Dejtingtråden del 37

Är det avståndet och barn som gör att du funderar på att ställa in, eller är du osäker på hur intresserad du är av honom?

Mitt liv var typ kaos innan jag träffade US och jag var inte helt övertygad om att jag ville gå på dejten, men han hade ansträngt sig och fixat biljetter till Sveriges bäste artist för min skull plus ordnat en flygresa för att ses så jag åkte dit, och det var ett av de bästa besluten jag har tagit i hela mitt liv. Visst, det är krångligt att bo i olika länder och vi har en del att lösa, men på sikt kommer vi att lösa det. Jag träffade äntligen rätt person, mitt i allt elände som var då, och han var jättefin och såå tålmodig trots att jag mer eller mindre var ett mentalt vrak. 😍

Förstår att det är jobbigt när kläderna inte vill passa (har själv haft en sådan period då det kändes som att jag hade fyra olika storlekar i garderoben) men du har väl mer betydelsefulla kvaliteter än yttre sådana? 😊

Säger magkänslan nej - ställ in. Man är inte tvingad att gå på en dejt bara för att man tidigare sagt ja. Ska någon resa 3 h kan det dock vara snällt att ställa in i så pass god tid att den andra inte behöver göra onödiga utlägg eller får vända på vägen.

Är du nyfiken på honom - gå. De allra flesta vuxna människor är mer intresserade av en persons insida än utsida. ❤️
Jag går liksom in lite för helhjärtat om jag gillar en person. Och det är väl det jag är rädd för.

Jag vet inte hur jag ens skulle orka att pendla då jag nyligen (1år sen) gjorde det 2,5 timma enkel till jobb 2-3 gånger i veckan.

Jag är nog bara rädd.

Ja jag tänkte ställa in i tid. Vet att han åker pga jobb då han ibland jobbar här så tror inte han åker primärt för min skull.

Jag går nog händelser i förväg och är van att det är upp till mig att lösa saker.
Så har de varit i relationer både romantiska, vänrelationer och familj.
 
Jag går liksom in lite för helhjärtat om jag gillar en person. Och det är väl det jag är rädd för.

Jag vet inte hur jag ens skulle orka att pendla då jag nyligen (1år sen) gjorde det 2,5 timma enkel till jobb 2-3 gånger i veckan.

Jag är nog bara rädd.

Ja jag tänkte ställa in i tid. Vet att han åker pga jobb då han ibland jobbar här så tror inte han åker primärt för min skull.

Jag går nog händelser i förväg och är van att det är upp till mig att lösa saker.
Så har de varit i relationer både romantiska, vänrelationer och familj.
Om han ändå ska till din ort för jobb så får du ju mer tid på dig att fundera över hur det känns. Han kanske till och med tycker att det skulle kännas ok att pendla lite mer om det skulle bli så, i och med sitt jobb?

Havet är dock fullt av fisk, även om det inte alltid känns så, så känns det inte rätt så gör det inte och då är det bara att leta vidare. Man får pausa ganska många gånger i dejtandet för att orka kämpa vidare, men till slut dyker förhoppningsvis den där rätta personen upp innan man har behövt pussa alltför många grodor … :angel:
 
Den fina har barn, 3 st tom 😅
Jag är ju extremt anti barn men dessa är rätt stora och självgående och bot hos honom varannan vecka. Den veckan jobbar jag kväll och han går ständig dag så vi skulle ändå inte kunna ses.
Eftersom jag absolut inte vill bo med någon ändå så känns det just nu som ett ickeproblem. Vi bor skapligt nära varandra, han har en väldigt bra relation med sitt ex (har en kollega som känner henne 😁)
Så ja, just nu stör det mig inte alls. Han är en rastlös person som behöver aktivera sig mycket. Jag är likadan, skulle aldrig palla med någon som är bästis med sin soffa 😆
 
Jag hade aldrig orkat med nån som vill göra saker hela tiden. Jag är trött.

Vill typ hitta nån som vill skeda och kolla på film! 😂
Eller huuuuuuur.
På grund av pågående uppbrott så skapade jag en profil på HP av ren nyfikenhet och jag blev helt matt. Varför vill man göra så mycket? ”Ta en tur med båten, laga mat ihop, åka på semester”. Om man är en åksjuk hemmakatt som lever på mat som tar 3 min i mikron då? 😇 Äter hellre en stor skål med glas än är tillsammans med någon som är så aktiv 😅
 
IMG_9825.jpeg

Sympatisk.
 
Eller huuuuuuur.
På grund av pågående uppbrott så skapade jag en profil på HP av ren nyfikenhet och jag blev helt matt. Varför vill man göra så mycket? ”Ta en tur med båten, laga mat ihop, åka på semester”. Om man är en åksjuk hemmakatt som lever på mat som tar 3 min i mikron då? 😇 Äter hellre en stor skål med glas än är tillsammans med någon som är så aktiv 😅
Exakt så! 😂
 
Jag går liksom in lite för helhjärtat om jag gillar en person. Och det är väl det jag är rädd för.

Jag vet inte hur jag ens skulle orka att pendla då jag nyligen (1år sen) gjorde det 2,5 timma enkel till jobb 2-3 gånger i veckan.

Jag är nog bara rädd.

Ja jag tänkte ställa in i tid. Vet att han åker pga jobb då han ibland jobbar här så tror inte han åker primärt för min skull.

Jag går nog händelser i förväg och är van att det är upp till mig att lösa saker.
Så har de varit i relationer både romantiska, vänrelationer och familj.
Kommer han alltså ha svårt att åka till dig pga lång resa och barnen?
Personligen hade jag isf valt bort. Ska man träffa någon som bor långt bort tycker jag iaf att det ska vara så att båda åker lika mycket.
Eller att den personen är ok med att vara den som pendlar mest.

När jag började träffa min nya partner sa jag direkt att jag inte komma kunna sova hos honom eftersom jag inte vill lämna min katt ensam på nätterna. Han åkte till mig hela tiden tills jag kände att vi kunde testa att låta katten följa med hem till honom. Annars hade det aldrig blivit något mellan oss😅

Dock inga långa avstånd, så inte riktigt samma sak. Men vill mest trycka på att det faktiskt är ok att inte vilja vara den som pendlar en massa!
 
Kommer han alltså ha svårt att åka till dig pga lång resa och barnen?
Personligen hade jag isf valt bort. Ska man träffa någon som bor långt bort tycker jag iaf att det ska vara så att båda åker lika mycket.
Eller att den personen är ok med att vara den som pendlar mest.

När jag började träffa min nya partner sa jag direkt att jag inte komma kunna sova hos honom eftersom jag inte vill lämna min katt ensam på nätterna. Han åkte till mig hela tiden tills jag kände att vi kunde testa att låta katten följa med hem till honom. Annars hade det aldrig blivit något mellan oss😅

Dock inga långa avstånd, så inte riktigt samma sak. Men vill mest trycka på att det faktiskt är ok att inte vilja vara den som pendlar en massa!

Ja jag har något slags utgångsläge och autopilot på att det till 90% är jag som jobbar för en relation och det måste jag komma från.

Barnen är vuxna vad jag förstått det som så de verkar relativt självgående.

Det var han som skrev efter jag gjort en presentation vart jag bor 🙂 så jag antar att han inte ser några problem. Vi får se
 
Vi är nog varandras motsatser! 😁😂

Troligen 😆
Jag är en bordercollie utan avknapp 😆
Jävligt effektiv och bra så länge jag har en uppgift. Sjukt speedad och jävligt jobbig när jag inte har det 🙄
Jag behöver någon som håller samma tempo och säger fan vad kul till allt jag vill göra 😁
När jag berättade för den fina svarade han bara, då förstår jag varför du ser så vältränad ut 😄
 
BERÄTTA MER!!
tack för förhand 😁

Alright! :D
Det var 1,5 månad sen vi sågs första (och enda gången), och en månad av "jo, vi ska göra det här", så jag funderade väl lite på om det faktiskt skulle bli av. Det blev det!

Sjukt förvirrande efter mina år i celibat, och jag var lite orolig eftersom jag blivit väldigt kräsen med partner, men det var helt i onödan visade det sig!

Vet inte vad varken jag eller han vill med framtiden, det visar sig väl efter ett tag...
 
Alright! :D
Det var 1,5 månad sen vi sågs första (och enda gången), och en månad av "jo, vi ska göra det här", så jag funderade väl lite på om det faktiskt skulle bli av. Det blev det!

Sjukt förvirrande efter mina år i celibat, och jag var lite orolig eftersom jag blivit väldigt kräsen med partner, men det var helt i onödan visade det sig!

Vet inte vad varken jag eller han vill med framtiden, det visar sig väl efter ett tag...

Vad fint ❤️
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 535
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
398
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
554
Senast: Krystalline
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
775
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp