Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra men kort dejt idag. Han var väldigt ursäktande över att han hade en träningstid att passa, men jag tyckte bara det var enormt skönt med nån som tränar en del och fattar att livet blir inrutat då. Jag har ju själv ett långpass inbokat idag så det passade mig utmärkt 😁
Kunde också ha rak och öppen kommunikation om vad vi är ute efter som FWB. Provpussades lite försiktigt hejdå, har skrivit kort med varandra efteråt. Vi är överens om att träffas igen nästa vecka och utforska benefits.
 
Alltså... Förra gången jag tog tag i att leta partner så hade jag någon form av okänd deadline eftersom jag tänkte att jag förmodligen ville ha barn, och då hade jag inte obegränsat med tid. Därför piffade jag till mig, tog lite bilder, skrev en genomtänkt presentation och kastade mig ut. Rädd men snabb och effektiv, typ.

Nu är jag inte alls intresserad av barn (och det är tur för det vore eventuellt för sent) utan känner bara att det nog vore roligare att inte vara ensam. Men det har ju ingen deadline, så jag gör... typ ingenting. Eller jo lite piffande, men långsamt och ofokuserat. Jag är inte nöjd med hur jag ser ut men tydligen inte missnöjd nog för att ta tag i det?

Hur som helst: Under tiden finns det en potentiell kandidat i närheten. Jag är rätt osocial och träffar knappt folk utom i jobbsammanhang. Vi hade ett längre projekt tillsammans för några månader sedan, sen har vi haft en av två uppföljningar och nu ligger det på mig att boka in den sista uppföljningen. Sen kommer vi mest troligt aldrig att ses igen. Vi hade väldigt trevligt under projektet men jag var mentalt under en sten (och extremt opiffig) och tog ganska lång tid på mig att ens bli intresserad. Jag tror att han kan vara singel, men huruvida han är intresserad är svårt att avgöra eftersom båda är ganska socialt awkward.

Borde jag göra något med det? Eller är hela intresset bara ett desperat försök att slippa göra hela nätgrejen? Inser att ingen egentligen kan svara men på sätt och vis hjälper det att tänka högt.
 
Alltså... Förra gången jag tog tag i att leta partner så hade jag någon form av okänd deadline eftersom jag tänkte att jag förmodligen ville ha barn, och då hade jag inte obegränsat med tid. Därför piffade jag till mig, tog lite bilder, skrev en genomtänkt presentation och kastade mig ut. Rädd men snabb och effektiv, typ.

Nu är jag inte alls intresserad av barn (och det är tur för det vore eventuellt för sent) utan känner bara att det nog vore roligare att inte vara ensam. Men det har ju ingen deadline, så jag gör... typ ingenting. Eller jo lite piffande, men långsamt och ofokuserat. Jag är inte nöjd med hur jag ser ut men tydligen inte missnöjd nog för att ta tag i det?

Hur som helst: Under tiden finns det en potentiell kandidat i närheten. Jag är rätt osocial och träffar knappt folk utom i jobbsammanhang. Vi hade ett längre projekt tillsammans för några månader sedan, sen har vi haft en av två uppföljningar och nu ligger det på mig att boka in den sista uppföljningen. Sen kommer vi mest troligt aldrig att ses igen. Vi hade väldigt trevligt under projektet men jag var mentalt under en sten (och extremt opiffig) och tog ganska lång tid på mig att ens bli intresserad. Jag tror att han kan vara singel, men huruvida han är intresserad är svårt att avgöra eftersom båda är ganska socialt awkward.

Borde jag göra något med det? Eller är hela intresset bara ett desperat försök att slippa göra hela nätgrejen? Inser att ingen egentligen kan svara men på sätt och vis hjälper det att tänka högt.
Du kan ju börja med att snoka rätt på honom på ratsit och se så han åtminstone bor ensam, så kanske det hjälper dig att se om du vill göra ett försök eller inte? :) Om du ska visa intresse, var väldigt försiktig och ödmjuk (som du säkert redan tänkt!) då många ju varit i situationer där ett nej eller ”kanske” inte riktigt respekterats 😅
 
Alltså... Förra gången jag tog tag i att leta partner så hade jag någon form av okänd deadline eftersom jag tänkte att jag förmodligen ville ha barn, och då hade jag inte obegränsat med tid. Därför piffade jag till mig, tog lite bilder, skrev en genomtänkt presentation och kastade mig ut. Rädd men snabb och effektiv, typ.

Nu är jag inte alls intresserad av barn (och det är tur för det vore eventuellt för sent) utan känner bara att det nog vore roligare att inte vara ensam. Men det har ju ingen deadline, så jag gör... typ ingenting. Eller jo lite piffande, men långsamt och ofokuserat. Jag är inte nöjd med hur jag ser ut men tydligen inte missnöjd nog för att ta tag i det?

Hur som helst: Under tiden finns det en potentiell kandidat i närheten. Jag är rätt osocial och träffar knappt folk utom i jobbsammanhang. Vi hade ett längre projekt tillsammans för några månader sedan, sen har vi haft en av två uppföljningar och nu ligger det på mig att boka in den sista uppföljningen. Sen kommer vi mest troligt aldrig att ses igen. Vi hade väldigt trevligt under projektet men jag var mentalt under en sten (och extremt opiffig) och tog ganska lång tid på mig att ens bli intresserad. Jag tror att han kan vara singel, men huruvida han är intresserad är svårt att avgöra eftersom båda är ganska socialt awkward.

Borde jag göra något med det? Eller är hela intresset bara ett desperat försök att slippa göra hela nätgrejen? Inser att ingen egentligen kan svara men på sätt och vis hjälper det att tänka högt.
Som du själv säger så är det bara du som kan avgöra. Men för att gå till mig själv när jag skulle träffa dejten första gången så sa hon på mess att hon inte var speciellt vacker. Ja vadå sa jag. Hon hade sett sig själv i spegeln på morgonen. När vi sen träffades så var hon så söt så jag föll pladask :laugh:.

Så även om du inte piffar upp dej kan det gå vägen iaf ;). Gör du ett försök om du nu känner för det. Man kan ju inte få mer än ett nej eller nått i den stilen
 
Du kan ju börja med att snoka rätt på honom på ratsit och se så han åtminstone bor ensam, så kanske det hjälper dig att se om du vill göra ett försök eller inte? :) Om du ska visa intresse, var väldigt försiktig och ödmjuk (som du säkert redan tänkt!) då många ju varit i situationer där ett nej eller ”kanske” inte riktigt respekterats 😅
Tack! Det är ingen annan vuxen skriven på adressen i alla fall. Och jag skulle absolut vara försiktig och snabb med att respektera ett eventuellt nej.
 
Jag har avinstallerat Tinder nu. Det har gått fort men samtidigt går det inte för fort. Vi har träffat varandras "viktigaste" personer och det känns bra. Vi pratar lite skojsamt och avslappnat om hur vi ska göra när jag flyttar dit fast båda två är lika medvetna om att det ligger i framtiden i så fall. Nu är det andra helgen i rad han är hos mig på "heltid" och vi har bokat in en helg då det kommer ske en kattnappning och tjejerna får följa med till hans hus. Min goa Pontus. Ikväll ska vi på spelkväll hemma hos min mamma och jag tror att det kommer bli riktigt kul. Jag är så oerhört hoppfull att det kommer bli vi.
 
Alltså... Förra gången jag tog tag i att leta partner så hade jag någon form av okänd deadline eftersom jag tänkte att jag förmodligen ville ha barn, och då hade jag inte obegränsat med tid. Därför piffade jag till mig, tog lite bilder, skrev en genomtänkt presentation och kastade mig ut. Rädd men snabb och effektiv, typ.

Nu är jag inte alls intresserad av barn (och det är tur för det vore eventuellt för sent) utan känner bara att det nog vore roligare att inte vara ensam. Men det har ju ingen deadline, så jag gör... typ ingenting. Eller jo lite piffande, men långsamt och ofokuserat. Jag är inte nöjd med hur jag ser ut men tydligen inte missnöjd nog för att ta tag i det?

Hur som helst: Under tiden finns det en potentiell kandidat i närheten. Jag är rätt osocial och träffar knappt folk utom i jobbsammanhang. Vi hade ett längre projekt tillsammans för några månader sedan, sen har vi haft en av två uppföljningar och nu ligger det på mig att boka in den sista uppföljningen. Sen kommer vi mest troligt aldrig att ses igen. Vi hade väldigt trevligt under projektet men jag var mentalt under en sten (och extremt opiffig) och tog ganska lång tid på mig att ens bli intresserad. Jag tror att han kan vara singel, men huruvida han är intresserad är svårt att avgöra eftersom båda är ganska socialt awkward.

Borde jag göra något med det? Eller är hela intresset bara ett desperat försök att slippa göra hela nätgrejen? Inser att ingen egentligen kan svara men på sätt och vis hjälper det att tänka högt.
Har sovit på saken och kommit fram till att mitt framtida jag aldrig skulle förlåta mig om jag inte i alla fall testar att ragga lite på honom. Verkar dessutom ganska knäppt att dra igång ett helt nätdejtingprojekt för att försöka hitta någon som ... checkar alla boxar som han också redan gör. :crazy: Förutsatt att han är singel då.

Men lite läskigt är det att vilja ha en partner, se någon i verkligheten och bara "den där kanske!" som på 1700-talet. :angel: Det finns ju fördelar med att fråga chans i olika led via mobilen istället.
 
Har sovit på saken och kommit fram till att mitt framtida jag aldrig skulle förlåta mig om jag inte i alla fall testar att ragga lite på honom. Verkar dessutom ganska knäppt att dra igång ett helt nätdejtingprojekt för att försöka hitta någon som ... checkar alla boxar som han också redan gör. :crazy: Förutsatt att han är singel då.

Men lite läskigt är det att vilja ha en partner, se någon i verkligheten och bara "den där kanske!" som på 1700-talet. :angel: Det finns ju fördelar med att fråga chans i olika led via mobilen istället.

Jag hejjar på dig!!
 
Vi hade en fantastisk fin dag. Perfekt väder och en del aktiviteter som vi gjorde. Så nu skulle vi avsluta kvällen med en film i soffan. Men efter en kort stund somnar hon i mitt knä :love:. Vad gör jag nu? Ska jag väcka henne eller bädda ner henne i soffan, lägga en filt över henne och skriva en lapp o tacka för en fin dag och lägga den på bordet och dra mig hemmåt. Eller ska jag se klart filmen själv o se om hon vaknar till senare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Unafraid
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 112
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
793
Senast: Bison
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp