Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Samma har, min ligger val framme i hoppningen men valdigt langt efter i dressyrarbetet.

Nightwish & Dressyrteamet: jattefina bilder, vad duktiga ni ar!

Idag skulle vi akt med barnens ponny till en "fun show" dar de skulle tavlat i de eminenta klasserna "sotaste valack" och "basta familjeponny" :D men Chloe vaknade med 38 graders feber efter att ha hostat hela natten sa det blev installt.
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Mjo, för det mesta.. men förra tävlingen (1,10m) i Dagstorp var inte så lyckad
Har inte visat filmen ifrån den tävlingen än...
Men den kommer nu...

*delvis knapp*
Film från förra tävlingen i Dagstorp...
http://youtu.be/uTdcvLhqMkI

(om ni undrar varför filmen skakar i slutet är det för att min mamma inte kan hålla sig för skratt:grin:)
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Kan även slänga ut filmen från igår, när vi tävlade i Åstorp

Felfri i både 1,00m och 1,10m:banana:
http://youtu.be/wc2P-rLzJMw

Nu kommer Bellis att gå på sommarvila i 3 veckor och jag sticker till Falsterbo på fredag och hjälper till med banbyggnaden.:D
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Fast det gör han ju INTE! Tkr det är stor variation här i tråden vilket är väldigtroligt. Jag kan också känna mig stressad och tycker att jag har dåliga förutsättningar att göra min häst rättvisa men å andra sidan;)..HON lider nog inte ( får vi hoppas:crazy:..)
Nu önskar jag bara att allt ska se bra ut vid återbesöket, viktigaste av allt att hon blir frisk. Kan ju i inte säga varken bu eller bä innan åb och efter ev. igångsättning vilket är lite frusterande..Ser ren ut när hon taktar bredvid mig när vi är ute och går iallafall..

Grattis till Nightwish och dressyrteamet med fina resultat på dito hästar:)!
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Tack alla! och grattis till er andra som varit ute o tävlat nu, oavsett om resultatet blivit bra eller sämre. Att ha roligt med våra hästar är ju det allra viktigaste!

Eftersom vi redan blivit bedömda så vågar jag lägga ut filmen från tävlingen...det va ett bra tags sen jag visade honom. (o mkt mer ska tränas på, vi ska leta efter en till tränare i höst så vi kommer träna för 2 olika...)
film

Idag fick han skrittas ute bland alla bitande bromsar en sväng i skogen. Eller är det blinningar vissa säger att det heter.
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Kl
Skönt att det är fler än jag som inte är så långt komna...

En bekant sa till mig härom veckan att min häst är som en fyraåring utbildningsmässigt, hon sa att en femåring ska vara klar för LA...:mad:
...och det är min INTE.
Jag och en kompis har lovat varandra att rida LB:1 i november på JFKs lokala dressyrtävling (hon har också en femåring) så det är mitt dressyrmål!!

Men hur som helst, man får inte glömma att ha roligt på vägen....det är iallafall därför jag har häst!!:banana:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

haha...din bekant ska bara veta att det där skiljer sig från olika individer, Min förra häst reds in som 5 åring :D
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Jo, det förstår jag men tror hon syftar på de som ska gå championatet, för det rids väl i LA.

Din häst såg väldigt fin ut på filmen, han har utvecklats fint...
Skulle nästan gissa att han var äldre:), men jag jämför ju med min:o.
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Ja, om man ser det så ja. Men det är lite dumt att tänka på det sättet eftersom alla hästar är så olika. Man ska inte känna att hästen ligger efter om den inte är redo för den uppgiften som 5 åring. :laugh:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Jag tittade och tittade på din film och tänkte att: oj, den tjejen har höga krav om hon tycker det var dåligt.
Hästen hoppar ju som en klocka men sen såg jag ju i slutet att det blev ett par kråkhopp, men herregud resten var ju skitbra!!:bow:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Happy du har ju barn så då vet du att barn oftast gör 1 sak först, dvs om dom pratar tidigt så går dom sent o vice versa. Din häst hoppar ju kanon! Har genomfört startfälttävlan t ex o hoppade super fint på banan på kvaliten. Dressyrteamet o Avel har satsat på dressyren o tränat det mest så deras "barn" är duktiga på det men inte lika bra i hoppningen än. Samma med Majken, hon går verkligen inte bra i dressyren men är en klocka i hopp o terräng.

Jag tror inte man ska försöka trycka in alltför mycket info i huvudet på dom, låt dom vara barn o vara duktiga på det som dom har lätt för o det andra får komma pö om pö...
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

KL

Såg att Hermanstorp ska ha startfälttävlan den 18 juli, en måndag.
Funderar på om jag ska få igång henne så att vi kan vara med där.:laugh:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Angående det här med startfälttävlan, finns det något max antal ggr en häst får starta i sånt?
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Menar du om den får göra två starter på en tävling, så tror jag inte det.
Annars finns det väl inga begränsningar. Är ju ungefär som att hoppa clearrounder. Bara att vara med:laugh:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Happy du har ju barn så då vet du att barn oftast gör 1 sak först, dvs om dom pratar tidigt så går dom sent o vice versa. Din häst hoppar ju kanon! Har genomfört startfälttävlan t ex o hoppade super fint på banan på kvaliten. Dressyrteamet o Avel har satsat på dressyren o tränat det mest så deras "barn" är duktiga på det men inte lika bra i hoppningen än. Samma med Majken, hon går verkligen inte bra i dressyren men är en klocka i hopp o terräng.

Jag tror inte man ska försöka trycka in alltför mycket info i huvudet på dom, låt dom vara barn o vara duktiga på det som dom har lätt för o det andra får komma pö om pö...

Visst är jag medveten om detta men det är svårt att låta bli...
Likadant med barnen, oj går grannens barn redan.... sen att min faktiskt pratar i meningar glömmer man lätt för tillfället.:crazy:

Skämt åsido, är egentligen inte så oroad som det låter utan faktiskt ganska stolt över att jag gjort allt på egen hand med pållen. + att jag tror att man har igen i sista änden att skynda långsamt!!
:)
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Visst är jag medveten om detta men det är svårt att låta bli...
Likadant med barnen, oj går grannens barn redan.... sen att min faktiskt pratar i meningar glömmer man lätt för tillfället.:crazy:

Sa ar det verkligen, jag gor likadant :crazy:

Tror ocksa man maste tanka pa VAD man ska ha hasten till. Jag har haft angest i flera manader over att min hasts utveckling "stannat av" men glommer bort att han faktiskt haller pa att bli omskolad fran hoppning till mer dressyrinriktad. Och det ar ju sa darfor att JAG beslutade mig for att jag ville ha min hast for mig sjalv ;)
Han skulle egentligen ha gatt till Bruce Menzies i ar men jag har istallet bestamt mig for att jag vill tavla min hast sjalv, men framforallt rida min hast sjalv nar det passar mig. Han lar inte na nagra enastaende hojder och prestationer pa det viset :angel: men alternativet ar ju att kopa ytterligare en hast och det tycker jag inte att jag behover nar jag har en sa fin redan :love:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Jag håller med dig!
Även om jag inte satsar på att rida OS;) så vill jag ändå sitta på en BRA häst med god ridbarhet och lite gång, annars känns det nästan som det kan kvitta för mig. Jag är inte ute efter några maffiga tävlingsresultat däremot vill jag utvecklas tillsammans med min häst...
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

*KL*
Idag var Zorro nästan helt positiv till att jobba lite på ridbanan efter 5 dagars vila (förkylning för min del) :) Skötte sig väldans bra, sparkade några kosparkar av missnöje i början men sen gick det nästan framåt och med hyfsat jämt stöd i handen. Som belöning skrittade jag sen till banvallen och där galopperade vi ett par vändor och sista vändan satte jag mig ner ngt i galoppen och försökte få ihopa honom och jajamen vi är på rätt väg :love: han blev mjuk som smör och rund i ryggen:bump:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

knappen

Detta har vi roat oss med idag, skrittat på asfaltsvägen.
Vi tränade,,,långsam, mellan o ökad skritt :D
nejdå...går ju bara o lunka omkring...bland en himlans massa insekter!
vilket är det bästa insektsmedlet? går ju knappt o ge sig ut just nu.
Massor av bromsar framförallt. jag har den svarta sprayflaskan som man kan köpa på bla h'''ks, för typ 300 kr. Den hjälper inte.

269728_10150229727133181_725603180_7454401_5138527_n_155031301.jpg
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Vi hade massa insekter i hagen igår. Innan jag hann få in dem på eftermiddagen hade de sprungit sig svettiga. Tycker inga sprayer hjälper.:mad:
Får plocka in dem mitt på dan om detta ska fortsätta. De är ju nästan inne mer nu än mitt i vintern.:(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 581
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 654
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp