Bukefalos 28 år!

Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Jag har också grundmålat i helgen. Ska ut & måla nu faktiskt! Blev "duvblå". Är för snål för att köpa massa olika färger när jag knappt byggt nå hinder.. Hade velat ha vit & blå grind/plank men får bli helblåa denna gång..

Bilder kommer när det är klart. :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jag har gjort 4 uppsättningar bommar och stöd samt 3 grindar.
Jag valde att måla grindarna vita för då kan de användas till alla hinder som har vitt i sig.

Lila, vit och svart.

_DSC5560.jpg


_DSC5576.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bygga egna hinder???

Sen gjorde jag en med ljusblått, rosa och vitt i samma och de kan jag kombinera på olika sätt.

_DSC5584.jpg


_DSC5583.jpg


_DSC5589.jpg


_DSC5587.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

Hur blev dina hinder?

Jag är färdig med 4 st till mig själv nu, de jag visade tidigare gjorde jag åt en kompis.

DSC_0694.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

Hur sätter ni ihop egenbyggda bomhållare och hinderstöd så de håller? Spik kan man ju inte använda, det är ju rent livsfarligt...
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jodå, det går att spika. Min syster gjorde egna hinderstöd för fleera år sedan, som hon spikade. Ren tur att ingen skadade sig när hinderstödet gick sönder... För att spika får man liksom spika "snett"... Eh. Hoppas du förstår. (:
 
Sv: Bygga egna hinder???

hinderstöd med utstickande spik i en halvcirkel som bom hållare, och bom hållare som vilade på spik som satt på baksidan av stödet hade jag innan, hoppade nästan aldrig då ponnyn var värdelös på att hoppa. nu i efterhand så inser jag att det var farligt och nu har jag köpt bom hållare från börjes och de hinder som jag byggt nu är mycket hållbarare och säkrare.
 
Sv: Bygga egna hinder???

någon som har några bra tips på lätta cavalettistöd? :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

Vi har ett par kanonsmidiga som vi totalälskar.
Vet inte vart dom är inköpta med dom är precis likt dessa ifrån H**ks och gjorda i skumgummi-liknande material.

720610_01.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

Sånna har jag oxå, är köpta på granngården, finns även hos Horze.

Om man vill bygga själv så finns det lite ritningar och bilder på cavaletti i den här tråden om ni tittar igenom den.
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag har cavaletti stöd som är super enkla att bygga ^_^ de är byggda av 4 brädbitar ihop spikade i en 4kant =P
' _
-> l_l super enkelt och stabil konstruktion ^_^
 
Sv: Bygga egna hinder???

mina bommar köpte jag i lokala ridsports affären, har några egen gjorda bommar också i form av plank och ungträd som är barkade och torkade innan målning.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 521
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
8
· Visningar
774
Senast: LizaGood
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 009
Senast: a1agnlju
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp