Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Vill också önska ALLA en riktigt skön midsommar.

Här blir det ett pass på ridbanan... första gången denna vecka...;) :D

Jordgubben: Vilken fin häst du har!!
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Polly: Vilka härliga foton, duktig dotter du har!!
Hoppas verkligen hon blir bra din fina häst!!
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Har precis kommit in från en härlig ridtur i skogen på dotterns häst.:laugh: Även hundarna blev motionerade.

Polly; hur går det med dina avelsplaner? Har du lagt dem på is? Jag ska köra gamlingen till station om en vecka.;)

Håller med Tessan att på vintern så blir det bara skogen på helgerna. Önskar att det var ljusare ute året om.:D

Ha nu en trevlig midsommar allihop.:)
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Fresta mig inte avel:D..
Hon har precis brunstat och jag var jätteinne på det men samtidigt så är det ju så dyrt, mitt hästkonto är ganska överansträngt just nu, även om jag fick en liten slant av min snälla mormor+beviljat lån..Hade tom kontaktaktat Gränsbo men, nä..jag hoppas hon ska komma igång ridmässigt..så jag lägger det på is. Lugnast för familjefriden..
Vem har du som tilltänkt??
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Denna gång ska jag ha en dressyrhingst eftersom en ev avkomma ska bli min häst. Har bestämt mig för 3-åringen Floricello som blev godkänd i år. Hade tankar på att få någon med Rivicas stam men hittade ingen lämplig med Krack C blod.:)

96437.jpg


En bild från dagens ridtur. När jag i framtiden flyttar till ett inackorderingsstall kommer jag tycka att ridvägarna är viktigare än en manege.:)
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

phu...full rulle här, tar en paus i snabbstädet hemma.
haft morgonfodring och utsläpp av 20 hästar på morgonen.
mockade tre boxar på morgonen och packade 12 säckar hö o fyllde alla foderburkar o vatten i hage, lastade 06.an och åkte bort och red och i samma veva mockade åt 4:e hästen (som står i annat stall 3 mil ifrån) och hem igen med 06.an och sen snabbt hem för o städa lite, fixa lite midsommarmat. inväntar nu lite främmat och ska också hinna smita undan och ta in 20 hästar och ge dom mat sedan och borsta dom andra två...en helt vanlig dag...med lite extra god middag bara :D
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

kl

Glad midsommar onskas fran England - vi firar inte i ar (glomde kopa sill etc fran IKEA ;)) utan far vanta pa nasta ar nar vi ska fira i Stockholm :)
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Idag har jag och 06.an varit iväg och tävlat. vi red en LA:3 och det gick jättebra. Vi kom strax utanför placering på godkända %. Några "stops" blev det som han tittade till o stannade till på, men jag bara satt lugnt kvar och vägledde han på nytt och vi fick flera 7.or och 8.or i protokollet där allt bara flöt på. Inridningarna är dock inte helt lätta, dvs att rida rakt fram mot domaren och sedan göra en bra halt och rida rakt fram...pust, det är ngt vi får öva mkt på! han blänger ju gärna när han rids rakt fram mot domaren. Slutkommentaren i protokollet blev "Fantastiskt fin häst!!"

han fick en bästa vän på tävlingsplatsen, en hund och han kom väldans bra överens och dom stog och pussades på varandra i säkert 20 min....(han ville nog ta med sig vovven hem)

1_154447531.jpg


2_154447613.jpg


01_154447461.jpg


02_154447582.jpg


03_154447664.jpg


04_154447719.jpg


05_154447771.jpg


06_154447825.jpg


Nu ska jag vidare till nästa stall och ut o promenera med min 2 åring.
sedan kvällsfodring i andra stallet.
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

*OT*

Vad kul Avel, jag tänkte betäcka mitt sto med Floricello också i år! Har din föl vid sidan nu? Jag velar lite om det är för sent att börja nu, eller om man ska vänta till nästa år...

*kl*

Nu är Baristo ofräsch igen... Tur att jag har tre andra hästar att rida nu så att jag inte hinner fundera så mycket... Snart ger jag upp!
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Grattis till väl genomförd tävling!
Pållen såg jättefin ut på fotona.

När jag läser om många av er andra så blir jag påmind om att min egen häst ligger efter utbildningsmässigt.:(
Har hela tiden försökt tänka att jag tar det i min egen takt och att jag inte har bråttom någonstans...
Men jag tror vi hade passat bättre i 07-tråden.:crazy:

Men idag blev det en långrunda i skogen och han kändes toppenfin, red med ett leende...
Tränade mycket övergångar med galoppfattningar både från skritt och trav.
En sån här ridtur lever jag länge på.

Gabby: Vad trist att han är ofräsh igen. Måste kännas hopplöst.
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

När jag läser om många av er andra så blir jag påmind om att min egen häst ligger efter utbildningsmässigt.:(
Har hela tiden försökt tänka att jag tar det i min egen takt och att jag inte har bråttom någonstans...
Men jag tror vi hade passat bättre i 07-tråden.:crazy:

Skönt att jag inte är ensam. Jag tar det också väldigt lugnt, plus att pållan var konvalecent i ett år...
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Hon fick föl den 8 juni så det är 30 dagars brunsten jag hoppas på. Blir sent eftersom jag inte vill hoppa över ett år. Ska tydligen vara svårare att få dem dräktiga då. Kan hinna med tre försök:crazy: men då blir det ett sent föl nästa år men vad spelar det för roll? Planerar inte att betäcka henne igen då.

Synd att din inte är ok igen. Jobbigt när de är skadade ofta. Var det han som hade problem med ryggen?

Dressyrteamet, så himla söt din häst och hunden var.:love:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

OK! Ja, min har ju inte haft föl på tre år och tog några försök innan hon blev dräktig då så jag velar. Sent föl gör mig inget, men frågan är om man hinner få dräktigt innan allt stänger ner.

Vad är det för sto?

Ja, han är tät i ryggen och har haft ont till och från. Jag kan inte känna något sådant nu, nu är det när han rör sig det märks, det har det inte direkt gjort förut. Så jag vet inte om detta har med ryggen att göra eller om det är något helt annat.
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Jag känner samma som dig, ligger väldigt långt efter vissa men varför kan inte vi få lika "fina" hästar ;)

Jag strävar efter att ta det lugnt och inte gå för fort fram. Har nu hoppat 4ggr på 2 veckor och då får hon vila en vecka nu :) Lite larrvigt kanske men är inte hemma heller så finns ingen möjlighet att träna/rida. Sen blir det mycket skogsridning ett tag eftersom hon gått på bana lite nu sista tiden..

Formen har börjat sätta sig jättefint bara sista veckan så ska fortsätta jobba på det och vänster galoppfattning.

Anledningen att vi inte kommit så långt är dels inkörningen som tog nästan 2 år att befästa och sen tandoperation, kan inte rida ut på henne själv än och helt enkelt inte haft tiden...

Men nu är vi på väg iallafall :) :bump:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Vad fina ni ser ut på bilderna:)

*KL*

Idag var en bra dag :D
Var iväg och tävlade i Åstorp med Bellis idag. Startade i 1,00m och 1,10m, hoppade 1,00m felfritt (trots att jag bara hann rida/hoppa fram i ca 5 minuter :crazy::eek:)
Och hoppade 1,10m... felfritt!!! :banana:
En mycket bra dag, så nu ska Bellis få vila helt och gå på bete i ca 3 veckor. Sen är vi på't igen :D

1,00 m
90278_1309030950.jpg


1,10 m
81231_1309030951.jpg


Resultat
Idag_var_en_bra_dag_D_Var_ivag_och_tavlade_i_Astorp_med_Bellis_idag_Startade_i_1_00m_och_1_10m.jpg

77379_1309030948.jpg


(återkommer med film)
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Ja tror inte vi ska jämföra oss med varandra. Det går i etapper, ibland fram och bland tillbaka. Stressa inte på utan låt hästarna ta det i den takt de behöver.;) Vi vill ju ha hästar att ha roligt med länge.

Min fick ju vila hela våren som 4-åring pga av dräktig, men sen gjorde hon stora framsteg, dock var hon inte ordentligt riden till kvaliteten så den ångrar jag nog att jag visade henne på.:grin:

Happy, jag har ju sett din häst på terrängträning. Inte ligger hon efter nån annan.:)

Baristo, mitt gammelsto är efter Napoleon och fick föl efter King Louie; planerad att bli en hoppare till dottern. Nästa om det blir nån ska bli min påläggskalv till 06-an.
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Grattis. Hon har väl alltid gjort fina rundor.:D
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Min är också sen i utvecklingen, väldigt sen. Men har inte ridits mer än ett år och är stor så det får gå i den takt det går, just nu försöker jag få honom att hitta glädjen i att arbeta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 582
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 654
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp