Den stora namntråden

Dorayaki - är tydligen en sorts japansk pannkaka. Då kan ni kalla henne Doris :)

Edit: såg att ni redan kände en Doris.

Dorayaki var ett bra förslag vi inte tidigare tittat på :up:

Ser dock framför mig att smeknamnet per automatik blir "Dora Explora" som vi kallade en tjej på mitt förra jobb. Min sambo var inte så nöjd när jag la fram det namnförslaget tidigare, undrar varför :confused::D
 
Pga bakgrund och släkt utalag jag dock Chess Tchess (dumma jävla brittiska släkt) och det är inte så gött att ropa tycker jag :arghh:
TCHÄÄÄSS. Ditt exempel är lättare men låter för mig :confused::confused: Pga brittiskt utal av just det ordet.
Ah, ja det förstår jag då!
 
Schäfer på V?
Ska vara enkelt att säga i olika tonlägen och helst inte behöva ett smeknamn till vardags.
Just nu är Voodo min personliga favorit.
Har massa förslag på killnamn men till tik är det värre.
 
Okej, så jag ska skaffa mig en eurasiertik nästa år.

Kullen vi köar på är en D-kull och uppfödaren har tidigare låtit valpköparna bestämma stamtavlenamnen själva. Så namn på D uppskattas. Har länge tänkt att en spets passar i japanska namn (även om det inte är en japansk ras) så ös gärna på med sådana alternativ. Nu är kullens far dock fransk, så har även tänkt mig något fransk inspirerat. :D

I stamtavlan kan de givetvis vara lite längre namn, men som tilltalsnamn (som gärna får vara väldigt likt eller en del av stamtavlenamnet) ska vara kort och enkelt.

Så här finns utrymme för fantasi. Gärna många namn på D framförallt. Kommer jag på fler krav så öser jag på allt eftersom:D:devil:
Dolores?
 
Försöker mig på lite franska då!
Déjà vu
Déesse (uttalas typ de-äss), betyder gudinna

Annars gillar jag personligen Decibelle (variant på decibel, så blir det ju lite franskt också ;)).

Deja vu vägrar sambon, för klyschigt för honom :cool:

Men de andra två är superförslag!! Decibelle åker högt upp på listan :o:love:
Sådana saker jag har hållt på med. Tagit vanliga ord och förfranskat dem:angel:
 
Står ju också inför namnval nu, men har till 99% bestämt mig! Funderat mellan:
Mikko/Miko
Mac
Mace/Maze
Max
Mach

Blir nog Mace :D
 
Schäfer på V?
Ska vara enkelt att säga i olika tonlägen och helst inte behöva ett smeknamn till vardags.
Just nu är Voodo min personliga favorit.
Har massa förslag på killnamn men till tik är det värre.
Vix/Vixen
Voff (:D)
Vilma
Valdis
Vanda
Varya (om du är ett GoT-fan och gillar Arya :D)
Vega
Velma
Verna
Vikki
Vina
Viva
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 170
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 245
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 638
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 853
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp