Bukefalos 28 år!

Bygga fågelbur

vippan

Trådstartare
Har någon byggt en fågelbur och har lite tips och idéer till mig? Har 4 zebrafinkar på jobbet som vill ha en STOR bur. ;)
 
Jag har fått en tillverkad bara:
bild019_orig_se.jpg
 
Det var en rejäl bur! Ser jättefin ut. Nu har jag fått lite ideer. Tack så mycket. Funderar bara på hur man ska lösa botten på buren :confused: Det är ju bra om det är lättstädat för "mina" fåglar är inte så renliga precis... :p
 
tjusig bur! har den hjul eller är det bara jag som ser i syne??
har själv funderat på att göra en större bur till mina nymfar.
 
Är det lätt att hålla botten ren? Är trät behandlat på något vis och i så fall med vad? (tusen frågor...) :p
 
Botten är en glansig träskiva (svårt att beskriva). Jag kan fota den om du vill?

Jag har tidningspapper på botten så bajset inte kommer i kontakt med träet, så ja - det är lätt att hålla rent.
 
Ok, då är den nog behandlad med något. Det var ju enkelt att ha en tidning i botten! Tack för hjälpen nu blir det snickra av! ;)
 
Köp min voljär!
egenbyggd, använd 1 månad.

och den är STOR (160bred 170hög 85/90 djup. 250 hög om man räknar med skrivbordet den står på.)
1.000:-
 
Japp, men ja kan inte visa bild förrens på Torsdag då min dator VÄGRAR att kopiera (Måste kopiera adressen)

Kan se om jag kan fixa det innan, men garenterat torsdag :)
 
Jag har fått låna en av grannen, ska bygga en likadan fast större själv.
Den är mycket bra för undulater i alla fall. Har två öppningar och hjul undetill. Lite såvrt att fånga fåglarna i den om man har halvtama fåglar som jag.
bur%20002.jpg
 
Den där var också jättefin! Det kan inte vara så himla svårt att bygga en själv, det gäller bara att få till en bra botten som är lätt att städa. :smirk:
 

Liknande trådar

Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
Svar
17
· Visningar
1 242
Senast: Blyger
·
Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
461
Senast: Sel
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
546
Senast: Blyger
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 167
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp