Ciwi berättar

S

_satelit_93

Hej allesammans. Jag är en kanin, en mycket fin kanin säger matte och det är ju klart att jag e ^^,. jag är en korsning med lite dvärgvädur i och i o me de så har jag ett öra upp och ett öra ner... det är ju bäst så eller hur?? för då ser man både söt ut och man hör ju vad som händer, iaf så skulle jag berätta vad jag gjorde i lördags.

I lördags så blev jag väck ovanligt tidigt för matte pladrade på om att det var tävling och jag visste inte vad tävling var så jag frågade pappa men han snäste bara av mej, så jag frågade mamma men hon visste inte heller. farbror Diago visste iaf för han hade tävlat många gånger. han sa att det är då hoppningen är på allvar och man måste visa sej riktigt duktigt och inte riva hindren och inte vara alldeles för långsam. jaha ett vanligt bara extra noga träningspass tänkte jag och lät matte lyfta upp mej i famnen. hon satte ner mej framför en öppning och jag var ju bara tvungen att kolla in den nya buren så jag hoppade in där. Poff där gick gallret igen och jag vände mej om och tittade på vad matte gjorde. mamma pappa och Diago blev också inlyfta i de små burarna och sen började det guppa alldeles förfärligt. snart ställde matte ner mej men jag kunde ändå inte se så mycket bara pappas rumpa i buren framför. sedan blev den mörk och det började skumpa i kanske 40 minuter innan det blev ljust igen, jag såg att pappa ställde sej upp och jag hörde Diago gäspa, hade de sovit hela vägen?? hur kunde dom sova när det guppade så mycket?. det började guppa igen men jag stod snart på fast mark och andades frisk luft.
efter några timmar såg jag att mamma försvann tillsammans med matte och pappa tillsammans med någon annan filur. jag kunde se hela hoppbanan från min plats och jag tyckte alla kaniner såg så proffsiga ut. jag tittade på starten när någan kanin gått i mål och såg att där stod ju morsan... morsan kunde väl ändå inte hoppa eller?? men mamma hoppade och fort gick det, genom hela banan tog hon sej och efteråt fick hon en sån där hemskt blöt kyss rakt på nosen x3. matte stoppade in mamma i transportburen och skyndade iväg igen. den där filuren dök upp igen och öppnade min bur jaa jag skulle äntligen få glo på allt tänkte jag och skuttade glatt ut men nehedå då blev jag upplyft ovanpå en transportbur och blev påklängd selen sen så var jag tvungen att skutta runt för att hon skulle vara nöjd, jag såg sen att pappa också skulle hoppa banan och det gick lika bra för honom som för mamma och han fick ingen puss men matte såg jätteglad ut iaf. matte plockade upp mej och ställde mej framför ett lågt hinder baah tänkte jag det där är en förolämpling jag tänker sitta här och lukta på de goda dofterna istället men matte puttade på mej så jag hoppade över alla tre hindren två gånger, sen plockade hon upp mej igen och satte mej framför ett litet hinder som jag hoppade över men då insåg jag att det var banan jag var på xO jag fick scenskräck och ville inte hoppa över någonting men matte skuffade på mej och jag tänkte att ju fortare jag hoppare desto fortare är det över så jag hoppade hela banan och matte placerade en sån där hemsk kyss mellan örona på mej. sedan upprepades alltihop för diago berättade att nu var det final och det gick lika bra jag började tycka att det var riktigt kul till o med. efteråt fick vi något gott snaskigt gult som kallades "Banan" jag åt jättemycket det var jättegott. sedan såg jag när matte stod i en ring runt masser med nya grejer och hon fick gå fram två gånger och plocka åt sej något varje gång. hon valde en stor pipvattenflaska och en gul sele. på hemvägen var mamma jättemallig över att hon vunnit en pipvattenflaska åt mina småbröder för deras hade gått sönder för nån vecka sen. pappa var trött och deprimerad för han tyckte att den gula selen hade mycket hemskare färg än den gamla blå men mamma sa att den blå var så sliten och hemsk så han borde vara glad att han fick en ny.

mamma fick 2+0 fel, pappa fick 2+0 fel, diago fick 2+2 fel och jag fick oxå 2+0 fel ^^, :banana: (för övrigt kallas pappa numera för Mr Banana ;)]
 
Sv: Ciwi berättar

sorry för alla stavfel och den långa texten har man bara tassar att skriva me så äre inte lätt o pricka rätt osså var ni ju tvugna att veta varenda lilla detalj :rofl:
 
Sv: Ciwi berättar

sorry för alla stavfel och den långa texten har man bara tassar att skriva me så äre inte lätt o pricka rätt osså var ni ju tvugna att veta varenda lilla detalj :rofl:

Att göra stavfel är helt OK, men försök att skriva i stycken i stället.
Det blir lite jobbigt att läsa så mycket text när allt hänger ihop.

Lycka till med den framtida hoppningen.:)
 
Sv: Ciwi berättar

jo jag håller fortfarande på att lära mej alfabetet så matte fick hjälpa mej ganska mycket :bump:
 
Sv: Ciwi berättar

:rofl:
Vilken duktig liten Ciwi!

(Håller med om styckeindelningen, eller bristen på densamma, men är glad att det i alla fall görs mellanslag efter punkt. :))
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: manda
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 031
Senast: Angel
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 908
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp