Bukefalos 28 år!

Dagens träningspass!

Sv: Dagens träningspass!

Aj, inget vidare när kroppen sätter begränsningar. Hoppas att lite behandling gör nytta!
Mmm...
Du kommer inte bara rida på Täby då?
 
Sv: Dagens träningspass!

Hoppas kiropraktorn kan få det till att släppa!!

Det vanliga här- fyra hästar varav tre på banan och en i skogen! Imorgon blir det tre på banan. :)
 
Sv: Dagens träningspass!

Jodå, det satsar jag på! Om tränaren som det är tänkt att jag ska till kan ta emot mig och det passar med mitt schema och så så ska jag allt dit! :D
 
Sv: Dagens träningspass!

Ingen ridning idag. Rädd att jag börjar bli retlig och lättirriterad. Bortsett från förra helgen på Säve har det varit en misserabel månad ridmässigt...
:(
 
Sv: Dagens träningspass!

Hur går det för alla där ute?

Säsongstart närmar sig här och blev till två jobb och två canter idag. Har också hunnit med en runda i startboxarna i veckan. Samt att jag precis har betalt min licens så har nu officiellt dansk amatörlicens! :laugh:
 
Sv: Dagens träningspass!

Det blåste så mycket idag att min förhästryttarinna var rädd att hon skulle trilla av sin 15-åriga halvblodstant så vi fick ställa in...

Donna är en total prinsessa och travar runt så fint men vi har inte galopperat ännu - "banan" är fortfarande lite för ojämn och förhästen lite för pigg....

Men Donna växer ganska mycket så det är kanske lika bra, nu har hon blivit så stor att det inte är några problem för mig att rida henne själv. Hon är fin att rida och har gått ganska mycket som förhäst åt förhästen och det är helt OK med henne.:love:
 
Senast ändrad:
Sv: Dagens träningspass!

Härligt att läsa om prinsessan .Galoppera kan hon säkert ,det behöver hon inte träna på.
 
Sv: Dagens träningspass!

Härligt att läsa om prinsessan .Galoppera kan hon säkert ,det behöver hon inte träna på.

Hon tränar mycket på galopperandet utan sin matte på ryggen. En dag höll hon på att träna intervaller - gick längst ner i hagen och vände upp och sprang som en galning flera gånger.:love:

Skutt och shettisen bara flyttar på sig och ruskar på sina huvuden. :angel:
 
Sv: Dagens träningspass!

Nu har min kropp äntligen börjat samarbeta lite med mig igen, lyckades dra på mig en envis förkylning förra veckan också och låg däckad i 4 dagar..

Men igår körde det igång på riktigt, våran bana var äntligen ridbar!

Första jobbet gick det jätte bra med, tokfin nykomling i stallet!
Andra gick mindre bra, då fick jag rida pensionären i stallet.. och jag lyckades hålla honom 1 varv i trav och 2 varv då vi hackade, sen var det kört! Men jag vann till slut ändå :p
Tredje jobbet gick fint också, finfin 3 åring som ska ut i år! Fast min kropp var trött efter andra jobbet.. ;)
Och två turer i skogen!

Och idag vart det ett jobb på banan med ett litet monster.. han är expert på att försöka skaka av sina ryttare.. :p
Sen två turer i skogen!

Snart dags för första starten, torsdag smäller det.. och sen är det söndag! Äntligen är säsongen i gång :D
 
Sv: Dagens träningspass!

Kul att vara igång! :)

Jag hade tre snabbjobb igår och tre canterturer på tre tvååringar på banan idag.
Var länge sedan jag var så trött efter 1,5 varv som efter den första, han är visserligen inköpt på en breeze up men ska ändå drivas runt hela vägen, lägg til en obefintlig hals, en relativt liten häst, ensam på banan första gången i "fel varv"= väldigt konstig ridstil och väldigt jobbigt! :p

Lördag startar det för oss med två starthästar! :)
 
Sv: Dagens träningspass!

Tre skogsturer vart det idag innan en häst packades in och började resan mot Övrevoll.. :D

Håll tummarna allesammans!
 
Sv: Dagens träningspass!

Känns som man håller på att bli akterseglad! Allt detta cantrande överallt. Men har förhoppningsvis nu ett nytt och motiverande jobb på gång som tillåter mer tid på banan. Hoppas på ett positivt besked runt påsk...
 
Sv: Dagens träningspass!

Gillar hästägare med filmkamera! :D

Lätt arbete i måndags!

Jag på den mörka hästen och som information är fuxen inte nere på knä utan bestämmer sig för att hoppa skuggan från 400 m skylten trots relativt högt tempo... ;)

Dock ingen direkt stilstudie på mig iaf!
Kan iaf konstatera att jag verkligen borde böja mer på knäna och svanka i ryggen även om min stora säkerhetsväst gör att det ser lite värre ut än vad det är! :angel:
 
Sv: Dagens träningspass!

Hei Sei eleven, ostartad treåring kvalar på måndag! ;)

STOR (172 och växer... :crazy:), grön och valpig men när han kan hålla ordning på benen och koncentrera sig är han riktigt fin! :D
 
Sv: Dagens träningspass!

Mmm...
Såg trevligt ut. Ser man gärna mer av!
Fick fyra turer idag. Den första med ett friskt sto som inte ville nöja sig med att ligga trea i kön. När jag väl började få lite kontroll på henne började min sadel vandra bakåt. Blev att pulla upp vilket inte gjorde stoet mindre farttokig. Blev två snabba marksyningar med en omsadling i mellan.
Andra turen blev mer sansad inledningsvis. Trodde inte att det skulle gå så fort för hästen ville knappt skritta eller trava. Men galoppera ville han... !
Tredje turen blev inte mycket mer än tre varvs hackande då hästen inte skulle gå hårdare även om hon ville mer.
Fjärde turen blev med en åring ute i skogen.
En givande dag trots marksyningen i första turen...
:angel:
 
Sv: Dagens träningspass!

I går cantrade Donna två hela varv (2*300 meter) för första gången. Hon går som en liten klocka.:love:

Men sen bytte jag häst till Skutt och så red vi ut på en härlig tur i den ljusgröna bokskogen men tror ni inte förhästen, Napoli, lyckades trampa av sig en sko? Så nu får vi se vad vi kan hitta på till förhäst åt Donna idag. Vill att min förhästryttarinna ska testa Skutt, men hon är tveksam till det.:p
 
Sv: Dagens träningspass!

Hur är man egentligen funtad när man frivilligt hoppar upp på ett djur som gör runt 50-60 i timmen och försöker styra det fram över en galoppbana? Och det samtidigt som en eller flera andra försöker göra samma sak!
Fyra turer idag. En canter, ett snabbjobb (om än misslyckat) och två turer s skogen. Räcker långt för idag i alla fall!
 
Sv: Dagens träningspass!

Förhästryttarinnan fick rida Skutt i går och nu är hon FRÄLST. Fick locka med rosévin för att få ner henne!

För er som inte vet heter Skutt "Petit Minou" i programmet och hon har faktiskt varit först i mål tre gånger men är nu en underbar sällskapshäst!:love:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 195
Senast: yamyam
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var vi med på gruppträning igen i ridhuset. Eftersom vi har kommit igång litegrann nu och hindren var ganska låga i början kändes...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: miumiu
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 517
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
908
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp