Bukefalos 28 år!

Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

knapplån!


WIIII sadeln har kommit nu:bump:
Tråkigt att jag inte har Jorunn förrens på Lördag bara... har bara henne på helger nu fram tills att jag ska tävla i bodyfitness den 15 Juni..
Måste lägga all fokus på mig själv nu har minst 5 kilo till jag ska gå ner och det är dom här sista 5 som tame*pip* är supersvåra att få bort=(
Cyklar minst 2 timmar om dagen( jepp sitter på cykeln just nu) och ett gympass om dagen gärna med superset så man får upp flåset även där inne.

Men ska väl inte klaga... detta är ju självvalt:D
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Åååh, vill också åka på kurs!:(

Beskriv gärna hur ni jobbade med att styra tempot och vilka råd du fick, just tempot är ett evigt problem för oss.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

*KL*

Igår red jag lektion igen :) Tölten är ju framme mer på riktigt nu så nu ska vi jobba mycket övergångar från mycket låg form i skritten och sakta fram i tölt och försöka få till en lägre form där för han går fortfarande lite väl högt med huvudet och med sänkt rygg så jag måste jobba ännu mer på det och nu "får" jag använda traven också och göra övergångar från låg form i skritt och till trav just med mål att stärka överlinjen. Nöjd efter lektionen, tycker jag fick ut väldigt mycket av den, men gissa om vi fick slita ;)
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Tempo är svårt att reglera. Eftersom min häst tycker att alla gångarter ska gå i warpspeed så får man jobba hela tiden med tempo.
Bara arbeta med en tygel och böja. vänster tygel mot höger höft och tvärtom. När hästen släpper i nacke så snabb eftergift. Så fort det går för fort så böj invänta svar och släpp. Visst inga nyheter men nu är jag konsekvent tills det får önskad effekt. I paddock, blir tempot överilat i tex trav så lägg en volt direkt.
heller ingen nyhet men det är att bryta tempot innan det går för fort dvs vid minsta ökning från hästens sida. Det svåra är timing vid åtgärd och eftergift.
Jag tror att utan hjälp så är det svårt att komma igång. Man hamnar rätt lätt i gör för mycket/ fel eller får inte igenom hjälpen.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Knapplån!

Min sadel är på väääääg :) :) :) Det va dagens bra nyhet!!

Min häst tror han är hingst :( Skitjobbig just nu!! Och nu har det kommit en ny valack i flocken och min går i taket om denne är framme o pratar med stona!!
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Min sadel kom igår:D så ska ut snart å rida.. ska bara cykla lite innan:D
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Härligt! :D
Min landar nog i morrn å då jädrar ska det ridas ;)
Får tvinga "hingsten" från gården för vi ska ut o töltträna!!
Vad köpte du för sadel tillslut?
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Finns på hästnet, stigit i värde med 50% sedan förra om gången hon skulle säljas. Dyr tjej.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

*kl*

Min tjej är dyr nu! Riktigt dyr.. ;) Hon och gamlingen släpptes ihop i beteshagen idag. Jag stod med hakan nere i backen hela tiden, jäklar vilken trav hon har! :love:

Här är några stillbilder från idag, filmen ska redigeras och laddas upp först så den kommer senare.. Ni får njuta av dessa bilder tills vidare! ;)





 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Kl

Nu finns hästmagazinets extra tidning om islandshästar ute i affärer!:)
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Jag hittar den inte :(

Kl.
Fick hem islandshästmagazinet idag!
Sjukt glad som får snosa mule på den fina fina omslagshästen varje dag :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp