Bukefalos 28 år!

dagis och sötsaker

Sv: dagis och sötsaker

Vad menar du att de borde dricka då?

Mina barn får alltid endast vatten att dricka på utflykter, förrutom de få ggr de åker skridskor, då får de varm choklad (hemmagjord) för att det är skönt med något varmt när man är ute en kall dag. Festis och saft får man på fest.

Vatten är väl alldeles utmärkt!

Jag menar ingenting, var har du fått det ifrån? Det är väl upp till varje familj att själv bestämma vad deras barn ska ha i sin matsäck? Eller?

Vår son fick en MER, han dricker aldrig söta drycker i vanliga fall och jag tyckte nog att han kunde få saft/juice när de nu skulle på utflykt.

Vid kalla dagars utflykter kommer han nog få just varm choklad eller te med mjölk med sig.

Men som sagt - det är upp till mig vad jag vill skicka med min son - om någon annan vill skicka med sitt barn vatten så är det ju deras ensak men varför då klaga på de andra föräldrarna som skickar med något annat?
 
Sv: dagis och sötsaker

Jag menar ingenting, var har du fått det ifrån? Det är väl upp till varje familj att själv bestämma vad deras barn ska ha i sin matsäck? Eller?

Vår son fick en MER, han dricker aldrig söta drycker i vanliga fall och jag tyckte nog att han kunde få saft/juice när de nu skulle på utflykt.

Vid kalla dagars utflykter kommer han nog få just varm choklad eller te med mjölk med sig.

Men som sagt - det är upp till mig vad jag vill skicka med min son - om någon annan vill skicka med sitt barn vatten så är det ju deras ensak men varför då klaga på de andra föräldrarna som skickar med något annat?

Jag undrade bara vad du ansåg man kunde ha med som dricka, och nu förstår jag att du tycker att festis och saft är bra. Det tycker inte jag, inte till en sådan grej som utflykter som är varje vecka.

Jag tycker också att det är bra att fröknarna på min sons skola har regler för vad som inte är OK att ha med i matsäcken, och festis, saft, och andra söta saker (risi-frutti mm) är inte tillåtet. Jag misstänker att barnen är tillräckligt upplivade som dom är på utflykten-utan sockerkick.
 
Sv: dagis och sötsaker

Jag undrade bara vad du ansåg man kunde ha med som dricka, och nu förstår jag att du tycker att festis och saft är bra. Det tycker inte jag, inte till en sådan grej som utflykter som är varje vecka.

Jag tycker också att det är bra att fröknarna på min sons skola har regler för vad som inte är OK att ha med i matsäcken, och festis, saft, och andra söta saker (risi-frutti mm) är inte tillåtet. Jag misstänker att barnen är tillräckligt upplivade som dom är på utflykten-utan sockerkick.

Nu lägger du ord i min mun. Var någonstans har jag skrivit att festis och saft är BRA? Dock var det nu det han fick - sen är det inte säkert att han får det varje vecka. Dock tycker jag att vatten är väl lamt till utflykt. Det dricker vi hemma dagligen (vi dricker bara vatten och mjölk här och ibland juice till frukost) men det är ju som sagt var och ens ensak att bestämma själv. Det som stör mig är de föräldrar som har tunnelsyn men sen har mage att klaga på andra.
 
Sv: dagis och sötsaker

Alltså okej att man inte skall proppa i ungarna socker, men någon slags rim och reson måste det ju finnas... klart man måste få ta något någon gång :crazy:

Jo men precis, herregud jag blir mörkrädd av vad vissa skriver i den här tråden. Barnen dör väl inte av att äta en kaka nån gång då och då?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 276
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 897
Senast: hollypolly
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 251
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 122
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp