Den stora namntråden

Vi fick idag veta vilken tikvalp vi får från vår Tyske uppfödare. Hon heter Jarla. Är inte jätteförtjust i namnet. Kombon rl i namnet gör det lite klumpigt att använda. Vi brukar inte ändra namnen men på Lilla S gjorde vi en försvenskad variant av hennes namn (hon kom ju också från Tyskland).

Klurar på vad vi ska kalla henne. Skippa L:et bara och kalla henne Jara?
 
Vi fick idag veta vilken tikvalp vi får från vår Tyske uppfödare. Hon heter Jarla. Är inte jätteförtjust i namnet. Kombon rl i namnet gör det lite klumpigt att använda. Vi brukar inte ändra namnen men på Lilla S gjorde vi en försvenskad variant av hennes namn (hon kom ju också från Tyskland).

Klurar på vad vi ska kalla henne. Skippa L:et bara och kalla henne Jara?

Eller Jalla? Känns som ett passande namn för en bruksschäfer även om det inte är vare sig svenska eller tyska.
 
Eller Jalla? Känns som ett passande namn för en bruksschäfer även om det inte är vare sig svenska eller tyska.

Tyvärr rätt vanligt. Känner två. Jara kanske också är vanligt iofs :(
Fanns så fina namn i kullen, varför skulle våran ha tristaste namnet? :meh:
 
Framförde det hela lite försiktigt.... undrade såklart vart jag fått det ifrån "Kom på det bara :angel:" han börjar genast googla "Aldrig, det kommer aldrig på tal"

Tycker han är lite kräsen, kom på nåt bättre själv liksom :p

Min sambo kommer bara på namn med X. Så oorginellt på schäfer :meh:
Nått annat försöker han inte ens med. Och mina förslag utan X dissas. Jag är förvånad över att han gick med på Criga, Calibra och Cobra. :up:
 
Vi fick idag veta vilken tikvalp vi får från vår Tyske uppfödare. Hon heter Jarla. Är inte jätteförtjust i namnet. Kombon rl i namnet gör det lite klumpigt att använda. Vi brukar inte ändra namnen men på Lilla S gjorde vi en försvenskad variant av hennes namn (hon kom ju också från Tyskland).

Klurar på vad vi ska kalla henne. Skippa L:et bara och kalla henne Jara?
Jura? Jubla?
 
Vi fick idag veta vilken tikvalp vi får från vår Tyske uppfödare. Hon heter Jarla. Är inte jätteförtjust i namnet. Kombon rl i namnet gör det lite klumpigt att använda. Vi brukar inte ändra namnen men på Lilla S gjorde vi en försvenskad variant av hennes namn (hon kom ju också från Tyskland).

Klurar på vad vi ska kalla henne. Skippa L:et bara och kalla henne Jara?
Hur långt bort från stamtavlenamnet kan ni gå?
Mitt förslag är Jira :D Eller Jora!
"Haru hund eller?"
"Jo'ra"
"Vad heter den?"
"Jora"
:p
 
Vi fick idag veta vilken tikvalp vi får från vår Tyske uppfödare. Hon heter Jarla. Är inte jätteförtjust i namnet. Kombon rl i namnet gör det lite klumpigt att använda. Vi brukar inte ändra namnen men på Lilla S gjorde vi en försvenskad variant av hennes namn (hon kom ju också från Tyskland).

Klurar på vad vi ska kalla henne. Skippa L:et bara och kalla henne Jara?
Äh, kalla henne Arla :idea:
På smålandska är kombon rl inga bekymmer eftersom man ändå inte säger r:et. Så Jala eller Ala ;):D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 296
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 925
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 405
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 709

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp