Den stora namntråden

Okej, så jag ska skaffa mig en eurasiertik nästa år.

Kullen vi köar på är en D-kull och uppfödaren har tidigare låtit valpköparna bestämma stamtavlenamnen själva. Så namn på D uppskattas. Har länge tänkt att en spets passar i japanska namn (även om det inte är en japansk ras) så ös gärna på med sådana alternativ. Nu är kullens far dock fransk, så har även tänkt mig något fransk inspirerat. :D

I stamtavlan kan de givetvis vara lite längre namn, men som tilltalsnamn (som gärna får vara väldigt likt eller en del av stamtavlenamnet) ska vara kort och enkelt.

Så här finns utrymme för fantasi. Gärna många namn på D framförallt. Kommer jag på fler krav så öser jag på allt eftersom:D:devil:


Daphne
Dolly
Daisho ( jap. samurajsvärd)
 
Kan du försöka skriva hur du hade uttalat det?! Jag tänker mig något i stil med Jjjjjaaalf? Eller? ;)

Nä, alltså, mitt problem är inte att jag byter R mot J, mitt problem är att jag verkligen inte kan rrrrrulla på rrr:en :D Jag kan rulla på dem långt fram i munnen, men det låter ju helt onaturligt när man pratar. Jag uttalar R gutturalt och långt bak i munnen, alternativt hoppar över det helt :angel:

Typ så här :D

Jag har samma R som när de säger "krabbig" och "krösamos" :D
 
Nä, alltså, mitt problem är inte att jag byter R mot J, mitt problem är att jag verkligen inte kan rrrrrulla på rrr:en :D Jag kan rulla på dem långt fram i munnen, men det låter ju helt onaturligt när man pratar. Jag uttalar R gutturalt och långt bak i munnen, alternativt hoppar över det helt :angel:

Typ så här :D

Jag har samma R som när de säger "krabbig" och "krösamos" :D

Alf!:D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 363
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 146
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 449
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp