skåla ut dem lite om man vill, då ligger ju bommen stadigare.
 
Sv: Bygga egna hinder???

*kl*

VI hade tidigare en ponny i stallet som var tittig på alla nya hinder. Hon som hade ponnyn har en pappa som är träslöjdslärare så, så fort hästen tittat på något hinder på en tävling byggde han något liknande hem till oss. :love: Så vi har en helt underbar hinderpark, mur, grindar av olika slag, vågplankor, regnbåge och andra plankor i olika formationer och färger.

Sedan köper vi in bommar och målar i färger som passar de övriga hindrena.

Hinderstöd har vi gjort själva.

Kan försöka ordna bilder om någon vill se.
 
Sv: Bygga egna hinder???

*KL*

Tips på vart man kan köpa obehandlade bommar? De har inget som passar på brädgården här...
 
Sv: Bygga egna hinder???

Byggde ett eget hinder för löshoppning då och då :p Inte det bästa kanske men det funkar :) Färgvalet var självklart, gården heter Hammarby :angel:



 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 356
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
7
· Visningar
534
Senast: Bison
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
876
Senast: a1agnlju
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp