Bukefalos 28 år!

Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Haha goa bilder :D
Ja plstpåsar är ju kuuul!
vårt förråd att plastpåsar är inte var det varit,
vår snart 16 månaders grabb är fortfarande störtförtjust i att dra ut det där påsarna :crazy:
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Haha ja han har fått farfars hudton och morfars ögonfärg.
Men håller jag handen med honom så ser mina händer gräsliga ut :rofl:
Särskilt om det är lite kallt, huvva.
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Jaa hon var väldigt liten, men växer hur mycket som helst nu!
Nä hon är inte född i v 34, utan i v 31.. Aline vägde 1300 gr, väger nu 3900;)
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Åh vilken liten tjej!

Här är några nya på Rasmus när han leker med katten. Upptäckte att om man vifftar så vifftar katten oxå å han asgarvade när katten bet i "pinnen" får se om mina föräldrar fick det på film ;)

phpfqxqdv.jpg

phpbduspw.jpg

phpi8mvr9.jpg
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Här kommer bilder på en stor tjej, som faktiskt har tagit sina första (två) steg idag. På bilden står hon dock bara, gick gjorde hon inomhus, från pappa till mig.

DSC_1525800.jpg



Fast krypa går fortfarande bäst:

DSC_1523800.jpg
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Duktig tjej!

Rasmus har börjat krypa på händer och fötter ibland upptäckte vi idag, ställer sig på knä och ena foten (som han skulle fria) och vågar ibland släppa taget och blir då överlycklig för han inte trillar :love:
Gå kan han göra om man håller honom i ena handen bara, men det är lite läbbigt.

Få kor tpå Rasmus när han står går inte, så fort han ser kameran ska han dit och dra i den.
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Haha jag satte på Sam gummistövlarna idag, han bara tittade ner på dem och vägrade röra på sig! :rofl: Vänjer de sig eller?
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Betyder det här att namnfrågan är löst? Det blir Inez?


/moster, borta i SF för tillfället
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Haha jag satte på Sam gummistövlarna idag, han bara tittade ner på dem och vägrade röra på sig! :rofl: Vänjer de sig eller?

Japp, de vänjer sig :D
Men de (åtminstone Jonas) blir lite förbannad på dem med jämna mellanrum för att de inte riktigt vill hänga med:mad:
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Jag tycker det är så svårt med gummistövlar när de inte går, för stövlarna halkar så lätt av. Det är ju inte alltid man kan/vill spänna fast dom med galonisar.
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Vart tusan hittar ni gummistövlar? Och skor över huvud taget, jag har vart in i varenda butik i hela uppsala och letat men inte hittat några alls som passar :(
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Jag törs väl inte skriva det, men Alvin (och Elis) har haft mina stövlar, från 82 :o (eller nåt). Jättefin kvalité, och båda barnen har trivts kanon med dom. De andra stövlarna har jag hittat i sportaffärer, och några dagisstövlar har jag köpt på Tradera.

Sedan har jag sett att ÖB´s har stövlar, men de kanske är för större barn? Har inte köpt några därifrån så jag vet inte. Men har inte vanliga skoaffärer stövlar för barn?
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

vi har haft stövlar från skokanonen, din sko och skopunkten.... alla har varit bra :)
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Rasmus får inte i fötterna för hans fötter är så höga mot vad de är långa. Så alla skor som passar på höjden är typ 5 cm för långa i tån. Gummistövlar har jag inte lyckats hitta några som passar, för han ska få plats med fötterna så måste jag gå upp så mkt i storlek att gummistövlarna är i typ stl. 43!
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

storlek 43? :eek:

Min dotter har också lite speciella fötter, breda (plattfotad som sin far :rofl: ) men stövlar har varit det lättaste att få att passa sen ska det ju gärna vara 1.5-2 cm "för stora" så man får plats med ullstrumpor och växmån.
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Enda paret gummustövlar som passa på Loke var Tretorn. Fanns från strl 19 har jag för mig. Alla de andra var för smala i vaderna och för långa skaft. Det var i en skoaffär här i Kungälv.

Men vi köpte vattentäta kängor istället, men dem köpte vi på Maxi. Storlek 22/5!

¨På sina dojjor från Ecco har han stl 21. Jag har 41-42 och hans pappa har stl 47!
 
Senast ändrad:
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Det ser ut som de i alla fall när han har dom på sig ;)

Ska kolla efter Tretorn och på Ica Maxi, han har 19/20 i sina gympaskor och dom passar jätte bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
57 58 59
Svar
1 161
· Visningar
77 556
Senast: Trott
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 202
Senast: Gabby_Ossi
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 613
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 832
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp