Bukefalos 28 år!

Colour your Dash

Sv: Colour your Dash

Jo, men Hajen var länge sedan. Sedan dess har man slutat med att bestämma över vem som får betäcka med vem. Men för att avkomman ska kunna registreras som fullblod, och tävla, måste båda föräldrarna vara reggade i en stambok godkänd av den engelska stamboken, GSB.

Finns väl för övrigt ingen anledning att försöka få fram en kapplöpningshäst med en hingst som inte är fullblod.:D
 
Sv: Colour your Dash

Nej precis :)

Sök på Whitelou på galoppsport. Han har en registrerad avkomma =)
Och han är inte med i hingst - katalogen :p
 
Sv: Colour your Dash

Han har verkligen inte visat något och jag har dessutom sett honom bära sig ganska korkat åt. Hade han inte haft en så fräck färg hade han garanterat kastrerats - det hade eventuellt hjälpt honom att prestera lite mer.

Just detta hur hade betedde sig reagerade vi också på när vi såg honom live, men det kan hända att man såg hans beteende mera just pga färgen. Finns ju alltid några hästar som "skuttar och lever" i ledvolten men som är bruna;)

Men nej, även om han är snygg, så vill jag ju hellre betäcka mina ston med en hingst som visat att han eller åtminstonde hans avkommor kan springa.

Och för det priset får man ju en hyfsad starthäst?!
 
Sv: Colour your Dash

Vad beror det på då? Eftersom han inte presterar, ser inte anledningen att behålla honom som hingst om han ev. skulle kunna löpa bättre utan kulor.

Jag menade bara att jag tror att du skulle ha sett att han bar sig åt som en fjant även om han inte varit fux med vita fläckar.:angel:

Och varför folk inte kastrerar sina hästar får du fråga dom om. Jag är en stor vän av skarpa knivar!:devil: Det är ofta män som inte vill kastrera sina hästar, vad anledningen är har jag ingen AAAANING om..;)
 
Sv: Colour your Dash

Jo men man kanske minns det bättre för att hästen i fråga är ganska orginell. Så funkar jag iaf ;)
Och hästar som beter sej fjantigt o dumt i ledvolten finns det relativt gott om.
 
Sv: Colour your Dash

Och varför folk inte kastrerar sina hästar får du fråga dom om. Jag är en stor vän av skarpa knivar!:devil: Det är ofta män som inte vill kastrera sina hästar, vad anledningen är har jag ingen AAAANING om..;)

Känner en (kvinnlig) ägare, som säger,att hon inte vill låta kastrera, för att de blir så "stoiga" !

Säger som min granne: Det finns två sortens hingstar. Avelshingstar och de onödiga.
 
Sv: Colour your Dash

Jo men man kanske minns det bättre för att hästen i fråga är ganska orginell. Så funkar jag iaf ;)
Och hästar som beter sej fjantigt o dumt i ledvolten finns det relativt gott om.

Absolut rätt på bägge. Att jag kommer ihåg att han var korkad är mycket för att jag läst om honom här. Annars är det mycket möjligt att jag inte hade tittat på honom överhuvudtaget.
 
Sv: Colour your Dash

På tal om fläckiga fullblod noterar jag att det är en painted åring "Painted Angel", med på auktionen på Tattersalls imorgon (lot 1850), efter ostartade I Was Framed. Ska bli intressant att se vad prislappen hamnar på.
 
Sv: Colour your Dash

Rapportera gärna. Själv kommer jag inte komma ihåg att kolla upp.
Visst är det kul med färg men dom ska ju springa också:)
 
Sv: Colour your Dash

Ser ut som om den blev såld för 8000 guineas
 
Sv: Colour your Dash

Tror jag blir knäpp. har sökt på fullblodsannonser överallt och jag hittar honom inte! Hjälp:D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 945
Senast: bobbbo
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 253
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 057
Senast: Lillebjörn
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp