Connemaratråden

KL
Jag har inte varit aktiv här, men har en överhöjdare som haft problem med ryttaren, han blir osäker när han inte förstår vad man ber honom om och även om något rör sig för mycket eller låter konstigt i närheten av ryttaren. Men vi hann komma en bra bit på väg i början av hösten. Tyvärr trillade jag av min andra häst för tre månader sedan och bröt nacken, så det har varit semester sedan dess. Tänkte sätta igång igen när det börjar våras :)
 
KL
Jag har inte varit aktiv här, men har en överhöjdare som haft problem med ryttaren, han blir osäker när han inte förstår vad man ber honom om och även om något rör sig för mycket eller låter konstigt i närheten av ryttaren. Men vi hann komma en bra bit på väg i början av hösten. Tyvärr trillade jag av min andra häst för tre månader sedan och bröt nacken, så det har varit semester sedan dess. Tänkte sätta igång igen när det börjar våras :)

Oj, låter läskigt att bryta nacken :nailbiting: Men det låter som att du är på bättringsvägen i alla fall :) Jag är lite för lat för att gå bakåt i tråden och leta, vad är det för connemara du har? Gärna med bild ;)
 
Vi har tagit det lite lugnt sedan träningen torsdag förra veckan, mest för att jag har haft så sjukt mycket att göra. Jag red en kort stund i onsdags och han var sååå fin. Så red jag idag. Allt blev bara pannkaka typ. Kändes som att jag inte hade ordning på nåt och då går han därefter :meh: Imorgon rider kompisen så jag hinner fundera ut en bra plan för passet på måndag.
 
KL
Jag har inte varit aktiv här, men har en överhöjdare som haft problem med ryttaren, han blir osäker när han inte förstår vad man ber honom om och även om något rör sig för mycket eller låter konstigt i närheten av ryttaren. Men vi hann komma en bra bit på väg i början av hösten. Tyvärr trillade jag av min andra häst för tre månader sedan och bröt nacken, så det har varit semester sedan dess. Tänkte sätta igång igen när det börjar våras :)

Bryta nacken lät ju inte alls kul. Ryser bara jag tänker på det. Hoppas det går bra med din rehab så att du kan komma upp på connemaran igen.
 
Nu i december har Melody äntligen hittat takten i traven. Det har tagit sin tid, men nu kommer den steg för steg. Hon börjar också slappna av mer och hittar formen, framförallt i skritt, men när vi får till takten i traven kommer den där också. I galoppen jobbar vi på reglering, så att hon kan korta upp sig och det är inte bara full karutta. Tömkörningen under hösten har gjort en hel del vad det gäller att hitta en bra takt i traven där det inte bara är spring framåt.
Sakta, men säkert åt rätt håll.
 
Jag har två gulingar som är i vinterträning. Keso har fått en ny medryttare så de håller på att lära känna varandra. Cinna har inte en tanke på att hon snart räknas som 24 år gammal så för hennes del kollar jag på tävlingar efter årsskiftet :D

Vad roligt att Keso fått en medryttare! Jag visar bilder på honom titt som tätt :angel: "En sån här gul vill jag ha nästa gång (fast större)" :D
 
Vi gör ju inte så mycket mer än rastar i lina. Vissa dagar är hon jättefin, andra mindre fin.

Idag är jag överkänslig för det är -10 och hon har bara en 100g liner under regntäcket :eek: Husse påstod att det skulle bli plus... Hon är rätt temperaturkänslig och klippt.
 
Vi har tagit det lite lugnt sedan träningen torsdag förra veckan, mest för att jag har haft så sjukt mycket att göra. Jag red en kort stund i onsdags och han var sååå fin. Så red jag idag. Allt blev bara pannkaka typ. Kändes som att jag inte hade ordning på nåt och då går han därefter :meh: Imorgon rider kompisen så jag hinner fundera ut en bra plan för passet på måndag.

Något av ett antiklimax idag får en väl säga. Jag har blivit förkyld och var helt död efter jobbet så ridningen får vänta till imorgon (för min plan är att bara vara förkyld en dag. Vi får väl se vad kroppen säger imorgon).
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 508
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 700
Senast: ameo
·
Anläggning Undrar om tråden som går från aggregatet till strömtråden kan va farlig för hästen? Om hästen biter på den? Det är nån plast/gummi...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 194
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp