Bygga maratonvagn

Alexia1

Trådstartare
Hej!
Jag tänkte bygga en fyrhjulig vagn till min häst. Hon är 165 cm hög och av den lite kraftigare typen. Är det någon som har några tips? Jag tänkte använda bilhjul eller liknande men är osäker på hur man fixar broms och sånt.
Mvh
 
När du skriver fyrhjulig vagn är begreppet ganska brett.

En maratonvagn är oftast lätt i sin konstruktion och utformad för att man ska kunna "grooma" därbak och har sällan säten där t.ex
Hjulen är av metallekrar och ett nav med bara en stor skruv, som det var förr. Tunna gummihjul. Något liknande bilhjul förr i tiden.

En maratonvagn skulle jag personligen inte sätta bilhjul på men en vanlig fyrhjulig vagn till vardagen skulle jag kanske det. Oavsett om det är en shettis eller en grov ardenner.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Mia_R
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Anna-KarinO
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 194
Senast: Ridinglady
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp