Bukefalos 28 år!

Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Hittade 3 dörrar och lite vit målarfärg :D Har satt två stycken stöd på insidan istället för botten.
xL7Rh.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

Mina hinder är klara, men vågar inte lägga ut bilder efter att ha sett dina proffshinder! :eek:

Gjorde 3 blåa plank, smalare än vanliga hinder. Bra träning. Dom blev ca 2,2m. Köpte dock lite väl lätta plank insåg jag.. men dom funkar..

Gjorde även en blå grind & 2 hinderstöd. (Även dom blev aningen för lätta.)
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jodå vi vill se bilder! :D

Är det någon som har tips på hur man kan bygga dressyrstaket?
 
Sv: Bygga egna hinder???

Tack så mycket! :D
Jag är ju dressyrryttare och hoppar väligt sällan men tycker det är roligt att bygga och måla dem i fina färger! :laugh:
Ibland när jag tycker att jag får för mycket så lägger jag ut en annons på blocket och säljer av lite.
Om du är intresserad av att köpa några så skicka ett PM till mig.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jag har ett hinder till färdigt, det blev vitt och blått.
Jag har lite svårt för att bestämma mig vad jag tycker om det, färst tänkte jag att det blev för mycket vitt, men efter ett tag började jag ändra mig att det är fräscht och inbjudande med mycket vitt.

_DSC6437.jpg


Vad tycker ni?
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jag kan även visa mina små stöd jag gjorde, de är 1m höga.
Perfekt när man vill longera och använda hinderstöden då linan inte fastnar i dem.

_DSC6440.jpg



Den första omgången jag gjorde nu i våras var beställningar, jag har 4st färdiga till mig själv och det är dessa:
DSC_0694.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

Imponerande! Jag antar att du redan svarat på vad du använder för material, jag försökte leta igenom tråden, men 53 sidor :eek: mina flickor önskar sig några hinder när vår ridbana är färdig och det vore ju roligt att kunna överraska med några i "deras" färger (fixar jag inte att bygga själv kanske det går att beställa av dig ;) )
 
Sv: Bygga egna hinder???

Bommarna köper jag omålade från en såg som tillverkar spånskivor, detta är mittenkärnan som blir över när de svarvar till spånskivorna.
Det gör ju att de blir väldigt starka och hållbara.
Grindarna har jag gjort av läkt som blev över när vi la nytt tak på huset.
Hinderstöden för stolpen tryckt virke från byggmax och foten har min sambo svetsat ihop. Bomhållarna köper jag från Börjes.

Det går bra att beställa hinder av mig om man vill :laugh:
 
Sv: Bygga egna hinder???

Tack för svaret! Vi har en såg i närheten så jag ska höra där angående bommar. Fungerar det bra med fyrkantstolparna? Jag har för mig att de lätt spricker på längden, vi har använt en del ute i trädgården, eller hjälper det att måla dem? Jag vill nog försöka själv först - det är ju alltid roligt med något man skapat själv, men går detP. åt skogen hör jag av mig :)
P.S vad har sambon för material till fötterna?
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jag kan även visa mina små stöd jag gjorde, de är 1m höga.
Perfekt när man vill longera och använda hinderstöden då linan inte fastnar i dem.

_DSC6440.jpg

OMG så SÖTA! Skulle jag aldrig kommit på :o Jag måste ta ett snack med min stallägare om att utöka hinderparken :angel:
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag har målat mina nya bommar nu :banana: bidde bara blåvita då det var färgen jag hade och ville inte ha mer röda hinder :p. blev en mur också men en smal en som bara kommer vara som utfyllnad :D

bilder kommer förhoppningsvis idag, ska ut och se om de torkat tillräckligt för att ta ut i ridhagen :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

bildbomb!!
33107779.jpg

33107781.jpg

33107780.jpg

33107783.jpg

33107785.jpg

ganska nöjd med mina sockerbitar ^_^ 3 olika höjder + väldigt söta :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

KL

Hej på er!

I helgen hoppas jag att jag har köpt material så att det räcker för att göra mitt första hinder; två hinderstöd och tre bommar. Går det bra så tänkte jag göra fler sen ;)

Men en fråga... När man målar bommar och stöd, hur gör man då? Jag antar att man behöver stryka en gång med grundfärg och en gång med den "riktiga" färgen. Behöver grundfärgen också vara sådan som är för utomhusbruk? Hur många liter går åt till två stöd och tre bommar, ni som har lite rutin?
 
Sv: Bygga egna hinder???

eeh... jag brukar helt enkelt gå till typ lantmännen och fråga om de har ngn felblandad färg, har blivit teknos futura 90 nu några gånger och det håller bra ^_^. en L färg har räckt till 4 bommar, 2 sockerbitar, 1 mur, 1 upp sittnings pall och det är fortfarande kvar färg i burken ;D. förvarar man färgen bra så håller den ju tills det är dax att måla om bommarna igen.

ingen grundning utan det är bara att kladda på(kanske behövs 2 lager på vissa trä sorter men det är jag helt enkelt för lat för)

till det du ska måla så hade jag tagit en L vit färg och högst en L färgglad färg.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Vad bra :)

Det låter ju verkligen inte som om färgen ska behöva bli så dyr. Då kan jag t.o.m. lyxa till det och köpa tre färgburkar på en gång ;), så kan det bli ett riktigt snyggt hinder. Ska också försöka hitta felbruten färg någonstans, det lät smart.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Obehandlat trä ska grundmålas och sen ska det målas med färg för utomhusbruk.
Jag har köpt grundfärg och sen lackfärg på Biltema. Det är fina kulörer som täcker bra och så är de billiga.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
8
· Visningar
750
Senast: LizaGood
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
987
Senast: a1agnlju
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp