Bukefalos 28 år!

Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

...ja det gör vi :laugh:

Tack för era vänliga ord och omdömen :)
Det är roligt att få följa allas bebisar...från små skrangliga "ankor" till vackra "svanar".
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kverulanten: Jisses vad fin eran lilla fux är! Hoppar ju hur käckt som helst! Skönt att se att det är nån mer i "vår" genre som inte har kommit så långt än...vi har ju hoppat terräng 3 ggr men det känns som om banhoppningen är den som måste övas mest nu. Har startat 1 pay and jump på 70 o det gick ju bra.

carre_10: Det låter som du iaf måste ha nån som leder första gången du ska upp så det inte händer nån olycka.

happyrider: HERREGUD! Men så himla typiskt en bäbis att inte klara upp det hela...du har antagligen ännu mer ont idag o han med men skönt iaf att du tog om hindren direkt.

SnigelEffekt: Vad skönt att du själv täcker upp alla fel o brister i dina bilder så ingen annan behöver göra det...:rofl: buke i ett nötskal!
Jag tänker inte klanka ned alls på dina bilder utan istället tycker jag det ser kanon ut! Med tanke på den korta tiden du haft hästen så får du vara nöjd tycker jag.:banana:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Idag känner jag mig som överkörd av tåget:), öm i hela ryggen. Stackars hästen känner säkert likadant. Hade inne honom idag och gick igenom honom så gott jag kunde + gav honom en rejäl rykt. Ska nog be min ET att kolla över honom...

Carre: Vilket elände... Stackars pållen med all sin energi. Tror som novali, ha absolut någon med dig som håller i när du ska börja skritta honom. För bådas skull... Lycka till.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

kl

Idag skulle Jackie (och wbannas häst) löshoppas.
Jackie skulle få hoppa SMÅ hinder för att se om hon hade ont (=då hade hon antagligen inte hoppat). Men ont verkade hon inte ha för hon bockade som en tok, vägrade hoppa kryssen och tog avspärrningen på 120 ist med glädje :crazy:
Jaja, hoppa kan hon iallafall.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

ojdå, vart fart på kusen hör jag. Hoppas det gick bra.

happyrider: :eek: Gisses vilken start på er hoppkarriär. Tur att det inte hänt mig (hoppas verkligen att jag aldrig behöver uppleva det heller.) jag hade INTE tagit det så lugnt som du verkar ta det.
Sköt om er och ta det lugnt med blåmärkena.

På torsdag om det är bra väder (inte halkrisk) så ska vi få prova på lilla terrängbanan på ridklubben :bump:. Det blir sista träningen, sen väntar tre v. välförtjänt vila för fröken.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Min vilar en vecka nu....jag är ändå sjuk så...
försökte mata honom med apelsiner idag, tyckte han inte om. :D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Har faktiskt också vilat min och idag fick hon ett rött pip-djur till sällskap. Han heter Rhonaldo och är två år;).
Hagbilder kommer härifrån också om jag får tilll nå´t där hon inte beter sig som en gammal bitch mot honom..

Håll tummarna för imorgon rider jag pay`n jump fast det blir på dotterns/famljens;) lilla gula flodhäst...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

kl.

Jackie började protestera mot slutet av passet genom att stegra vid dörren.
Hon verkade allmänt besvärad. Vet inte om hon var trött psykist eller fysiskt. Lika bra att kolla henne direkt så det blir att ringa vet imorgon.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Låter som en bra tanke! Min häst som du nog läst om, vilar strikt! Han visade en gr på böjprov o det visade sig vara illa! Kolla upp tjejen o lycka till!:)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Har faktiskt också vilat min och idag fick hon ett rött pip-djur till sällskap. Han heter Rhonaldo och är två år;).
Hagbilder kommer härifrån också om jag får tilll nå´t där hon inte beter sig som en gammal bitch mot honom..

Håll tummarna för imorgon rider jag pay`n jump fast det blir på dotterns/famljens;) lilla gula flodhäst...

Röda pipdjur bör hålla sig UTANFÖR vackra fuxstons hagar fattar du väl!:D Jag släppte in en stackars 2-åring till min Bruna o jisses frid...den lilla fick sova i skogen 2 dgr innan hon nådigt fick audiens o tillåtelse att beta 10 meter bakom Majken...:grin: Men nu har jag släppt ytterligare beteshästar i stora hagen, har enormt med bete som jag måste få nedbetat, så Majken är tillbaka i andra hagen med ponnyn till efter lördag. För på lördag ska vi tävla Startfälttävlan o sen är det vila i 2 veckor!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

kl

Ny underbar hovslagare kom ut idag, dock betedde sig madam som ett litet monster och det blev bara fram som blev skodd. Hon körde rejäla kosparkar rakt mot stackars hovis dom dock tog allt med ro och var så lugn och fin mot henne. Så nästa vecka blir det ett nytt försök med bak på damen...Då ska hon motioneras innan så hon är rejält trött!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Nä, men hur kul lät inte det då med startfält-tävlan..
Lycka till!!!
Jag ska nog iof sig hålla mig från allt vad tävlingsmässiga former då jag glömde cr banan bägge rundorna på tjocka gul..
Hade fullt upp med att hitta bjudning ( läs fart öht;) )vilket jag slipper på röda..

mins kompis är ju vallack och lite rolig är han nog också..I morse sussade dom sött jämte varandra:).
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tvärtom! Du behöver tävla ofta mycket o länge för att öva upp minnet förstår du väl!:D

Jag glömde banan på träningen fast jag hade hoppat den 3 minuter innan i trav....:o
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

kl.

Nu har vi genomfört vår första hoppträning tillsammans!
Gick riktigt bra och var såå kul.
Med tanke på vad som hände i söndags så tog vi det lite försiktigt men fick bla. hoppa 5 1/2:a och upplevde för första gången det här "suget" mot hindret. Visst har han haft bjudning innan men idag föll poletten ner ytterligare ett steg...:)
Bestämde med tränaren att vi kör ett pass nästa vecka också men sen blir det 3 veckors vila för min duktiga häst.:love:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

kl

Idag kom vet och hon sa väl ungefär vad jag trodde.
Jackie var halt igen och kommer kunna promenadridas i skritt rakt fram resten av livet.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

men...det låter lite väl hårt kanske? att dömma en 4 åring till att bara skrittas för resten av livet? har hon blivit kollad på klinik eller är det en gårdsveterinär?

tråkigt iaf! :-/
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag vet inte om hon blivit kollad på klinik men jag tror dom kollade henne.
Det var vad hon sa för hon var så pass dålig. Hon har blivit sämre efter en finadyne kur. Känns ändå inte så kul att ha en så pass förstörd 4 åring.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

nej det kan jag hålla med om...inte roligt när det krånglar när dom är så unga!

så vad händer nu för eran del?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 519
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2
Svar
28
· Visningar
561
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: warg
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp