Bukefalos 28 år!

Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Fortsatt bildbomb!

Gladskit
23797628.jpg


Sabotage! Mammas fryspåsar kan bli jääättelånga!
23798027.jpg


Aaah, jag är påkommen...
23798301.jpg


Sitter i skamvrån
23798309.jpg


Snyggast i bassängen
23798313.jpg


Mycket koncentrerad!
23798404.jpg
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Önskar nästan att min sambo kunde vara lika... För jag VET att jag kommer & bli sjukt bebissugen om några månder igen. ;) Men jag måste verkligen stå på mig då, har lovat mig själv att inte bli gravid så snabbt igen. Vill att kroppen ska få vila nu & jag vill komma igång och jobba igen. Men om några år så... :D

Jag har fortfarande färskt i minnet hur dåligt jag mådde, så det avskräcker mig faktiskt lite. Men om sambon vore på skulle jag absolut inte tveka :D

Dessutom har jag ju gått ner mina mammakilon igen, så för att hålla mig sysselsatt kan jag ju se till att gå upp lite med en bebbe tycker jag. Fast sambon håller inte med :crazy:
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Vad fin hon är. :love: Så liten på första bilden...hur mkt vägde hon? Visst var hon född i v.34? En bekant fick barn då & han vägde nästan 2800 gr, så han var stoooor.
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Här kommer några nya bilder på mina småknattar...

Dom matchande bröderna. :D
n740919602_1467009_7500.jpg


Kortet vi tänkt sätta in i tidningen...Inte alls nöjd, men det bästa vi fick till av dom typ 30 vi tog. Inte lätt att få 2 muppar & 2 busiga barn att se bra ut på bild samtidigt. ;)
n740919602_1467010_7832.jpg


Igår var vi på akuten med Emil. Han har haft uppimot 40 graders feber i nästan 2 veckor nu & i torsdags så började han att få blåsor på läpparna och runt munnen. Plus att tandköttet är rejält svullet & rött och fullt med stora varbölder. Ser ut som att hela munnen håller på att ruttna. :crazy: Var på HC både tors & fredag, men där får man ju ingen hjälp alls. Dom visste inte vad det var, sa bara att vi skulle avvakta och komma tbx om han blev slö. :mad: Så vi fick genom akuten träffa en barnläkare igår. Det visade sig att han har fått herpes virus, inget man behandlar, mer än med ipren/alvedon mot smärtan. Men skönt & veta vad det är han har drabbats av iaf, vi har varit lite lätt oroliga om man säger så... Det ska läka ut av sig själv inom 2 veckor. Han äter dåligt, äter knappt alls & det förstår jag, gör förmodligen väldigt ont. Men dricker iaf bra med välling och övrig dryck. Idag är han helt feberfri (än så länge) för första dagen sedan förra tisdagen. Skönt, hoppas att det är på väg åt rätt håll. Vi fick komma tbx om han slutar att dricka eller ser ut att vara allmänpåverkad, då får han läggas in. Nu är det bara & hoppas att Jesper klarar sig då det är väldigt smittsamt.
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Jaja, iaf så har dom roliga leksaker på sjukhuset. :D
n740919602_1467014_5419.jpg

n740919602_1467015_5793.jpg

n740919602_1467016_6142.jpg


Emil har kommit på att kattmat är väldigt gott... :crazy:
n740919602_1467017_6596.jpg
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Stackars Emil!
Både jag och sambon har haft herpesvirus med massa blåsor i munnen. Det gör jävulskt ont! :crazy: Känns ungefär som rakblad i munnen emellanåt. Sambon kunde inte ens svälja ner saliven och inte ens prata.
Vi fick en bedövningsvätska man skulle gurgla. Men jag anatar att Emil är för liten för sånt. För sväljer man blir hela halsen bedövad. Det hjälper väldigt bra annars.
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Men herregud!

Skulle ni bara komma tebax om han blev slö?

Men hallå....!

Man undrar ju hur dem tänker egentligen.
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Stackars Emil!
Både jag och sambon har haft herpesvirus med massa blåsor i munnen. Det gör jävulskt ont! :crazy: Känns ungefär som rakblad i munnen emellanåt. Sambon kunde inte ens svälja ner saliven och inte ens prata.
Vi fick en bedövningsvätska man skulle gurgla. Men jag anatar att Emil är för liten för sånt. För sväljer man blir hela halsen bedövad. Det hjälper väldigt bra annars.

Usch, ja då förstör jag att det gör ont. :crazy: Ingen av oss har ju haft det (& jag hoppas att jag slipper...), så det är svårt att veta hurpass ont han har, speciellt då han har väldigt hög smärttröskel osså. Visst är han lite mer gnällig än vanligt, men annars är han så himla duktig lillkillen.
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Men herregud!

Skulle ni bara komma tebax om han blev slö?

Men hallå....!

Man undrar ju hur dem tänker egentligen.

Är man som läkare osäker på vad patienten drabbats av & allra helst när det gäller ett litet barn med hög feber så länge, som äter dåligt pga munproblem osv så borde man ju skicka dom direkt till sjukhuset ist för att skicka hem tycker jag... :crazy: Så ja, man undrar ju hur denna läkare tänkte... Barnläkaren vi träffade igår tyckte osså att det var dåligt agerat.
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Oj stackars Emil, hoppas det blir bättre fort.

Så underbart söta de är på första bilden med samma kläder haha helt underbart!
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Ja, dem borde inte ha skickat hem er med tanke på febern, munnen och åldern!

Riktigt dålig stil på dem!

*piska dem*:devil:
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

*fniss*

såg det nu, kolla in big foot fossingarna han har! (loke alltså)

han står då stadigt kan jag lova :D
 
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Oj stackars Emil, hoppas det blir bättre fort.

Så underbart söta de är på första bilden med samma kläder haha helt underbart!

Hehe...ni lär få se en hel del sådanna bilder framöver, där dom har likadana kläder. Har shoppat hur mkt som helst som är lika. :angel: Morsan är matchningsfreak, är lika med hästarna. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
57 58 59
Svar
1 161
· Visningar
77 553
Senast: Trott
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 194
Senast: Gabby_Ossi
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 613
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 832
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp