Bukefalos 28 år!

Dackeritten

Sv: Dackeritten

Nu är jag på plats!
Ställningen är just nu iallafall att Liza och Kristall leder med 10 sek före Katri Rosendahl, som själv är 11 sekunder före Yvonne Ekelund!!
Spännande!!!!!!

Men det regnar massa, så jag kan inte ha datorn uppe tyvärr, men kan gå till bilen ibland :)

Annelie Eriksson leder 120km-klassen!

Maria och Power hade visst lite problem med pulsningen, de fick pulsa om. Men jag trooor att alla ekipage i 160 är godkända än så länge. Eller jag har inte hört något annat åtminstone. Natalie, Annelie och Pia har iaf gått igenom!
 
Senast ändrad:
Sv: Dackeritten

Hinner slänga in lite bilder också :)

Annelie Eriksson och Zsulemi:

anneliee_42093739.jpg



Annelie Schultz och Nowator på väg in:

annelie_42093625.jpg


Natta och Pirre kommer in:

natta_42093839.jpg


Sandra Henriksson och en laddad Amber i 80KM:
sandra_42094092.jpg



Nähä, nu ska jag gå ut och titta igen!
 
Sv: Dackeritten

De tre leder fortfarande, med ca en kvart före de andra tror jag speakern sa nu.
Sandra Henríksson och Amber leder i 80km.
 
Sv: Dackeritten

Vet inte om det är någon som läser, men jag skriver ändå :)
Katri Rosendahl, Liza Sundberg och Yvonne Ekelund rider fortfarande i grupp. De ska ut på slinga fyra om ett tag.
Den här gången var Katri snabbast i pulsningen, så hon leder med ca 40sek tror jag före Yvonne som har några sek till godo innan Liza.

Ca 17 min bakom ligger i en annan klunga: Maria Hagman Eriksson, Annelie Schultz och... (hm..Jessica Holmberg var det nog tror jag?..)

Annelie ligger fortfarande först i 120.
 
Sv: Dackeritten

Kanon med rapporter! Så himla spännande.
Vet du ngt om Värmlänningarna?
Två är uteslutna, vad jag har hört.
Natta o Pirre är väl kvar i 160km.
Hur går det för Frida o Boznan?
 
Sv: Dackeritten

Ca 17 min bakom ligger i en annan klunga: Maria Hagman Eriksson, Annelie Schultz och... (hm..Jessica Holmberg var det nog tror jag?..)
/QUOTE]

Vad bra! :)
Fel av mig där ovan, men det gick inte att ändr anu. Det var inte Jessica utan det var Cecilia Hellesen-Hansen och Bomb Jack!

De andra ligger i en klunga lite längre bak..

Sist jag hörde och såg nåt gick det bra för Frida! Hon låg i en klunga bakom Annelie och Zsulemi, tillsammans med Ingrid Boström, Eva de Paulis och Tonje Danielsson mfl.. Men det var flera som red nära, Charlotte Tillman, Gunilla Carlsson nämndes nog samtidigt..

Nu är jag inte på plats längre, var tvungen att åka iväg lite för att istället komma tillbaka senare!
 
Sv: Dackeritten

Kan ju dela av mig med lite bilder så länge!

Liza Sundberg på väg in:
lizasu_42113096.jpg


Annelie Eriksson, 120km och Annelie Schultz, 160km.
annelieannelie_42113375.jpg

Cecilia och Bomb Jack har redan gått till vet.

Maria Hagman Eriksson och Power:
maria_42113935.jpg


Yvonne Ekelund och Amigo el Caballo:
yvonne_42114034.jpg


Natta och Pirre på väg in till vet:
natta2_42114190.jpg
 
Sv: Dackeritten

Liza och Yvonne har just passerat grind 4. I ledningen?
 
Sv: Dackeritten

Katri tävlar ändå för Finland förresten va?
Är så nyfiken på vilken taktik alla SM-ryttare kommer att köra nu de sista slingorna..
Ska snaaart åka ut dit igen, ska bli roligt att se hur det står då.

Förresten, är det någon som vet historien bakom Nowators öga?? Det vänstra är liksom insjunket, har faktiskt aldrig sett det innan. Har han full syn på det ändå?
 
Sv: Dackeritten

Såg det på ena bilden just. Så har han inte sett ut innan det ser ut som de opererat bort ögat på honom. :confused:
 
Sv: Dackeritten

Vad jag har hört så var de tvungna att ta bort ögat på Nowator. Hur och varför vill jag inte svara på då jag bara hört rykten.

Har fortfarande inte fått någon rapport från grind 5. Skriver så fort jag hör något.
 
Sv: Dackeritten

Ögat är bortopererat i julas. Med 30km kvar att rida är det oförändrat i tät på SM, de passerade oss för exakt 10 min sedan och Jessica/Anneli har inte synts trill ännu även om de hade tagit in lite senast vi såg dem. de har som mest legat 23 bakom.
 
Sv: Dackeritten

Jaaa, det måste de ha gjort. Men han verkar ju må väldigt fint och gå bra ändå, så skönt!
Bild för er som inte ha sett:
img_7820_42128765.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Dackeritten

Klunga med Bomb Jack och Princess Milennia kom ca 18 min efter tät i SM och jag står så de har 15km kvar på nästsista slingn och sedan ytterligare 16 på sista. Hr ingen upgift om tempo just nu- det var ca 16,7-17 fram tom slinga 3 och det känns inte som det gått ner något, säger jag mellan tummen och månen. Sandra och Amber såg superfräscha ut när de passerade som ledare i sin klass. hoppas på seger där.
 
Sv: Dackeritten

Nowator har fortfarande inte kommit förbi hos oss - vet inte om han är ute? De gick ju med Jessica och den klungan innan.
Väntar strax förbi täten en gång till här några km innan sista gate, sedan kör vi inte ut på sista slingan mer för den är som sagt bara 16km. Vi stannar i mål och förbereder för målgångsfoton istället!
 
Sv: Dackeritten

De kom just - Natalie Löfdahl Hellström har anslutit till tättrion - nu blir det åka av - det gick fort nu.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Söndagen 8 oktober avgörs klassiska Dackeritten i Växjö - en internationell höjdpunkt för distansryttarna. Som grädde på moset avgörs...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: Nova123
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 282
Senast: mars
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
578
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp