Dackeritten

Sv: Dackeritten

Sen ser jag alltför ofta ryttare som bara stannar för groomning mitt i vägen så att bakomvarande inte kommer förbi, varken ryttare eller bilar!

Jag håller med! Att nybörjare gör så kan jag ha överseende med, men jag stör mig på att en del som ridit distans i många år fortfarande inte har lärt sig att gå in till kanten vid t ex grooming, omridning eller möte.
 
Sv: Dackeritten

En av mina groomar tog över 400 bilder så jag ska bara redigera lite och så lägga upp dom...
Lägger väl inte länken här när det är klart :)
 
Sv: Dackeritten

Jag håller med! Att nybörjare gör så kan jag ha överseende med, men jag stör mig på att en del som ridit distans i många år fortfarande inte har lärt sig att gå in till kanten vid t ex grooming, omridning eller möte.

Om det är ryttarens fel håller jag med dej.
På tävlingar är många hästar mkt tävlingsinriktade, vilket kan göra dem heta och att de då inte vill stå/gå snällt vid sidan även om man säger till dem.
Hur som helst så är det ett ansvar alla bär med sig att ta det lungt både vid omkörning/ridning & möten så inga olyckor sker.

Som yrkeschaufför ser jag allt för ofta människor som beter sig illa i trafiken tyvärr. Det är ALLTID bilistens ansvar att visa hänsyn både till människa och häst, även ute i skogen!
 
Sv: Dackeritten

Havreflingas undran över familjen med många dukriga barn som hinkade på Dackeritten.
Jag groomade tillsammans med dem på Björkviksritten. Storasyster 14 år red då och groomades av höggravid mamma, pappa och 5 syskon 6-13år.
Familjen är från Jämtland!
Det är otroligt att mamman nu kunde genomföra 80 km godkänd ritt på Dacke, sex veckor senare!
Duktiga storasyster fick utmärkelsen "Årets framtidslöfte" på distansgalan i år.
 
Sv: Dackeritten

Det är otroligt att mamman nu kunde genomföra 80 km godkänd ritt på Dacke, sex veckor senare!

Sex veckor!?! Ja, det är verkligen otroligt! :bow: Vilken cool familj! Jag skulle vilja veta mer om dem, t ex hur de får ihop vardagspusslet med så många barn, hästar och tävling, och om alla barnen rider. Hur spännande som helst! Kanske Distansryttaren kunde göra ett hemma-hos-reportage?
 
Sv: Dackeritten

Sex veckor!?! Ja, det är verkligen otroligt! :bow: Vilken cool familj! Jag skulle vilja veta mer om dem, t ex hur de får ihop vardagspusslet med så många barn, hästar och tävling, och om alla barnen rider. Hur spännande som helst! Kanske Distansryttaren kunde göra ett hemma-hos-reportage?

Det var ju en superbra idé!
Ja, verkligen en beundransvärd familj.
Jag väntar mitt första barn och tror inte att jag hamnar i sadeln på en 8-mil ett par veckor efter förlossningen.
Hoppas inte att folk förväntar sig det i alla fall för då blir dom besvikna :)
 
Sv: Dackeritten

Jag väntar mitt första barn och tror inte att jag hamnar i sadeln på en 8-mil ett par veckor efter förlossningen.
Hoppas inte att folk förväntar sig det i alla fall för då blir dom besvikna :)

Det är nog ingen som förväntar sig det. Sjukvården brukar avråda från ridning innan efterkontrollen, som oftast är ca 3 månader efter förlossningen.

Efter första barnet red jag en 8-milare när bebisen var ett år. Det tyckte jag var duktigt. Jag var helt slut efteråt och hade ont överallt. Tydligen hade jag tappat betydligt mer muskler och kondition än vad jag själv trodde. Trots att jag hade trappat ner amningen väldigt mycket, blev jag ändå tvungen att amma i vet grinden, för skumpandet i sadeln verkade stimulera mjölkproduktionen. Efter andra barnet tog det 1,5 år innan jag tävlade igen, och då bara en 5-milare (Dackeritten i år).
 
Sv: Dackeritten

Så, nu har jag fått lite mer ordning...
Här är länken till foton från Dackeritten. Fotograf för Stall Crescam var Hanna Lindberg.
Bilderna är oredigerade, fanns inte ork eller tid så, men ni får dom ändå
"Dackeritten 2009"
 
Sv: Dackeritten

Det är nog ingen som förväntar sig det. Sjukvården brukar avråda från ridning innan efterkontrollen, som oftast är ca 3 månader efter förlossningen.

Efter första barnet red jag en 8-milare när bebisen var ett år. Det tyckte jag var duktigt. Jag var helt slut efteråt och hade ont överallt. Tydligen hade jag tappat betydligt mer muskler och kondition än vad jag själv trodde. Trots att jag hade trappat ner amningen väldigt mycket, blev jag ändå tvungen att amma i vet grinden, för skumpandet i sadeln verkade stimulera mjölkproduktionen. Efter andra barnet tog det 1,5 år innan jag tävlade igen, och då bara en 5-milare (Dackeritten i år).

Tack!
Nu känns det MYCKET bättre.
Jag har inte suttit i sadeln sedan oktober pga div. komplikationer, så det kommer nog att kännas i varenda muskel. Men vad jag lääängtar.
 
Sv: Dackeritten

Galadriel! hej hej! Vill gärna få möjlighet att använda bilderna på mig och Ganzir. Pma mig är du snäll!
 
Sv: Dackeritten

hej hej! Vill gärna använda lite bilder på mig och Ganzir om det går bra. Pma mig snälla
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Söndagen 8 oktober avgörs klassiska Dackeritten i Växjö - en internationell höjdpunkt för distansryttarna. Som grädde på moset avgörs...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
763
Senast: Nova123
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 032
Senast: mars
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp