Bukefalos 28 år!

Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Hjälp mej!

Behöver typ ''slit och släng'' hinder tills i sommar som går fort att bygga. Helst av material som man har hemma :)
 
Sv: Bygga egna hinder???

hur höga ska de vara?

de enklaste är ju att ta gamla däck och stapla med några döda ungträn som bom. trägårds stolar som hinderstöd är en gammal livsfarlig klassiker annars :p

men vad har du hemma som du kan bygga med?
 
Sv: Bygga egna hinder???

kl

Här är mitt hinder! Efter många tips från den här tråden och från trådskrivare så har jag snickrat och målat så det har stått härliga till i källaren. Jag är faktiskt jättenöjd med hur det blev...

Hinderstöden blev kanske lite tunga men är helt impregnerade, och det känns ju bra. Hoppas de inte möglar inifrån om något år bara... Bommarna är stängselstolp som är avsågade :laugh:. Tänkte att jag ska göra nästa i typ guld och svart, men då måste jag bara köpa en lite större borr eftersom hålen till bomhållarna blev någon millimeter för små. Men det kan jag leva med.

Jag grundmålade och strök sen två gånger med oljefärg.

hindd.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

Hej allihopa!
Jag har följt den här tråden länge och jag måste säga att det är en kanonbra tråd som har inspirerat mig till att bygga egna hinder! :) Jag har nu byggt hela våren och tänkte fota det jag åstadkommit! Bilder kommer inom kort!:laugh:
 
Sv: Bygga egna hinder???

Vad tror ni, nästa hinder tänkte jag som sagt guld och svart, kan det bli snyggt? Mest svart och guld som bryter av. Eller blir det för mörkt?
 
Sv: Bygga egna hinder???

blir inte guld och svart lite... för mörkt? jag tycker bäst om färgglada hinder och hade valt ngt vitt och guld i så fall, ev med svarta smala ränder mellan der vita och guldiga för att markera.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Ja det låter ju faktiskt jättesnyggt! Har mycket vit färg kvar... Förhoppningsvis hinner jag bygga det den här sommaren, jag är sugen i alla fall :)
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jag har gjort 2 hinder till.
Jag tyckte faktiskt att det ena paret bommar passade även till muren som jag gjorde tidigare.
Och så blev det ett sverige hinder.

DSC_0941.jpg


DSC_0943.jpg


DSC_0945.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

tar mig friheten att lägga in dem här istället :p
bild-7.jpg
[/IMG]
bild-6.jpg
[/IMG]
bild-5.jpg
[/IMG]
bild-4.jpg
[/IMG]
bild-3.jpg
[/IMG]
bild-2.jpg
[/IMG]
bild-1.jpg
[/IMG]
bild.jpg
[/IMG]
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jag har fått en ide att jag ska göra ett solhinder, håller på o klurar pådet, får se hur det blir när det är klart.

Detta är mina som jag har gjort i år.
DSC_1054.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

ett solhinder kan du göra genom att göra den som en grind, och i mitten är det en halv sol med tjocka solstrålar som går upp i övre ribban i grinden, som en solnedgång.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
7
· Visningar
564
Senast: Bison
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
946
Senast: a1agnlju
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp