Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Vad fina!!

Och vill man ha lite mer stabilt kan man ju "karva ur" lite ovantill så bommen ligger bättre! :idea:
 
Sv: Bygga egna hinder???

Toppenintressant tråd!!!
Jag är också nyfiken på var ni köper bommar billigt! Samt hur långa bommarna behöver vara... ni som har koll och har engagerat er i frågan ;)

Vi ska bygg alite hinder i sommar så jag håller på och funderar ut hur de ska göras - fler beskrivningar och bilder mottges tacksamt:bow:
 
Sv: Bygga egna hinder???

Kan du inte fixa bild på era hinder stöd så att man ka se konstruktionen???
 
Sv: Bygga egna hinder???

*knapplån*

Kan man bara torka långa slanor som man hittat ute och sedan måla dem så att de ser ut som riktiga bommar? Tänkte på ifall de ruttnar av färgen eller liknande
 
Sv: Bygga egna hinder???

Toppenintressant tråd!!!
Jag är också nyfiken på var ni köper bommar billigt! Samt hur långa bommarna behöver vara... ni som har koll och har engagerat er i frågan ;)

Vi ska bygg alite hinder i sommar så jag håller på och funderar ut hur de ska göras - fler beskrivningar och bilder mottges tacksamt:bow:

Jag kan köpa bommar billigt på en träindstri i närheten. Kommer inte ihåg hur mkt de kostade styck men de var inte dyra iallafall. På ett sånt ställe kanske du kan leta;)
 
Sv: Bygga egna hinder???

får man fråga vart du köper bommarna? (såg att du oxå bodde i örebro län) hur långa och tjocka är de då? du kan skicka PM om du inte vill skriva ut företagets namn här.
 
Sv: Bygga egna hinder???

*knapplån*

Kan man bara torka långa slanor som man hittat ute och sedan måla dem så att de ser ut som riktiga bommar? Tänkte på ifall de ruttnar av färgen eller liknande

ja det kan du göra, men du måste ta bort barken och låta de torka, annars flagnar färgen sen.
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag har byggt lite egna hinder dåo då. bla, tog jag en stor spånskiva och sågade till den till en kvadrat sen gjorde jag 2 st halv månar up pi trätt så det ser ut som en bro. måladen den röd vit rutig.den är typ 70 cm hög. hatr också gjort hinderstöd m.m det är inte så svårt :D

MEN KAN DET VÄLTA DÅ? JAG FÖRSTOD EJ..:crazy:
 
Sv: Bygga egna hinder???

Hivade ihop fyra nya hinderstöd häromdagen, ska ta kort på dem senast i helgen om någon är intresserad. Tog någon timme och vanliga skållor kommer användas.
 
Sv: Bygga egna hinder???

*kl*

VI hade tidigare en ponny i stallet som var tittig på alla nya hinder. Hon som hade ponnyn har en pappa som är träslöjdslärare så, så fort hästen tittat på något hinder på en tävling byggde han något liknande hem till oss. :love: Så vi har en helt underbar hinderpark, mur, grindar av olika slag, vågplankor, regnbåge och andra plankor i olika formationer och färger.

Sedan köper vi in bommar och målar i färger som passar de övriga hindrena.

Hinderstöd har vi gjort själva.

Kan försöka ordna bilder om någon vill se.


BILDER!:bump:
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag har också förra veckan krafsat ihop 2 ganska skrangliga men användbara hinderstöd... ska jag fixa bild?;) ;)
 
Sv: Bygga egna hinder???

Bilder vill se mer hinder! Jättebra tråd detta jag ska också bygga fler hinder har bara två just nu och använder stubbars som cavaletti. min morfar har byggt mina två hinder och foten är lite svår att göra på dem så vi ska hitta på något enklare och som bommar har vi vanliga träd som vi tagit av barken på. jag har inte målat dom ännu men det ska jag göra någon vacker dag. jag ska bygga fler hinder och ett plank sen vore det ju kul med en mur.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jag håller på att bygga ett "flygande får" inspirerat hinder :D

Har byggt 2 hinderstöd av trä, och 2 av plåt :D

Och 16 bommar i hemska färger :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag säger bara en sak : BILDER !!!!!!

Blir såå nyfiken!
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag har byggt lite egna hinder dåo då. bla, tog jag en stor spånskiva och sågade till den till en kvadrat sen gjorde jag 2 st halv månar up pi trätt så det ser ut som en bro. måladen den röd vit rutig.den är typ 70 cm hög. hatr också gjort hinderstöd m.m det är inte så svårt :D

något liknande har jag också gjort fast med grovt plank och sen har jag gjort så att man kan variera mellan 50cm och 70cm :)
 
Sv: Bygga egna hinder???

*knapplån*

Min bror byggde hinder till mig för några år sedan. Tyvärr så körde min kära farbror sönder dom med traktorn så dom mer eller mindre rasade ihop. Dock efter lite provisoriskt snickrande så är dom användbara igen och såhär ser de ut:

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/08900000-08909999/640x480/8902060.jpg?0

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/08900000-08909999/640x480/8902059.jpg?0

Såhär ser bomhållarna ut. de är helt hemmagjorda:

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/08900000-08909999/640x480/8902116.jpg?0

Ursäkta den flagnande färgen :o
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 356
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
7
· Visningar
534
Senast: Bison
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
876
Senast: a1agnlju
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp