Dammallergi? Hjälp! (Långt-hoppas ni orkar läsa)

Sv: Dammallergi? Hjälp! (Långt-hoppas ni orkar läsa)

Vad skönt att han är bättre! Har ni varit på klinik och kollat eller bara fått medicin?
Min har aldrig bukandats eller nåt sånt iaf - hur ser det ut egentligen när de gör det? Så jag vet vad jag ska kolla efter...
 
Sv: Dammallergi? Hjälp! (Långt-hoppas ni orkar läsa)

Näpp vet. sa att det var en god prognos o han tyckte inte att vi behövde åka till klinik om det inte blev värre :)
magen rör på sig :D

När fick medicin senast?
 
Sv: Dammallergi? Hjälp! (Långt-hoppas ni orkar läsa)

När fick medicin senast?

Vet inte riktigt hur du menar med det, men min äter iaf medicin just nu. Har fått Ventipulmin i 4 veckor, Fabrol i tre, Hippotrim i 5 dagar (pga infektionen) för 2 veckor sedan och ska nu få en till burk Ventipulmin och så Fabrol under den tiden hon äter det och en kur Hippotrim till. Hjälp vad mycket! Tur att man har ett matvrak till häst som glatt äter upp medicinen!
 
Sv: Dammallergi? Hjälp! (Långt-hoppas ni orkar läsa)

aha oj missade det helt :o men nu har jag läst igenom texten helt ;)

Magic hade iaf nåt pulver det e det jag tror gör att han "slemar" så mkt nu sen så fick han nånting på pumpflaska för infektionen o vi ska köpa alger oxå :)
 
Sv: Dammallergi? Hjälp! (Långt-hoppas ni orkar läsa)

jag har en häst som för flera år sen fick kronisk bronkit efter ett år då det var så fuktigt att höet blev dåligt... han hostade upp gul-gröna slembollar så vi åkte till klinik o de spolade lungorna o han fick stå kvar en vecka för behandling...

så när vi kom hem så bytte jag ut allt spån mot torv o höet byttes mot hösilage... så i dag är han helt symtomfri o jag rider honom för fullt... har eget stall och det är varmstall med bra ventilation... så med lite justeringar så funkar det säkert för din häst också...

sommartid äter min pålle hö eftersom han inte får gå på bete pga. att han haft fång för flera år sen... o det blöter jag och det funkar bra sålänge han går ute dygnet runt... men såfort jag tar in honom på nätterna så börjar han hosta även om höet är blött så då e det bara hösilage som gäller...
 
Sv: Dammallergi? Hjälp! (Långt-hoppas ni orkar läsa)

Vad skönt det är att läsa om alla som det gått bra för!

Tack för att ni svarar!
 

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
629
Senast: Murray
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 494
Senast: Morces
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
639
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp