Bukefalos 28 år!

Byta jobb eller inte?

Skulle gissa att det är samma som inom vården (främst hemtjänsten och äldreboenden). Det finns inte tillräckligt med patienter som behöver hjälp mitt på dagen så att säga men många som vill ha besök morgon och kväll. Även om vi skulle bemanna med skift så skulle vi inte komma upp i en heltid. Det är en peak mellan 7-10 och 17-21 men mellan 10-17 finns knappt någon som behöver hjälp. Så även om man gjorde om schemat och lät två personer jobba 7-14 och 14-21 (som exempel) så skulle man inte ha något att göra vissa timmar = ingen heltid. Istället får en person ta båda passen = heltidsjobb. Ingen arbetsgivare har ju råd låta folk gå och skrota utan att ha något att göra.

Det är ett gissel men svårt att komma ur. Säkert samma med bussar, det behövs fler bussar morgon och kväll då många passagerare vill åka och mitt på dagen går antalet ner pga mindre resenärer.
Nu lämnar jag ämnet och jag ska inte fortsätta på det spåret.

Men inget att göra? Fika, umgås. Ge tid och sällskap till ensamma människor. Det skulle vara så värt om arbetsgivaren ville betala för det.
 
Det låter allt som en hel del. Jag skulle tycka att det var för lång restid om jag hade möjlighet till halva den. Men samtidigt låter ju dina nuvarande arbetsvillkor inget vidare.



Ok, jag förstår. Men det är helt huvudlöst att vara bunden 13,5 tim på en dag om man bara jobbar 8! Är glad att det inte är jag.

På sitt sätt värre ändå.
Är inte säkert en delad dag kommer upp i 8 ens på vissa platser.
Det är visserligen då 13 timmar arbete - varav max 10 timmar körning, men omloppstiden på detta kan vara 15 timmar.

Idioti är vad det är. Dessutom finns det att göra med skötsel mm. Så att lägga scheman där överflödig arbetstid används till sådant lämpligt borde gå - om de ville.

Att det inte gått att få till att det åtminstone är betalt för upphållet dessutom.

Rösta med fötterna! Är det enda som går i dagens läge.
 
Men för att du vill eller för att du "måste"? Jag menar, du skriver ju själv du sitter bara hemma på din fritid. Så vad är det som gör att Stockholm är ett måste? Om du ändå inte nyttjar utbudet Stockholm har så är det ju rent ekonomiskt idiotiskt att bo där. Speciellt när du drömmer om ett hus på landet. Det lär du ju kunna göra till en verklighet på många andra platser i Sverige.

Eller är det av gammal vana du klamrar dig fast i Stockholm?

Jag vill. Det här är det enda stället jag VILL bo på. Och jag går utanför dörren ibland ;)
 
Har de bättre villkor i mindre städer? Uppsala? Länstrafiken i Sörmland? :) Om du vill bo på landet kanske det är lämpligare att jobba längre från Stockholm.

Uppsala har bättre villkor om man kör stadstrafik.

Annars är det ungefär samma lika överallt eftersom trafiken är uppbyggd på ungefär samma sätt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 815
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 479
Senast: Mois
·
Skola & Jobb Något konstig rubrik kanske... I mina arbetsuppgifter ingår en viss del där jag ska vara behjälplig till utomstående när dom är hos...
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: Avalbane
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp