”De som jobbar hos mig får väldigt mycket hjälp med sina hästar”

Det finns inackorderingsstall som tar 10 000, och har stallet i princip fullt, tillräckligt fullt för att allt ska gå runt vitt. Det beror som sagt på hur köpstarka kunder man har. Det betyder inte att de som arbetar där är miljonärer, bara att kunderna har pengar. Och betalande medryttare.

Sen finns det ju uppenbarligen en del pengar att göra på juniorer och YR med föräldrar som kan betala. Det är väl det segmentet som t ex Tullstorp, Jump Club och Stall Bengtsson Kristoffersen vänder sig till i en del av sin verksamhet.

Eftersom ridsporten inte är subventionerad att tala om, så gäller ju marknadslogiken där likadant som för all annan affärsverksamhet. Vill man sälja en dyr produkt får man se till att ha köpstarka kunder. Går det inte runt får man hitta en annan väg, det är ju samma för alla företag.

Jag håller givetvis med dig men även många av de stallen med köpstarka kunder erbjuder slavpengar och arbete mot bostad/träning.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
786
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 543
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
2 626
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 738
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp