Dackeritten

E

ettan00

Vilka ska dit? Hur många ska rida SM klassen?
Vi hoppas på super fint väder :banana:
 
Sv: Dackeritten

Ska bara dit och titta, men det ska bli jättekul!

( Såg förresten på Hästnet att Maria Hagman E letar efter någon som vill rida 120-klassen, så leasar de ut hästen.
Kanske nån som inte har sett det och är sugen? Inte så ofta man får en sån chans kanske. Kolla isåfall på Hästar säljes och välj araber.. )
 
Sv: Dackeritten

för våran del blir det 80 km med scandal giggolo, hadde valt 120 km nationell.
men den vart tyvärr inställd tråkigt nog, men jag förstår när det var så få anmälda på den.
hoppas vi alla får en bra dag och vi syns där.
mvh anne:banana:
 
Sv: Dackeritten

anmälda svenska ryttare ligger nu ute på Svrfs nyhetsbrev. Leta på media längst ner till v på deras hemsida! Om listan stämmer så är det fler anmälda i år än förra året!
 
Sv: Dackeritten

Åh vad kul, men jag är nog lite trög för jag hittar inte riktigt. :)
Är det press/media du menar? Vad ska man trycka på sen efter det då?

Uppdaterat: Nyhetsbrev sa du ja :) Blev visst lite för ivrig, ha ha!
 
Senast ändrad:
Sv: Dackeritten

Kesella: Vet inte om det blir fler startande i SM än förra året men nio stycken i ett SM är bara för trist alltså...
 
Sv: Dackeritten

Jag tycker inte att det är så illa med nio startande. Särskilt med tanke på de ändrade internationella reglerna. Ska även bli kul att se hur många ekipage som kommer från våra grannländer för att tävla i Sverige....
 
Sv: Dackeritten

Säger detsamma, det har rört om i grytan för flera som planerade SM pga de nya reglerna. Det finns ju dessutom inte så många 16-mils hästar i Sverige, men där är ju flera på g.

Själv ska jag rida CEI* (80km) på dacke, hoppas kunna rida SM nästa år dock. men sånt ändrar sig snabbt;)
 
Sv: Dackeritten

Hej. Jag ska debutera 80 km. :) Är det nånon mer som ska rida lugnt i den klassen? Som vill rida med mig kan ni pma.
När kommer startlistorna på de andra klassserna ut?
Jag hoppas vi får fint väder då!!
 
Sv: Dackeritten

Är det jag som är blind eller finns det inga startlistor utlagda än?
 
Sv: Dackeritten

Vet inte hur det ligger till med dina ögon, men alla startlistor kommer nog ut nu i dagarna.. :)
 
Sv: Dackeritten

Annoj: Jag o grabben ska me debutera på 80:bump: Ska oxå ta det lugnt o endast gå in för att klara oss i mål pigga o fräscha. Så vi hänger gärna på o gör sällskap m er:)
 
Sv: Dackeritten

Nu är startlistorna publicerade:banana:
Nu börjar det kittla i tävlingsnerverna, både jag och hästen känner oss väldigt taggade inför dacke;)
 
Sv: Dackeritten

Jag tror att Anneli och Nowator kommer gå "fullt ut" för att försvara titeln från förra året.
Sen tror jag även på Liza/Kristall samt Nathalie på Pirre. Flera av de andra tror jag kommer rida lite mer säkert eller hur man ska uttrycka sig.
Det ska bli väldigt spännande och se hur det går. Hur tänker ni andra kring SM ekipagen i år?
 
Sv: Dackeritten

Jag vill inte gissa redan idag, men gör det ändå.
Men jag kanske ändrar mig innan lördag. ;)

Jag tror att segern kommer att stå mellan Cecilia/ Bomb Jack och Maria /Power.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Söndagen 8 oktober avgörs klassiska Dackeritten i Växjö - en internationell höjdpunkt för distansryttarna. Som grädde på moset avgörs...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
763
Senast: Nova123
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 044
Senast: mars
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp