Bukefalos 28 år!

Dagens träningspass!

Sv: Dagens träningspass!

Det var nog en gissning på häst till Fleur :)
Säg till om du behöver en egen häst i träning ;)
 
Sv: Dagens träningspass!

Det var nog en gissning på häst till Fleur :)
Säg till om du behöver en egen häst i träning ;)

Hej,
Jo, förstod det. Har ju varit lite hästar ute på auktion den senaste tiden. Fick själv en förfrågan om jag var intresserad av en del i en fin åring som jag dessutom skulle få rida när det blev dags. Men kände att det var lite tidigt för min del att äga häst..

För stunden handlar det mest om att få timmar på hästryggen. Skaffa mig rutin och erfarenheter. Så därför tar jag varje chans att rida med stort allvar. Givetvis gör jag det för att jag tycker det är fantastiskt roligt att få rida galopphästar med...
 
Sv: Dagens träningspass!

Dagens pass blev en skogsrunda med lite lugn trav och galopp. Hästen gick hur fint som helst. Sol och fint väder. Kändes lugnt och avslappnat. Kunde inte vara mycket bättre!
 
Sv: Dagens träningspass!

Man kan alltid vara med på en liten del i ett konsortium, det är jättekul! Jag har mer roligt med min 40-del i Tintin än med mina egna som bara bajsar och kostar pengar!;)
 
Sv: Dagens träningspass!

Man kan alltid vara med på en liten del i ett konsortium, det är jättekul! Jag har mer roligt med min 40-del i Tintin än med mina egna som bara bajsar och kostar pengar!;)

I det här fallet rörde det sig om halva hästen inledningsvis. Och jag blev oerhört glad över att bli tillfrågad. Hade jag bara befunnit mig i ett annat skede i "livet" hade jag gått in i det. Men jag vill känna lite mer trygghet i boende, jobb och inkomst än vad jag gör nu innan jag går in i ett delägarskap. Inte minst för att visa andra delägare respekt och förtroende.

Vill gärna bo nära hästarna jag rider. I det här fallet Kungsbacka. Och då får man fundera lite över "jobbsituationen" med. För tillfället bor jag lite "tillfälligt" i närheten av Varberg...

Sen handlar det lite om vilket målet är med delägarskapet. Är det en häst man skall vara med och rida själv så är det positivt så sett att man "alltid" har en häst att rida. Men det kan betyda att man inte får tid att rida andra hästar med. Och då känner jag att det motverkar mitt eget mål lite. Men når jag mitt eget mål då blir allt annorlunda. Då känns tanken med en egen häst eller ett delägarskap inte otänkbar!
:)
 
Sv: Dagens träningspass!

En av mina väninnor, också gammal amatörtränare, är delägare i en häst hos en tränare i Åsa (inga namn :angel:) och hon tycker det är perfekt. Hon kan rida honom när hon har lust och slipper oroa sig för något när hon inte har lust.

Jag har ridit Tintin några gånger och en av de andra delägarna har varit ute några helger och ridit honom. Samtidigt är vi många som kan tjata om hur duktig han var när han var tvåa i vad en delägare kallade en "pisselöpning" - själv föredrar jag "skitlöpning".:bump:

Det är kul med en blandning av hästtanter, spelfarbröder och allt däremellan!;)
 
Sv: Dagens träningspass!

För min del verkar den enda skillnaden på att vara ägare och vara anställd, att jag får betala istället för att få betalt. :cool:
 
Sv: Dagens träningspass!

Är alltid roligt när det finns en positiv inställning hos alla involverade. Allt går så mycket lättare då. Oavsett vad för löp hästarna startar i...
:laugh:
 
Sv: Dagens träningspass!

Uh, vad gör ni när det är så regnigt, blåsigt och mörkt som det är idag?
Har ni något ridhus att fly in i eller tvingar ni ut er själva och hästarna ändå? Fast det är kallt, blött och inte minst halt...
I somras var det för varmt att rida på dagen på det blev att vi red sent på kvällen. Eller om jag får säga det galopperade i mörkret. Gissa om man fick gå goda nerver och mycket förtroende för hästen...
Mvh. Bowman
 
Sv: Dagens träningspass!

ja jag har simtävlat på hög nivå och tävlat i thaiboxning, men jag totalt dör när jag rider min herre, efter ett par km träning darrar benen så att jag nästan dör, tycker det är mycket lättare när man rider fort då kommer liksom positionen mer naturligt.

jag tror inte på magsår, han tar sig inte tid att äta, tar en tugga kraftfoder går runt i boxen ett varv tittat ut genom fönstert kanske tar en tugga till osv.
han har fri tillgång på hösilage
60liter müsli
20liter hippo alfa
30liter betfor
3dl olja
b-vitamin
morötter/äpple

väldigt mycket mat alltså, det som är bra att han säkert har ökat 50kg i vikt under veckan då jag var sjuk.
Idag tappade herren en sko, lekte starthäst i hagen med kompisarna. han har flappskor för att han inte ska trampa av sig skorna men det klarade han så bra i alla fall.
 
Sv: Dagens träningspass!

Mmm...
Mycket cykling utan sadel... *s*

Jag red mycket lätt sits med korta läder. Var tungt i början men gav mycket styrka och balans. Sen är det väl lita andra muskler man använder med när man rider jämfört när man springer, cyklar eller simmar. Styrketräning, liggandes på sidan på golvet med vikter runt fotlederna. Och sedan höga benlyft kanske... ?

Mvh. Bowman
 
Sv: Dagens träningspass!

Mmm...
En häst vilar efter helgens lopp, den andra står i boxen med feber och den tredje skall till veterinären. Ser dåligt ut med ridtillfällen denna veckan. Hur har ni andra det?
Mvh. Bowman
 
Sv: Dagens träningspass!

Den nya hästen väntar bara på hovslagaren, sen blir det att rida jobb. Har börjat att jobba med åringarna, tänkte klättra upp på den ena i veckan.
 
Sv: Dagens träningspass!

Här är det snålt med allt vad träning heter, mer hjärngympa i skolan som inte involverar speciellt mkt galopphästar.. :(

Jag har behov för en häst att rida på eftermiddagar och kvällar när skolan börjar tidigt så jag inte hinner på morgonen. Måste bara vinna på lotto först... :p

Angående att hålla sig iform så blir det inte speciellt mkt nu under vintern då säsongen är i princip slut här i DK. Blir mkt unghästar att rida så långa läder och inte så fysiskt krävande. Håller mig dock i någorlunda flås genom handbollsträning och löpning. Cyklar dessutom mkt i vardagden vilket också ger grundkondition och lårmuskler. ;)

Förr i tiden körde jag också på mkt lättridning med korta läder men det sliter för mkt på knäna.

Angående att rida i mörker så red vi alltid ut första turen när det var beckmörkt i Frankrike. Man såg knappt när man fick möte (enda gg det var positivt att folk rökte på hästryggen.. :grin:), lagom spännande att ge sig av i en canter och upptäcka att någon hackar i snigelfart när du kommer över krönet, eller ännu värre att där står en människa mitt på banan! :crazy:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 081
Senast: yamyam
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var vi med på gruppträning igen i ridhuset. Eftersom vi har kommit igång litegrann nu och hindren var ganska låga i början kändes...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: miumiu
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 462
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
882
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp