Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.
 

Ja kanske. Men det är iaf ok nu. Äter kaviar och dricker bubbel
 

Bifogade filer

  • IMG_4671.jpeg
    IMG_4671.jpeg
    239,8 KB · Visningar: 262
Och sen när folk skrev det där om 112 blev jag asstressad och man börjar försöka luska ut vem jag är, vart jag bor osv. Jag fattar ju nu att det är av omtanke men fick ju panik liksom. Ska det komma ut till hela världen vem jag är det vill jag inte. Då är det bättre jag inget skriver. Finns kanske en anledning till att inga bilder på mig är publicerade. Jag vågar inte då måste jag ha en fasad även här och undvika att skriva om massor som jag skrivit om
Jag tror inte att någon vill att hela världen ska få veta liksom, det handlar om att försöka kunna nå ut med hjälp om situationen eskalerar. För det du skrivit är lite allvarligare än du vill påskina nu, och vi bryr oss om dig.
 
@karamelldrottningen jag bryr mig tbh inte om ifall du tagit ett återfall nu eller inte, kommer inte vara på dig om det. Men dina svängningar i humöret nu låter FARLIGA och du förtjänar verkligen att må så mycket bättre än så. :heart

Så ni är tillsammans på eventet du inte ville vara på? Undrar bara för vill inte att du är själv..
Tack för att ni skriver snällt ❤️
Jo precis är med. Han är världens finaste och fixar och donar och jag hade sån panik i förmiddags och spydde ner toaletten och var allmänt hemsk. Och han bara fixar och ordnar så jo kom iväg och jag är alldeles för otacksam fast jag vill inte alls vara sån här!
Men jag ska försöka njuta ikväll av fint sällskap och god mat ❤️
 
Tack för att ni skriver snällt ❤️
Jo precis är med. Han är världens finaste och fixar och donar och jag hade sån panik i förmiddags och spydde ner toaletten och var allmänt hemsk. Och han bara fixar och ordnar så jo kom iväg och jag är alldeles för otacksam fast jag vill inte alls vara sån här!
Men jag ska försöka njuta ikväll av fint sällskap och god mat ❤️
Försök att komma ihåg att igår kväll så skrev du att det var mer okej nu, inte lika akut - idag verkade du må exakt lika skit och skrev ungefär samma sak som du skrev under förmiddagen igår. Du har inte råd att sopa detta under mattan längre. Du ger liksom utryck för extrema saker när du har en dipp, det försvinner inte för att du har en fin kväll, du måste stanna upp och försöka göra något annorlunda (och få mer hjälp) innan det händer något hemskt. Och säger inte detta för att "sätta dit dig" på något vis, du förtjänar bättre än du mår nu,
 
Tack för att ni skriver snällt ❤️
Jo precis är med. Han är världens finaste och fixar och donar och jag hade sån panik i förmiddags och spydde ner toaletten och var allmänt hemsk. Och han bara fixar och ordnar så jo kom iväg och jag är alldeles för otacksam fast jag vill inte alls vara sån här!
Men jag ska försöka njuta ikväll av fint sällskap och god mat ❤️
Alla människor som skriver till dig här är snälla och omtänksamma. Ibland skrivs det allvarliga saker till dig också, som du förmodligen inte tycker speciellt mycket om. Men dessa kommentarer behövs också. Du blir inte "lagad" av en fin kväll med kaviar och bubbel och lyxig övernattning. Du måste lära dig att leva i vardagen också.
 
Försök att komma ihåg att igår kväll så skrev du att det var mer okej nu, inte lika akut - idag verkade du må exakt lika skit och skrev ungefär samma sak som du skrev under förmiddagen igår. Du har inte råd att sopa detta under mattan längre. Du ger liksom utryck för extrema saker när du har en dipp, det försvinner inte för att du har en fin kväll, du måste stanna upp och försöka göra något annorlunda (och få mer hjälp) innan det händer något hemskt. Och säger inte detta för att "sätta dit dig" på något vis, du förtjänar bättre än du mår nu,
Klokt skrivet!

Jag känner igen mig lite i dig @karamelldrottningen, hur du efter en nedåtsväng i måendet plötsligt tycker allt är bara fint igen. Du förnekar dipparna och lever på som vanligt, som om det aldrig hänt.
Jag har kommit till rätta med det med hjälp av terapi, men jag har fortfarande svårt att prata om mina nedåtsvängningar när jag inte är mitt i dom. För mig är det svårt att finna orden efteråt.

Det är svårt att komma till rätta med måendet, men det går, dock krävs det bra hjälp.
 
Tack för att ni skriver snällt ❤️
Jo precis är med. Han är världens finaste och fixar och donar och jag hade sån panik i förmiddags och spydde ner toaletten och var allmänt hemsk. Och han bara fixar och ordnar så jo kom iväg och jag är alldeles för otacksam fast jag vill inte alls vara sån här!
Men jag ska försöka njuta ikväll av fint sällskap och god mat ❤️
Det här gör mig helt förvirrad. Om min partner hade mått så dåligt som du gör, hade jag aldrig tagit med hen på något event. Det är ju helt orimligt. Rimligt hade varit att ställa in, ta lugna promenader, titta på film och kramas i soffan typ.

Så jag tycker ju inte din partner beter sig helt rimligt heller i den situation ni är i. Det är som att ni båda går runt i total förnekelse av ditt mående och förväntar sig att du ska liksom prestera "normalt" både socialt och i resten av livet. När du egentligen mår jättedåligt och behöver stöd och hjälp utifrån ditt mående. Hjälp att undvika destruktiva situationer där det finns sociala krav på att hålla en fasad och där det finns alkohol. Det är som att du försöker och försöker och försöker tills du bara exploderar in i destruktivitet.

Skickar några kramar och hoppas allt går bra ändå.
 
Nu när du är mer samlad kanske du vill berätta varför du skrev som du gjorde igår, för det VAR verkligen obehagligt. Folk blev rädda och oroliga. :heart Även om du inte skriver till oss, vilket du naturligtvis inte måste, är det kanske värt att analysera det nu medan det fortfarande är färskt i minne istället för att låta det försvinna med den raderade tråden?
 
Men det måste du förstå? Historien berättar att du blir aggressiv och våldsam där du skriver att du slagit din partner.
Sen skriver du att du vill döda din partner (eller har tankar på det, minns inte exakt).
Plötsligt skriver du i imperfekt att han ”inte skulle ha levt” eller liknande. Där dessutom du hade tagit tabletter.
Vad hade du trott om du själv läste om det från en annan person som mår dåligt?
 
Jäklar vad ångest jag haft för denna dagen. Helt i onödan tror jag. Ingen som ifrågasatte att jag inte följde med längre utan allt har flutit på bra och det har inte varit jobbigt att vara nykter. Däremot huvudvärken har hängt med stora delar av dagen. Vad den beror på vet jag inte. Kanske spänningar. Ingen aning.
Men jag är glad att jag följde med. Men är ledsen för det motstånd detta inneburit. Det är fler saker också som ligger bakom men jag vågar inte riktigt skriva om det speciellt inte nu med tanke på reaktionerna igår.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
2 645
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
Svar
16
· Visningar
2 690
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 999
Senast: Wille
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp